مرگ مشکوک افسر اطلاعاتی که قصد افشای جنایات استرالیا در افغانستان را داشت

یک افسر اطلاعاتی استرالیا که قصد افشای ابعاد پنهان جنایات جنگی ارتش این کشور در افغانستان را داشت، در اواخر دسامبر به طرز مشکوکی درگذشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ساندی تلگراف، یک افسر اطلاعاتی استرالیا که قصد افشاگری درباره جنایات جنگی در افغانستان را داشت، اواخر سال گذشته میلادی به طرز مشکوکی جان باخت.

بنا به نوشته رسانه‌های انگلیسی، جسد این افسر اطلاعاتی که قصد داشت اطلاعات طبقه بندی شده درباره رفتار نامناسب سربازان استرالیایی در افغانستان را منتشر کند، در دسامبر ۲۰۲۰ در پارکینگ خودرو‌های ارتش پیدا شد.

ساندی تلگراف به نقل از منبع مطلع خود نوشت قابل درک است که افسر اطلاعاتی قصد داشت اطلاعات را به اطلاع عموم برساند، زیرا گزارش‌های ارتش جانب دارنه و با هدف آرام کردن افکار عمومی ارائه می‌شود. به گفته این منبع مطلع، اگر این اطلاعات پس از انتشار گزارش ارتش در نوامبر سال ۲۰۲۰ به سرخط خبر‌ها منتقل می‌شد، بسیاری از موضع گیری‌های افکار عمومی درباره آنچه در افغانستان اتفاق می‌افتد، تغییر می‌کرد.

بنا به یک سند دادگاهی در نیو ساوت ولز، دست کم ۲۵ سرباز استرالیایی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در قتل غیرنظامیان و زندانیان افغانستانی دست داشته اند. در این سند دادگاهی درخواست برای پیگرد قضایی ۱۹ نفر از این سربازان صادر شد و ارتش استرالیا مجبور به اخراج ۱۳ نفر در رابطه با این پرونده شد.

پس از این رسوایی، ژنرال آنگوس کمبل، فرمانده نیروی دفاع به نمایندگی از ارتش استرالیا از مردم افغانستان عذرخواهی کرد و گفت اقدامات سربازان درگیر در جنایات مذکور "شرم آور" و "خیانت عمیقی" به ارتش استرالیا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار