ادامه درگیری پلیس با معترضان در میانمار

در پی ادامه درگیری‌ها در میانمار، پلیس به سوی معترضان گلوله جنگی شلیک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نیروی امنیتی در میانمار بار دیگر امروز در برابر معترضان به کودتای نظامی ماه گذشته در این کشور ایستادند؛ به طوری که بنا بر اعلام شاهدان و رسانه‌های محلی، دست کم ۴ نفر امروز بر اثر تیراندازی با گلوله‌های جنگی به سوی معترضان جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، سه نفر از کشته شدگان در ماندالی (Mandalay) دومین شهر بزرگ این کشور جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز در شهرک «پایا» که در جنوب مرکزی میانمار واقع شده است، کشته شد. این در حالی است که گزارش‌های متعددی از وقوع قربانیان به همراه تصاویری از افراد کشته و زخمی شده در هر دو مکان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

«انجمن مساعدت برای زندانیان سیاسی» (AAPP) اعلام کرده تا کنون بیش از ۷۰ نفر در میانمار بر اثر اعتراضات گسترده علیه کودتای نظامی اول فوریه جان خود را از دست داده اند. همچنین این عدد از سوی «تام آندروز» کارشناس مستقل حقوق بشر سازمان ملل در میانمار مورد تأیید قرار گرفته است.

همچنین «تونی چِنگ» گزارشگر الجزیره از تایلند – کشور همسایه میانمار- گزارش داد که اعتراضات به شهر‌های کوچک نیز سرایت کرده است.

او اعلام کرد: ما شاهد آن هستیم که اعتراضات به شکلی وسیع در حال گسترش است. این مسأله فقط در مراکز شهری بزرگ، جایی که معترضان بعد از کودتا در آنجا بودند نیست، بلکه در شهرک‌های کوچک و تمام کشور (میانمار) وجود دارد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد سئول مبادلات دفاعی و امنیتی خود را با میانمار متوقف می‌کند.
به گفته این وزارتخانه، کره جنوبی صادرات اسلحه و اقلام استراتژیک را به میانمار ممنوع کرده و در مورد کمک‌های دیگر به ارتش این کشور تجدید نظر می‌کند.

اخیرا، شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای ارتش میانمار را به دلیل استفاده از خشونت علیه معترضان محکوم کرد. ارتش میانمار در ۱ فوریه دولت منتخب این کشور جنوب شرقی آسیا را سرنگون کرد و سرکوبی گسترده علیه معترضان ضد کودتا را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار