مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد؛

مشارکت خیرین برای اجرای طرح‌های اقتصادی و توان افزایی

مدنی از مشارکت ۷۰ درصدی خیرین و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت خبر داد.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد منابع لازم برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی ضروری، نیمه تمام و راکد از طریق مشارکت تأمین می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شاخص در بنیاد برکت، اهرم کردن منابع ستاد اجرایی فرمان امام بوده که در همه‌ حوزه‌های فعالیت به ویژه در بخش مشارکت‌های اقتصادی و توان افزایی کارآفرینان به انجام رسیده است، گفت: میزان مشارکت مردم و خیرین در طرح‌های ستاد بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال است و این سهم برای بانک‌ها عمدتا از منابع قرض الحسنه است.

مدنی ادامه داد: سهم دستگاه‌های اجرایی که عمدتا در حوزه زیربنایی و عمرانی بوده ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: این تناسب با توجه به حجم کل سرمایه گذاری (تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال) و نیز سهم ستاد اجرایی (۴۰ هزار میلیارد ریال)، نسبت اهرمی یک به ۵ را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه در راستای اجرای ۷۴۲ طرح اقتصادی (بنگاه‌های کوچک و متوسط) ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، افزود: از این میزان، آورده مردم یا خیرین ۱۵ هزار میلیارد ریال، آورده بانک‌ها یا دستگاه‌های اجرایی ۳۷ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و آورده بنیاد برکت ۱۴ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

مدنی گفت: در راستای اجرای ۸۴ هزار طرح اجتماع محور (مشاغل خرد)، ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

او با بیان اینکه برای این بخش ۴۳ هزار میلیارد تومان آورده مردم یا خیرین، ۲۱ هزار میلیارد ریال آورده بانک‌‌ یا دستگاه‌های اجرایی و ۷ هزار میلیارد ریال آورده بنیاد برکت بوده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه در راستای اجرای ۴۸ هزار پروژه‌ زیربنایی ۶۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آورده مردم یا خیرین، ۴۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال آورده بانک یا دستگاه‌های اجرایی و ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آورده بنیاد برکت بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.