روسیه: تحولات میانمار را از نزدیک رصد می‌کنیم

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تحولات میانمار اعلام کرد مسکو نسبت به افزایش تلفات غیرنظامی در این کشور نگران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ ریاست جمهوری روسیه نسبت به تحولات در جریان در کشور میانمار ابراز نگرانی کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت: کرملین تحولات میانمار را دنبال می‌کند و از افزایش تلفات غیرنظامیان نگران است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ما وضعیت را نگران کننده می‌دانیم. ما نگران اطلاعاتی هستیم که در مورد افزایش تعداد کشته شدگان غیرنظامی دریافت می‌کنیم. این باعث نگرانی می‌شود. ما تحولات را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا روسیه قصد دارد همکاری نظامی با میانمار را با توجه به خشونت‌های فزاینده متوقف کند، گفت: مسکو در حال تجزیه و تحلیل اوضاع است.

شورای امنیت روز سه شنبه در جلسه خود بدون اجماع بر سر محکومیت تحولات اخیر در میانمار، خواستار توقف خشونت‌ها از سوی ارتش این کشور شدند. پیش از این، توماس اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار از جامعه بین المللی خواست تا تحریم‌های چند جانبه‌ای را علیه ارتش این کشور --که قدرت را در میانمار به دست گرفته است -- به دلیل نقض حقوق بشر اعمال کند.

میانمار از تاریخ اول فوریه و زمانی که ارتش این کشور قدرت را طی کودتای در دست گرفت، در ناامنی و آشوب فرو رفت. به‌دنبال این کودتا، آنگ سان سوچی به همراه شماری دیگر از مقامات سیاسی بازداشت شدند. پس از اعلام این خبر، ارتش میانمار در اطلاعیه‌ای، وضعیت اضطراری اعلام کرد و اداره کشور را به مدت یک سال در دست گرفت. بنابر اعلام ارتش میانمار، قدرت به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش، منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی در آبان ماه توانسته بود با کسب ۸۳ درصد از آرا در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد. ارتش میانمار برگزارکنندگان انتخابات را به تقلب متهم کرده و خواستار تعویق گشایش دوره جدید پارلمان شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار