رییس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد؛

استان کرمان نماد مبارزه با مواد مخدر در جهان / جمع آوری معتادان متجاهر برای نوروز

موحد گفت:استان کرمان بعد از انقلاب پویا‌ترین استان در مبارزه با مواد مخدر است که به عنوان نماد مبارزه باید به جهان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، انارکی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مخدر استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری کرمان برگزار شد با اعلام اینکه استان کرمان به دلیل شرایط ترانزیت جاده‌ای صدمات زیادی از قاچاق مواد مخدر خورده است گفت: خسارت‌های جانی و مالی زیادی به استان وارد شده است ویک ایست بازرسی دیگر به ایست‌های بازرسی کرمان در شهرستان انار اضافه می‌شود.

او افزود:سمن سرای استان کرمان راه اندازی می‌شود که در بحث پیشگیری کمک می‌کنند.

انارکی با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری از ظرفیت نخبگان و ورزشکاران استفاده خواهیم کرد، گفت:برای تبلیغات باید از فضا‌های ورزشی استفاده شود و روی لباس ورزشکاران شعار پیشگیری نوشته شود.

اوگفت:ما در استان کرمان فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهیم و با این همه ظرفیت گردشگری کرمان را به مواد مخدر می‌شناسند در حالی که ما فقط گلوگاه قاچاق مواد مخدر هستیم.

موحد ، رییس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه ۴۵۰ مرکز ماده ۱۵ در استان کرمان وجود دارد و یک مرکز زنان هم در کرمان جدیدا راه اندازی شده است گفت:چرخه ناقص است که خیلی از ترک کنندگان دوباره برمی گردند و کلی روی معتاد کار می‌شود و بعد از ۶ ماه که معتاد رها می‌شود و متاسفانه، چون جایگاه اجتمایی ندارد دوباره آلوده می شود.

او افزود:بعد از ترک باید مراقب معتادان باشیم شغل ایجاد کنیم، مرکز تبادل و گفت و گو ایجاد شود تا دوباره به مواد مخدر بر نگردند.

موحد با اشاره  به این که از اول انقلاب استان کرمان پویاترین استان در مبارزه با مخدر در کشور بوده است بیان کرد:کرمان باید به عنوان نماد مبارزه با مواد مخدر در جهان معرفی شود نه استان مواد مخدر که با این همه زحمت برچسب به ما زدند و به استان خسارت زیادی تحمیل شده است.

او گفت: یکی از برنامه‌های مهم شورا باید بحث پیشگیری و تغییر نگرش به مواد مخدر در استان کرمان باشد.

موحد افزود:باید همه دستگاه‌ها کمک کنند با نگهداری معتادن متجاهر مواد مخدر در عید نوروز چهره استان خدشه دار نشود.

صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اعلام اینکه در بحث پیشگیری  ۴۰۰ نفر بیشتر ظرفیت سالانه برای ترک نداشتیم گفت:طی امسال با هزینه پنج میلیارد تومان  ۲ هزار ۴۸۸ نفر معتاد در مراکز ۴۰۰ نفری ما نگهداری و ساماندهی شده اند.

صادق زاده با اشاره به اینکه ما درصد درمان را نسبت به گذشته افزایش دادیم بیان کرد:اما متاسفانه بزرگترین اشکال برگشت معتاد بعد از ترک به جامعه و نبود حمایت است.

او گفت: ۵۴۴ نفر بیشتر از ظرفیت در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند و هزار نفر دیگر را از روز شنبه قبل از سال  جمع آوری و در مراکز ترک اعتیاد نگهداری خواهیم کرد.

صادق زاده با اعلام اینکه ما در جمع آوری قبلی به مشکل برخورده ایم افزود:ما با وجود کرونا توانستیم موفق شویم و کسی بیمار نشود.

فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: برای جلوگیری از بحران اجتمایی باید به حوزه پیشگیری کمک کرد و در این راستا تیم های حمایت های روحی و روانی باید فعال شوند.

امیری، مدیر کل زندان‌های استان کرمان با اشاره به این که در بحث جمع آوری معتادان متجاهر ما به مشکل برمی خوریم افزود: در بحث بهداشت و امنیت باید به ما کمک شود، زیرا بر روی زندان فشار مضاعفی خواهد بود.

او گفت:هم اکنون ۸ هزار زندانی مواد مخدر،  هزار  سارق در زندان ها هستند که۹۴ درصد آنها مرد و ۶ درصد زن هستند و باید اعتبار زندان ها افزایش یابد تا بتوانیم از پس هزینه‌ها بر بیایم.

زینی وند استاندار کرمان هم با بیان این که در امر مبارزه با مواد مخدر دچار تسلسل شده ایم گفت:در امر مبارزه با مواد مخدر یعنی حمل آن کارهایی انجام شده است اما در بحث پیشگیری و درمان توفیق آنچنانی نداشته ایم.

زینی وند با اشاره به اینکه معتاد بعد از ترک بدون حمایت دوباره بر می گردد بیان کرد:در نگهداری موقت باید برنامه‌های داشته باشیم تا در پیشگیری موثر باشد.

استاندار کرمان با اعلام اینکه باید به سازمان‌های مردم نهاد میدان داد تا طرح‌های کارشناسی خود را ارائه دهند  افزود:در بحث مراکز نگهداری باید مراکز اضافه شود و ۴ مرکز را درخواست داده ایم، ولی دوباره باید اضافه شود.

او بیان کرد:ظرف دو یا سه ماه آینده باید برای مرکز کبوترخان اقدامی صورت گیرد تا حداقل یک سوله ساخته شود و ۲ هزار نفر سهمیه خود را نگهداری کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار