واکنش مسکو به اظهارات زلنسکی درباره واکسن روسی/ پسکوف: تقاضا برای اسپوتنیک وی بسیار بالاست

کرملین به ادعا‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره تایید نشدن قابلیت واکسن اسپوتنیک وی واکنش نشان داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه «قابلیت واکسن روسی اسپوتنیک وی تایید نشده است»، واکنش نشان داد.

پسکوف گفت: اگر کی‌یف برای تهیه واکسن ویروس کرونا از روسیه تمایلی ندارد، مشکلی نیست، زیرا در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها علاقه‌مند به تهیه دوز‌های اضافی واکسن اسپوتنیک وی از روسیه هستند.

پسکوف گفت: تقاضای جهانی واکسن روسی به حدی زیاد است که برای تولید آن نیاز به تلاش‌های چند برابر است تا بتوان تقاضا را برآورده ساخت.

در حال حاضر، بسیاری از کشور‌ها برای خرید واکسن اسپوتنیک وی سفارش داده اند.

واکسن اسپوتنیک وی روسی از سوی بسیاری از کشور‌ها از جمله ترکمنستان، مجارستان، امارات، ایران و گینه تایید و برای استفاده خریداری شده است.

پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفر خود به مسکو ابراز امیدواری کرده بود که واکسن کرونای ساخت روسیه هرچه سریعتر به کشور‌های اتحادیه اروپا برسد.

این هفته دولت آلمان نیز از نهاد‌های نظارتی-بهداشتی اروپا خواست تا با تایید سریع واکسن اسپوتنیک، اجازه خرید این واکسن به دولت آلمان را بدهند. واکسن «اسپوتنیک وی» در موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است.

سخنگوی کرملین امروز سه شنبه همچنین ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر اختصاص ۵۰۰ میلیارد روبل اضافی (۶.۸ میلیارد دلار) از سوی دولت روسیه برای هزینه‌های مقابله با اعتراضات را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار