واکنش گردان‌های حزب‌الله عراق به حمله آمریکا در شرق سوریه

گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای به حمله آمریکا در شرق سوریه واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه‌ای رسمی بر حق مردم این کشور در پاسخ به حمله شب گذشته آمریکا تاکید و اعلام کرد کشور‌هایی که حمله از آنجا انجام شده، به ویژه امارات و عربستان بهای آن را پرداخت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: در گذشته نسبت به توطئه برخی طرف‌های داخلی مورد حمایت عربستان و رژیم صهیونیستی و تلاششان برای واداشتن دولت شرور آمریکا به انجام حمله علیه مواضع الحشد الشعبی هشدار داده بودیم.

گردان‌های حزب‎الله عراق تاکید کرد: دولت بایدن تجاوزی جنایتکارانه را علیه مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه مرتکب شد، جنایتی زشت که نقض قوانین بین المللی و حاکمیت عراق است. این تجاوز وحشیانه آمریکا توسط هواپیما‌های شناسایی آن که از پایگاه الظفره در امارات برخاسته و از آسمان عربستان عبور کرده بود علیه فرزندان ما انجام شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ملت‌های منطقه، آنگونه که فریب خوردگان امید دارند، با تغییر دولت آن تغییری نکرده است و این دولت نمی‌تواند چهره زشت خود را در پس نقاب پنهان کند. اگر ادعای آمریکا در مورد همکاری دستگاه امنیت عراق در این حمله و ارائه اطلاعات به آن‌ها برای حمله به نیرو‌هایی که در حال دفاع از وطن هستند ثابت شود، این اعترافی خطرناک به نقش خیانتکارانه است.

گردان‌های حزب‌الله تاکید کرد: بر حق مردم عراق در پاسخ به این عملیات جنایتکارانه و بزدلانه و انتقام خون شهدا تاکید می‌کنیم. از انسان‌های شریف در پارلمان و طرف‌های سیاسی می‌خواهیم تا اقدامات تاثیرگذار لازم را برای اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکا و محاکمه خیانتکاران همدست و توطئه گر علیه مردمان انجام دهند.

جنگنده‌های آمریکایی سحرگاه جمعه اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کردند.

رسانه صابرین نیوز وابسته به نیرو‌های مقاومت عراق نیز اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. این حمله نزدیک به ۱۷ کشته داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز اسلام
۰۷:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
فمن اعتدي عليكم فاعتدوا عليه بمثل ماعتدي عليكم
فقط پاسخگويي موثر توسط انقلابيون مي تواند پاي امريكا واذنابش را از منطقه قطع كند
آخرین اخبار