شاه سعودی خواستار جلوگیری از انتشار گزارش محرمانه قتل خاشقجی شده است

شاه سعودی با ارسال پیامی به رئیس جمهور آمریکا از او خواسته است از انتشار گزارش محرمانه درباره جنایت قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه خبری ویکیلیکس سعودی به نقل از منابع آگاه فاش کرد که سلمان عبد العزیز پیام محرمانه‌ای برای جو بایدن فرستاده و در آن از رئیس جمهور آمریکا خواسته است مانع از انتشار گزارش محرمانه درباره جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شود.

این منابع به ویکیلیکس سعودی گفتند: پیام محرمانه سلمان بن عبد العزیز از طریق شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان، سفیر عربستان در واشنگتن برای جو بایدن فرستاده شده است.

منابع آگاه تاکید کردند سلمان بن عبد العزیز در پیام ارسالی به بایدن بر آمادگی ریاض برای گفت‌وگو با دولت آمریکا درباره موضوعات مختلف و درخواست‌های آمریکا تاکید کرده و در ازای آن از بایدن خواسته است مانع از انتشار گزارش محرمانه درباره قتل جمال خاشقجی شود.

دولت بایدن در اجرای تصمیمات دستگاه قضایی و وعده‌های آن برای در پیش گرفتن رویکرد شفاف در آستانه انتشار گزارش اطلاعاتی درباره قتل جمال خاشقجی قرار گرفته است.

نتیجه گیری این گزارش که انتشار آن طولانی شده است، تاکید دارد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دستور قتل جمال خاشقجی را در سال ۲۰۱۸ صادر کرده است.

برنامه ریزی برای انتشار این گزارش در حالی صورت می‌گیرد که سطح روابط آمریکا – عربستان طی هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

دولت بایدن همچنین (قرارداد‌های) فروش سلاح به عربستان را لغو و از نقض حقوق بشر و ایجاد محدودیت‌ها و اعمال فشار‌های ریاض علیه مخالفان دولت انتقاد کرده است. دولت بایدن همچنین متعهد شده روابط آمریکا با عربستان را دوباره تنظیم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار