تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مقامات بلاروس تمدید شد

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ده‌ها مقام بلاروس از جمله الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور را برای یک سال تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس از بروکسل، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تحریم‌ها علیه ده‌ها مقام بلاروس از جمله الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور را در ارتباط با ادعا‌ها در خصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری تابستان گذشته و سرکوب معترضان، برای یک سال تمدید کرد.

این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی و ممنوعیت مسافرت در اتحادیه اروپا علیه ۸۸ نفر از جمله سیاستمداران، کارکنان دستگاه امنیتی و صاحبان سرمایه و مسدود شدن دارایی هفت سازمان است. شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا نیز از قرار دادن منابع مالی در اختیار این افراد و نهاد‌ها منع شدند.

تحریم‌ها همچنین درباره ویکتور پسر لوکاشنکو، که مشاور امنیت ملی پدرش است، اعمال می‌شود. قرار است این تدابیر تا دست کم بیست و هشتم ماه فوریه سال ۲۰۲۲ پابرجا بماند.

پس از آن که نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری نهم ماه اوت بلاروس نشان داد که لوکاشنکو برای ششمین دوره به قدرت می‌رسد، این کشور ماه‌ها صحنه اعتراضات بود و پلیس هزاران نفر را در جریان اعتراضات ضددولتی دستگیر کرد. مخالفان و برخی از کارکنان مراکز رای گیری اعلام کرده اند انتخابات مخدوش بوده است. اتحادیه اروپا نیز نتیجه انتخابات را رد کرده است.

وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشستی اعلام کردند افزودن افراد بیشتری را به فهرست تحریم‌ها بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اوووه اوووه

همون معلوم بود اوضاع اقتصادیشون داغونه!!!!
به اسم تحریم رسما افتادن به دزدی!!!
آخرین اخبار