پرداخت ۹۳۲ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از پرداخت ۹۳۲ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران، ۹۳۲ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی استان شامل بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، پزشکان خانواده، سطح یک روستایی، مؤسسات درمانی طرف قرارداد، داروخانه‌ها و پزشکان خانواده در این ماه پرداخت شد.
او افزود: از این مبلغ ۹۴ میلیارد ریال نیز بابت نسخه نویسی الکترونیک پرداخت شد.

ظفرمند گفت: امیدواریم این پرداخت‌ها موجب دلگرمی هرچه بیشتر تمامی تلاشگران عرصه سلامت به ویژه کادر درمان و پرستاران در مقابله با ویروس کرونا باشد.

او با بیان این که در طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم، افزود: سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار دولت الکترونیک، کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه را جزو اولویت‌های خود قرار داده به طوری که در حال حاضر تعداد برگه‌های دفترچه بیمه را کم کردیم تا دفترچه‌های بیمه سلامت به مرور و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ حذف گردد.

ظفرمند گفت: این طرح منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع، شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین بیمه گری می‌شود.

او در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی، افزود: داروی بیماران مبتلا به کرونا مانند هیدروکسی کلروکین، فاویپیراویر، رمدسیویر و همچنین آزمایش پی سی آر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشته و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار