حمایت معاون بایدن از امنیت رژیم صهیونیستی

کامالا هریس در تماس با بنیامین نتانیاهو، بر پایبندی آمریکا بر امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد «کامالا هریس» معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا بر امنیت اسرائیل تأکید کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که شب گذشته از سوی کاخ سفید منتشر شده، هریس در این تماس تلفنی بر تعهد دولت بایدن بر شراکت میان آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده ادعا شده است: (کامالا هریس) معاون رئیس جمهور و (بنیامین نتانیاهو) نخست وزیر بر اهمیت ادامه روابط نزدیک و همکاری در مسائل منطقه‌ای از جمله برنامه هسته‌ای ایران و رفتار مخاطره آمیز منطقه‌ای ایران توافق کردند.

همچنین در تماس تلفنی هریس با نتانیاهو بار دیگر بر مخالفت آمریکا با تحقیق دادگاه بین المللی لاهه در خصوص وقوع جنایت جنگی محتمل در سرزمین‌های فلسطینی تأکید شد.

هریس و نتانیاهو بر مخالفت آمریکا و رژیم صهیونیستی با تلاش‌های دادگاه کیفری بین المللی (دادگاه لاهه) برای اعمال سلطه قضایی خود بر کارمندان اسرائیلی مخالفت کردند.

این تماس که نخستین تماس معاون رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از به قدرت رسیدن بایدن به شمار می‌رود، یک روز پس از آن انجام می‌گیرد که دادستان دادگاه بین المللی لاهه اعلام کرد تحقیقاتی را در خصوص وقوع جنایت جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطینی به راه خواهد انداخت؛ اقدامی که با مخالفت سریع واشنگتن و تل آویو روبرو شد.

«فتو بنسودا» که قرار است «کریم خان» دادستان انگلیسی در تاریخ ۱۶ ژوئن جایگزین او شود، در دسامبر ۲۰۱۹ گفته بود جنایت جنگی در کرانه باختری و نوار غزه به وقوع پیوسته است. او مدعی شده بود ارتش رژیم صهیونیستی از یکسو و گروه‌های مسلح فلسطینی به مانند حماس از سوی دیگر عاملات احتمالی ارتکاب جرم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
طرف میخواد زمانی رییس جمهور آمریکا بشد!
باید خودشیرینی کند!
آخرین اخبار