آستین مدعی حمایت از اوکراین در برابر روسیه شد

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد از اوکراین در برابر تجاوزات روسیه حمایت می‌کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تریدر، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در پی تماس لوید آستین، وزیر دفاع این کشور با آندری تاران، همتای اوکراینی خود منتشر کرد، مدعی شد: واشنگتن به اوکراین کمک خواهد کرد تا به تجاوزات روسیه پاسخ دهد.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا ادعا شده است: «او [آستین]مجدداً بر تعهد آمریکا در ایجاد ظرفیت نیرو‌های اوکراین برای دفاع موثر در برابر تجاوز‌های روسیه تأکید کرد و از وزیر تاران به خاطر سهم اوکراین در امنیت بین المللی تشکر کرد.»

علاوه بر این، وزیر دفاع آمریکا به همتای اوکراینی خود گفت: اوکراین باید به اصلاح نیرو‌های مسلح خود ادامه دهد. این در حالی است که تاران از آستین برای کمک واشنگتن در ایجاد اصلاحات تشکر کرد.

پیش از این، روسیه ۹ شرکت اوکراینی را تحت تحریم‌های خود قرار داد؛ اقدامی که تازه‌ترین مسأله در تنش‌های میان روسیه و اوکراین به شمار می‌رود.

روابط میان روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۴ و پس از آنکه مسکو شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد، رو به وخامت رفت. تنش‌ها میان روسیه و اوکراین اکنون وارد هفتمین سال خود شده است؛ درگیری‌هایی که تا کنون به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر منجر شده است.

روسیه اتهامات کیف در خصوص اینکه ارتش این کشور در این درگیری‌ها شرکت داشته را رد می‌کند. پس از الحاق کریمه به روسیه، غرب مجموعه‌ای از تحریم‌ها را بر روسیه اعمال کرد. همچنین در نشانه‌ای دیگر از تنش‌ها در روابط مسکو با غرب، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود آماده است تا روابط خود را با این اتحادیه را در صورتی که تحریم‌های اقتصادی ادامه یابد، قطع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار