شجاعان مطرح کرد؛

بهره‌برداری ۵ سامانه از ۱۸ سامانه فعال در حوزه عمران و مدیریت شهری

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک از بهره برداری ۵ سامانه از ۱۸ سامانه فعال در حوزه عمران و مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر شجاعان  رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور، در مراسم آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور، گفت: امروز مفتخریم که در حضور ریاست جمهوری و سایر دوستان شاهد بهره برداری گسترده ۵ سامانه از ۱۸ سامانه فعال در حوزه عمران و مدیریت شهری باشیم.

او ادامه داد: سامانه اول سامانه ملی ثبت و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر و روستاهاست، هدف از طراحی این سامانه نظارت بر مصوبات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عملکرد هیات‌های تطبیق طبق آئین نامه مربوطه است؛ مهمترین ویژگی‌های این سامانه امکان احراز هویت اعضا و ایجاد کارتابل الکترونیکی برای آن‌ها و تسریع در پایش الکترونیکی مصوبات در شورا‌ها تا هیئت تطبیق، حل اختلاف و نظارت بر آرای مربوط است.

شجاعان افزود: سامانه دوم سامانه جامع مدیریت مالی تهران‌هاست؛ هدف از طراحی این سامانه امکان مدیریت و نظارت بر عملکرد مالی و مقایسه درآمد و هزینه‌های دهیاری‌هاست؛ مهمترین ویژگی‌های این سامانه شفاف سازی امور دهیاری‌ها، نظارت و پایش مستمر بر وضعیت مالی و گزارش مدیریتی و پیشگیری از تخلفات احتمالی دهیاری‌ها در مناسبات مالی است.

 رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور، افزود: سامانه سوم سامانه جامع مدیریت و نظارت در عمران و توسعه استان‌های کشور است؛ هدف از طراحی این سامانه نظارت بر تعریف، عملکرد و  پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌هاست. مهمترین ویژگی‌های این سامانه امکان تجمیع اطلاعات از جز به کل و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی و پیگیری نحوه توزیع و تخصیص و جذب اعتبارات است.

او گفت: سامانه چهارم سامانه مشترک اطلاعات سفر یا «سماس» است؛ هدف از طراحی این سامانه ساماندهی و نظارت بر پایش برخط عملکرد تاکسی‌های اینترنتی و خدمات هوشمند با رویکرد افزایش ایمنی سفر است؛ مهمترین ویژگی‌های این سامانه دریافت اطلاعات مربوط به فعالان این حوزه اعم از یک میلیون راننده و خودرو به صورت برخط و صحت سنجی آنهاست. ثبت بیش از دو میلیون سفر در روز و تحلیل هوشمند داده‌های ترافیکی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

شجاعان اضافه کرد: سامانه پنجم سامانه پایش ناوگان دانش آموزی یا سپند با پیش بینی فعالیت بیش از ۵ میلیون دانش آموز و ۵۰۰ هزار سرویس دانش آموزی است، هدف از طراحی این سامانه ساماندهی مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های متولی و اطلاع رسانی به والدین دانش آموزان و پایش برخط اطلاعات است؛ مهمترین ویژگی‌های این سامانه نظام‌مند کردن فعالیت جابه‌جایی دانش آموزان و افزایش  امنیت و اطمینان والدین با امکان رصد لحظه‌ای و شناسایی خودرو‌های متفرقه و فاقد صلاحیت و بهبود وضعیتی کیفی و کمی خدمات در این حوزه است.

 رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور، در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی براینکه سامانه سپند برای کدام شهرهاست؟ گفت: مربوط به کل شهرهای کشور ؛ ما تقسیم بندی انجام دادیم و در فاز اول مربوط شهر‌های بزرگ است و بقیه شهر‌ها هم به مرور به این سامانه اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار