کشته شدن ۳ نظامی اوکراینی درپی انفجار یک مین

انفجار یک مین در شرق اوکراین باعث کشته شدن ۳ نظامی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین اعلام کرد روز یکشنبه براثر انفجار یک مین در شرق جدایی طلب اوکراین، سه نظامی اوکراینی کشته شدند.

بر این اساس، به نظر می‌رسد به رغم آتش بسی که سال ۲۰۲۰ امضا شد، خشونت‌ها در این منطقه از اوکراین از سر گرفته شده است. ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد این مین در نزدیکی روستای نووولوگانسک در ۵۰ کیلومتری مقر جدایی طلبان دونتسک منفجر شد.

روز جمعه نیز دو نظامی اوکراینی در درگیری‌ها با جنگجویان جدایی طلب کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که پنجشنبه به همراه دیپلمات‌های غربی از خط مقدم جبهه بازدید کرده بود از سرگیری خشونت‌ها از طرف جدایی طلبان تحت حمایت مسکو را محکوم کرد.

وی گفت: اخیرا شمار حملات شورشیان افزایش یافته است. این تحریکات از طرف قاتلان حرفه‌ای که به طور ویژه به خط مقدم اعزام شده اند صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: جدایی طلبان می‌خواهند آتش بس با شکست مواجه شود، اما ما اجازه نمی‌دهیم. به نظر می‌رسد فقط طرف ماست که به ضرورت آتش بس می‌اندیشد.

اوج گیری دوباره خشونت‌ها در ششمین سالگرد توافقنامه مینسک، که ۱۲ فوریه ۲۰۱۵ با میانجیگری فرانسه و آلمان منعقد شد، صورت گرفته است. هدف از این توافقنامه کاهش شدت خصومت‌ها بود که تاکنون این امر محقق نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار