اعلام حمایت ولیعهد امارات از تشکیل دولت در لبنان

محمد بن زاید آل نهیان با نخست‌وزیر مکلف لبنان درباره آخرین تحولات تشکیل دولت جدید بیروت و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی امارات «وام»، «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی میزبان «سعد حریری»، نخست وزیر مکلف لبنان، در قصر «الشاطی» در ابوظبی بود.

دو طرف در این دیدار درباره جنبه‌های روابط دو جانبه امارات و لبنان و برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی مشترک، علاوه بر همه گیری کرونا و پیامد‌های آن در سطوح مختلف و راه‌های مقابله با این ویروس بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار بن زاید درخصوص آخرین تحولات منطقه و لبنان، به ویژه تحولات مربوط به تشکیل دولت جدید در این کشور با حریری گفتگو کرد.

ولیعهد ابوظبی ضمن آرزوی موفقیت برای حریری در مأموریت تشکیل دولت لبنان تأکید کرد: امارات در کنار ملت لبنان برای تحقق آرمان‌های خود درخصوص وحدت، ثبات و توسعه است.

حریری نیز به نوبه خود با قدردانی از مواضع امارات در حمایت از لبنان، موفقیت کاوشگر امید در رسیدن به سیاره مریخ را به ولیعهد ابوظبی تبریک گفت.

سعد حریری، مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم لبنان بعد از بازگشت از سفر به امارات و فرانسه به دیدار میشل عون، رئیس جمهور لبنان رفت و پس از این دیدار با تاکید بر مواضع قبلی اش گفت: ایده اصلی تشکیل دولت با وزرای تکنوکرات خواهد بود و هرکسی به جز این فکر کند اشتباه است. به رئیس جمهور این موضوع را گفتم؛ اما با او به توافق نرسیدم.

سعد حریری که حدود پنج ماه است از سوی «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و تایید شکننده پارلمان این کشور مکلف به تشکیل کابینه برای چهارمین بار شده است، به دلایل مختلف تاکنون نتواسته دولت خود را تشکیل دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار