پرونده ثبت جهانی هگمتانه رو به اتمام است

استاندار همدان گفت: کار اصلی پرونده ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است و موانع جزئی وجود دارد که به زودی رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدسعید شاهرخی استاندار همدان در مراسم بهره‌برداری از هفت طرح میراث فرهنگی استان همدان که با دستور رئیس جمهور و حضور معاون سازمان میراث فرهنگی به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد با بیان اینکه به موازات تکمیل پرونده ثبت جهانی هگمتانه و ارسال آن به سازمان جهانی یونسکو موانع نامبرده نیز رفع می‌شود، بیان کرد: انجام این کار‌ها به معنی مانع از روند کار نیست چرا که کار‌ها همزمان با هم پیش می‌رود و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شاهد ثبت جهانی تپه هگمتانه باشیم.

او ادامه داد: امروز از مجموع ۳۲۰ طرح که در سطح کشور با دستور ریاست جمهوری افتتاح شد، هفت طرح متعلق به این استان بود که با مبلغ ۶۱ میلیارد و اشتغال ۱۱۷ نفر به بهره برداری رسید.

شاهرخی اظهار داشت: این طرح‌ها بخش کوچکی از طرح‌های مرمتی بود که طی سال‌های قبل انجام شد و بخشی از آن قبلا افتتاح شده و بخش دیگری از آن‌ها هم طی ماه‌های بعد افتتاح خواهند شد.

او ابراز داشت: تمام بودجه استان همدان در این خصوص  طی سال‌های گذشته جذب شده است و در سال ۹۹ در حوزه آزادسازی حریم هگمتانه و موزه منطقه‌ای حدود ۶۰ میلیارد اعتبار جذب کردیم که حدود ۲۱ میلیارد تومان برای تملک و آزاد سازی بخشی از عرصه هگمتانه صرف شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار