در جریان معاملات امروز ۹ اردیبهشت ثبت شد؛

خروج ۱۱۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۰۹۶ میلیارد تومان بود.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۲۰۱۴۵ واحدی و ثبت ۰.۸۷ درصد کاهش به ۲.۲۸۴.۸۳۳ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۷۵۳۴ واحدی و ثبت ۰.۹۸ درصد منفی به ۷۵۷۵۰۹ واحد رسید.

او افزود: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۰۹۶ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۱۱۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: امروز ۷۸ درصد بازار یعنی ۶۰۸ نماد منفی و ۲۲ درصد بازار یعنی ۱۷۵ نماد کار خود را با مثبت به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت رایانه به میزان ۲۳ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت فلزات اساسی با ۳۸ میلیارد تومان خروج پول بود.

او همچنین گفت: امروز کاهش نرخ دلار و همچنین انتشار اوراق دولتی با نرخ ۳ درصد بالاتر از سال گذشته باعث ایجاد عرضه بیش از تقاضا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار