جاری شدن سیلاب با ارتفاع ۲ متر در پایتخت اندونزی+ فیلم

هواشناسی اندونزی اعلام کرد سیلابی سهمگین که در جاکارتا جاری شده، موجب آواره شدن هزار نفر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سیلاب سهمگین که چندین منطقه را در جاکارتا، پایتخت اندونزی فرا گرفت، امروز (شنبه) بیش از هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

«سابدو کرنیانتو»، سرپرست آژانس کاهش پیامد‌های حوادث طبیعی جاکارتا در بیانیه‌ای گفت: حدود ۱۳۸۰ نفر از ساکنان جاکارتا پس از رسیدن سیلاب به ارتفاع ۱.۸ متر در برخی از مناطق جنوبی و شرقی شهر که محل زندگی ده میلیون نفر است، مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است.

«انیس باسوئدن»، فرماندار جاکارتا، در نخستین ساعات امروز در مصاحبه با تلویزیون محلی گفت: آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که ۲۰۰ محله تحت تأثیر سیلاب قرار گرفته اند و بیش از ۲۰ مرکز ویژه اسکان مردم سیل زده در سطح شهر آماده شده است.

او گفت: باران متوقف شده است، اما آب‌های جاری شده ناشی از بارش در مناطق دیگر همچنان بر وضع جاکارتا تأثیر می‌گذارد. امیدواریم این سیلاب‌ها به مرکز شهر نرسد. با کاهش سطح آب مردم می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

با وجود اینکه پایتخت اندونزی در شرایط بحرانی قرار است، سازمان هواشناسی این کشور هشدار داد که این شرایط تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

سیلاب سهمگین در حالی رخ داده است که اندونزی در حال حاضر با بیشترین آمار ابتلا و قربانی ناشی از همه گیری بیماری «کووید-۱۹» در میان کشور‌های جنوب شرقی آسیا و رکود اقتصادی روبروست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار