آصفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دیپلماسی اقتصادی به کاهش بار تحریم‌ها کمک می‌کند/ وزارت خارجه به نمایندگی‌های ایران سر و سامان دهد

نماینده مردم اراک گفت: معاونت اقتصادی وزارت خارجه باید به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران در کشور‌های خارجی سر و سامان دهد.

محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی قدرت چانه‌زنی در عرصه بین‌المللی را افزایش می‌دهد، گفت: دیپلماسی اقتصادی در جهان امروز یکی از راه‌های گسترش دیپلماسی سیاسی به ویژه در شرایط فعلی که کشورمان تحریم‌هاست این نوع دیپلماسی می‌تواند در کاهش بار تحریم‌ها برای ما مفید باشد.

وی افزود:  لازم است که در سال ۱۴۰۰ وزارت امورخارجه دیپلماسی اقتصادی را فعال‌تر از گذشته کند و در سفارتخانه‌های کشورمان در خارج از کارشناسان اقتصادی بهره بیشتری ببرد تا از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم.

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه با گسترش روابط کشور‌های همسایه، اقتصاد برون مرزی و در حوزه دیپلماسی اقتصادی می‌توانیم فعال باشیم و از بازار‌های این کشور‌ها استفاده کنیم بیان کرد: باید در سفارتخانه‌های خودمان در خارج از کشور میز‌های اقتصادی را فعال کنیم تا بتوانیم هم سرمایه جذب کنیم و هم برای محصولاتمان مشتری پیدا کنیم.

نماینده اراک در مجلس با تاکید براینکه دیپلماسی اقتصادی یکی از ظرفیت‌های بزرگی است که اکثر کشور‌های جهان از آن استفاده می‌کنند گفت: معاونت اقتصادی وزارت خارجه باید به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران در کشور‌های خارجی سر و سامان دهد.

آصفری عنوان کرد: حدود ۱۵ استان کشور به نوعی با کشور‌های همسایه ارتباط دارند و دادوستد‌های مرزی می‌تواند به اقتصاد کشورمان کمک کند، مجلس یازدهم باید روی این مسئله فعالیت کند؛ دیپلماسی پارلمانی می‌تواند بر دیپلماسی دولت و ایجاد روابط در بین دولت‌ها و کشور‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار