ارسال نامه‌های شکایت سوریه از ترکیه به سازمان ملل و شورای امنیت

وزارت خارجه سوریه با ارسال ۲ نامه جداگانه به شورای امنیت و سازمان ملل متحد از ترکیه به علت بستن آب روی یک میلیون شهروند سوری شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه روز دوشنبه با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنیت و سازمان ملل متحد اعلام کرد: اقدام ترکیه به بستن آب به روی بیش از یک میلیون شهروند سوری در استان الحسکه، مصداق بارز جنایت جنگی است. فعالیت ایستگاه پمپاژ آب "علوک" در الحسکه از تاریخ ۳۰/ ۱۱/ ۲۰۲۰ در چارچوب اقدامات سیاسی کم ارزش ترکیه و تلاش برای باج خواهی از دولت سوریه و اعمال فشار بر آن متوقف شده است. سوریه از شورای امنیت و سازمان ملل می‌خواهد برای الزام نظام ترکیه به از سرگیری فعالیت ایستگاه علوک و مقابله با اقدامات غیرانسانی این نظام فورا وارد عمل شوند.

در ادامه این نامه‌ها آمده است: دولت ترکیه دست به اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی می‌زند تا از طریق آن دستاورد‌های سیاسی و نظامی کسب کند، از جمله این دستاورد‌ها کوچاندن اجباری و برنامه ریزی شده در مناطق تحت اشغال این کشور است تا بافت اجتماعی این مناطق را متناسب با اهداف توسعه طلبانه و استعماری خود تغییر دهد.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان این نامه‌ها بار دیگر از سازمان ملل و شورای امنیت خواست به مسئولیت‌های خود در قبال حفظ صلح و امنیت بین المللی و متوقف کردن تخلفات و نقض قوانین نظام ترکیه عمل کنند و از ترکیه بخواهند به تجاوز و اشغال بخشی از خاک سوریه که با اصول و منشور سازمان ملل و اهداف و احکام قوانین بین الملل تناقض دارد و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند، پایان دهد و به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با مبارزه با تروریسم و احترام کامل به حمایت و تمامیت ارضی سوریه و دخالت نکردن در امور داخلی آن پایبند باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار