در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش باران در بیشتر استان ها/ کاهش محسوس دمای هوا در شمال و شرق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: پایان هفته دمای هوا در مناطق شمالی و شرقی کشور بین ۱۲ تا ۱۸ درجه کاهش می یابد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، خراسان جنوبی و فردا در مناطقی از گیلان و مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: از بعد از ظهر فردا با شمالی شدن جریان هوا بر روی دریای خزر همراه با ریزش هوای سرد ،بارش پراکنده برف و باران در برخی از مناطق گیلان و مازندران شروع می‌شود.

ضیائیان ادامه داد : روز چهارشنبه بر شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران افزوده شده و گستره آن مناطقی از اردبیل، گلستان ،خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران را نیز فرا خواهد گرفت.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: از اواخر روز چهارشنبه در خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری ،کهگیلویه و بویراحمد ،فارس ،هرمزگان، جنوب لرستان، جنوب ایلام و جنوب غرب اصفهان، بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد :روز پنجشنبه با گسترش فعالیت هر دو سامانه شمالی و جنوبی در بیشتر مناطق کشور به جز در مناطق واقع در نوار غربی شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان یادآور شد: روز جمعه در سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق انتظار بارندگی می رود. در این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش  می یابد،  بیان کرد :با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار می‌رود چهارشنبه بارش ها در مناطق جلگه ای دریای خزر به ویژه در سواحل غربی به شکل برف باشد.

او اضافه کرد: دمای هوا در روز پنجشنبه در شمال شرقی کشور هم بین ۱۲ تا ۱۸ درجه و از پنجشنبه تا جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش خواهد داشت .

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید است و بیشترین دمای هوا به  ۱۴ درجه و کمترین آن به ۵ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار