برگزاری آیین تحلیف ۱۸ کارشناس رسمی در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: یک نظر کارشناسی ممکن است زندگی یک فرد را دگرگون کند و این مهمترین دلیل حساسیت کار کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد،رییس کل دادگستری استان کرمان در آئین تحلیف ۱۸ کارشناس رسمی جدیدالورود گفت: کارشناس به دلیل جامعیت و اشراف لازم نسبت به موضوع تخصصی کار خود زمینه تشخیص درست موضوع برای قضات را فراهم می‌کند و از این رو کارشناسی در نظام قضایی دنیا یکی از پایه‌های اساسی دادرسی عادلانه به شمار می‌رود.

او با اشاره این مطلب که یکی از شاخص‌های جامعه توسعه یافته در دنیای امروز، دادرسی‌های عادلانه است، اظهارداشت: جامعه زمانی می‌تواند به توسعه، پیشرفت، رفاه و آسایش دست یابد که دادرسی‌های قضایی عادلانه در آن جریان داشته باشد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای بدون عدالت قضایی نمی‌تواند مسیر سعادت و رفاه را طی کند، اظهارداشت: دادرسی‌های عادلانه قضایی برای آن شکل می‌گیرد که در ساختار قضایی کشور بتواند با تشخیص درست موضوعات، حقیقت را کشف کرده و حکم قانونی متناسب را صادر کند.

موحد با اشاره به سه رکن مهم حکم قاضی، اظهارداشت: جمع آوری استدلال و تشخیص موضوع، تفحص در قوانین و تعیین حکم مقتضی و ایجاد تناسب بین حکم و موضوع از ارکان اصلی تحقق دادرسی عادلانه است و اگر در تشخیص موضوع به درستی اقدام نشود، حکم متناسب نیز صادر نخواهد شد و از این رو عدالت قضایی تحقق نمی‌یابد.

او تصریح کرد: عرصه کار کارشناسی برای تحقق دادرسی عادلانه، بسیار خطیر و حساس است و اگر بر اساس یک نظر کارشناسی زمینه ظلم فراهم شود، کارشناس درپیش وجدان، شرف و اخلاق خود چگونه جوابگو خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: یک نظر کارشناسی ممکن است زندگی یک فرد را دگرگون کند و به دلیل حساسیت کار کارشناسی است که برای فعالیت در این حوزه، سوگند یاد کردن مورد تاکید قرار گرفته است.

موحد افزود: کارشناسان باید متن سوگند خود را نصب العین قرار داده و همواره به آن توجه داشته باشند.

رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان نیز گفت: در سال جاری ۱۴۰ کارشناس رسمی جدید در استان کرمان جذب شده اند.

غلامعباس پورسیدی افزود: طی امسال در سه مرحله نسبت به جذب کارشناسان جدید اقدام شده که در مرحله اول ۷۷ نفر، در مرحله دوم ۴۵ نفر و در مرحله سوم ۱۸ نفر جذب شده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.