روسیه: آمریکا در میان کشورهای دیگر مشروعیت اخلاقی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی به انتقاد از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا پرداخت و این کشور را فاقد وجهه اخلاقی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) به انتقاد از اقدامات ناقض حقوق بشری آمریکا پرداخت و اعلام کرد این کشور، مشروعیت اخلاقی برای نصیحت کشور‌های دیگر را ندارد.

به نوشته خبرگزاری تاس زاخارووا در سخنان خود گفت: «نقض حقوق شهروندان آمریکایی در کشوری اتفاق افتاده است که ادعا دارد فانوس دموکراسی است و از باقی کشور‌ها انتظار رویکرد انسان‌دوستانه و مسالمت‌آمیز دارد.»

این مقام روس در ادامه افزود: «اما این فانوس دموکراسی نیست بلکه لنگر دموکراسی است. اولویت دولت جدید آمریکا باید شهروندانش باشد و از رویکرد دوگانه در داخل کشور و نصیحت حقوق بشری برای باقی کشور‌ها دست بکشد.»

او همچنین گفت: «در حال حاضر آمریکا وجهه مشروعی برای سخنرانی علیه باقی کشور‌ها در زمینه حقوق بشر و آزادی ندارد.»

زاخارووا در انتها به نقض مکرر حقوق بشر از سوی آمریکا اشاره کرده و گفت این کشور به معترضان کنگره در ژانویه امسال برچسب تروریست داخلی زده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این نیز اعلام کرد مسکو حمله سحرگاه امروز نیروی‌های آمریکا به مرز سوریه و عراق را به شدت محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مثل این میمونه که بگی اسلام دین خداپرستی است.خوب معلومه که هست و بهش افتخار میکنیم.پس اونا هم اخلاق ندارن و بهش افتخار میکنن چون تو خونشون هست.
آخرین اخبار