مدنی خبر داد؛

ساخت ۳۸ درصد از مراکز سلامت در استان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۳۸ درصد پروژه‌های بیمارستانی، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت صرفا در استان سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنیاد برکت تاکنون بیش از ۴۸ هزار پروژه را با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی کرده است.

او با بیان اینکه این نهاد نسبت به مشارکت در احداث هزار و ۹۵۰ مدرسه اقدام کرده که تاکنون هزار و ۴۰۰ مدرسه افتتاح شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دانش آموز از نعمت فضای مناسب آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

مدنی ادامه داد: ۳۰ درصد از مدارس خشک و گلی کشور با مدارس ایمن بنیاد برکت جایگزین شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه با هدف حرکت در مسیر تأمین عدالت در حوزه سلامت، بنیاد برکت احداث بیش از ۲۵۰ پروژه بیمارستانی، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را متعهد شده است، گفت: همچنین ۳۸ درصد مراکز مورد اشاره صرفا در استان سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود.

او بیان کرد: تاکنون ۲۴ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها برای محرومان ساخته شده است که شامل ۱۲ هزار واحد مسکونی واقع در مناطق سیل زده، تکمیل ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو معلول، تکمیل ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مربوط به مددجویان روستایی و ۵ هزار واحد دیگر در سراسر کشور است.

مدنی افزود: در مجموع تفاهم ساخت و تحویل ۴۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه با توجه به مسائل چند سال اخیر در کشور در تأمین آب مناطق محروم، ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان آب و فاضلاب کشور برای اجرای ۵۰۰ پروژه روستایی در ۶۲ شهرستان از ۸ استان دارای اولویت، تاکنون نسبت به انعقاد قرارداد ۸۳۸ پروژه آبرسانی روستایی اقدام شده که از این تعداد ۵۶۵ پروژه به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه ۲۵۱ پروژه ساخت پل و راه را متعهد شدیم که  از این تعداد ۷۹ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: ۳ هزار و ۲۰۵ پروژه طرح هادی، سوخت رسانی، سرویس بهداشتی، کانال‌های آبرسانی کشاورزی، حوزه علمیه و... متعهد شده‌ایم که تاکنون ۲ هزار و ۵۲۳ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار