آمریکا از تلاش‌های گروسی در قبال برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه کشورمان، از اقدام مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تمجید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بارونز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از اقدامات آژانس بین المللی هسته‌ای در قبال برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

ند پرایس روز دوشنبه اقدام حرفه‌ای رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر به تهران در جهت حفظ مشارکت این کشور در برنامه راستی آزمایی آژانس، را مورد تمجید قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی در خصوص توافق موقت ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، از ایران خواست تا به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در راستای تأیید و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای کاملا عمل کند.

پرایس در جمع خبرنگاران بدون اشاره به بدعهدی دولت پیشین آمریکا در قبال برجام اعلام کرد: ما مطمئناً نگران شنیدن این موضوع هستیم که ایران قصد دارد اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات دیگر را در این هفته متوقف کند. ما البته نگران هستیم که ایران به مرور زمان از تعهدات خود تحت برجام فاصله بگیرد. این مسئله البته مدت‌ها قبل از این دولت آغاز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باز هم به تکرار خواست غیر منطقی دولت متبوعش در خصوص برجام پرداخت و گفت: پیشنهادی که اکنون بر روی میز است، اینکه اگر ایران به پایبندی به برجام بازگردد، ما آماده انجام همان کار خواهیم بود. مطمئناً امیدواریم ایرانیان مایل به اینکار باشند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه پس از دیدار و گفتگو با مقامات ایران در پیامی توئیتری تاکید کرد: «به توافق فنی موقتی با ایران دست یافتیم. نتایج خوب و معقولی در گفتگو‌ها با ایران محقق شد.»

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز به نقل از مدیرکل آژانس انرژی اتمی نوشت: «قانون پارلمان ایران در مورد کاهش سطح همکاری‌ها با آژانس اجرایی و پروتکل الحاقی تعلیق می‌شود.»

گروسی افزود: «اقداماتی که انجام خواهیم داد جایگزین توافق فراگیر نیست، اما توافقی است که اجازه می‌دهد تا به‌صورت تدریجی به توافق هسته‌ای بازگردیم.»

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد توافق با ایران ورود بازرسان آژانس را محدود می‌کند.

سفر شتاب زده گروسی به تهران به دنبال اعلام لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در خصوص بازدید سرزده بازرسان آژانس انرژی اتمی از سایت‌های هسته ای، از سوی ایران صورت گرفت. آمریکا با نادیده انگاشتن بدعهدی‌های خود، همچنان خواستار پایبندی ایران به توافقی است که خود آن را زیرپا گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۲:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
هی ندپرایس : چرا؟ نگرانی شدید دارید......همین الآن در صحرای نقب فلسطین اشغالی رژیم منحوس غاصب صهیونیستی اسرائیل با کمک کارشناسان فرانسوی در حال توسعه و تحکیم تاسیسات زیر زمینی مرکز هسته ای دیمونای اسرائیل است چرا؟ برای اسرائیل نه اروپا و نه آمریکا هیچ نگرانی ندارند؟ چرا؟......چرا؟ ایران باید سخت ترین و شدیدترین بازرسی های سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی را متحمل شده و اجراء کند و به تمام مفاد قراردادجامع اقدام مشترک عمل کند ولی اسرائیل معاف باشد....چرا؟ در حالی که این رژیم سفاک کودک کش غاصب و اشغالگر فلسطین هنوز عضو پادمانی سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی هم نیست و بسیار آزادانه به تولید و انباشت تسلیحات ممنوعه اشاعه میکروبی و هسته ای مشغول است توسط فرانسه پشتیبانی هم بشود......در حالیکه در منطقه خاورمیانه و قاره پهناور آسیا ایران از طرف شمال از طرف شرق و جنوب غربی خود در محاصره کشورهائی است که همگی هم آزمایشات هسته ای دارند وهم تولید تسلیحات هسته ای با موشک های مجهز به حمل کلاهک
هسته ای و هیچکس نگران این کشورها نیست در راس تمام این کشورها آمریکا که برای همه نگران است خود اولین تولید کننده بمب اتمی هسته ای است و اولین کشوری است که این بمب های تولیدی خود را در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن بطور علنی مصرف کرد و هنوز در تراز محاسبات بین المللی اولین کشوری است که از لحاظ تولید و انباشت تسلیحات هسته ای در صدر تمام کشورها قراردارد و اگر روسیه با قرارداد منع اشاعه تولید و انباشت تسلیحات هسته ای آمریکا را مهار نکرده بود الآن تمام کره زمین نابود شده بود....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
رییس آژانس اتمی مگه چکار کرده که هم آمریکا و هم آقای روحانی و صالحی با هم از او حمایت می کنند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا رحمتی
۱۳:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
برندگی و زهر تصمیم ایران برای کاهش تعهدات را بی اثر کرده است
آخرین اخبار