تاکید بوگدانف بر حمایت از حریری در تشکیل دولت لبنان

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به خاورمیانه بر ضرورت حمایت از نخست‌وزیر مکلف لبنان در چارچوب تسریع روند تشکیل دولت جدید تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، روزنامه لبنانی الجمهوریه بر اساس اطلاعاتی به دست آمده اعلام کرد که «میخائیل بوگدانف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه، بر ضرورت حمایت از «سعد حریری» نخست وزیر مکلف، برای تشکیل دولت در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد.

او در دیدار با «شوقی بو نصار» سفیر لبنان در مسکو، در خصوص آخرین تحولات بیروت گفتگو و تاکید کرده است که اختلاف درباره سه وزیر کابینه جدید دولت لبنان، باید در راستای تسریع در روند تشکیل دولت کنار گذاشته شود.

بوگدانف در این دیدار که به درخواست او برگزار شده بود، بر حمایت قاطع روسیه از حاکمیت لبنان، وحدت و یکپارچگی اراضی آن، ضرورت حل تمامی مسائل بر اساس دستورکار ملی از سوی خود لبنانی‌ها بدون مداخله هیچ طرف خارجی تاکید کرد.

الجمهوریه اعلام کرد: فرستاده روسیه در خاورمیانه در این دیدار درخصوص مسائل عملی مربوط به تقویت همکاری و روابط دوستانه و سنتی دو کشور، همچنین چشم انداز پیشبرد حل و فصل بحران سوریه با در نظر گرفتن پانزدهمین نشست مذاکرات آستانه که در ۱۶ و ۱۷ ماه میلادی جاری در شهر سوچی روسیه برگزار شد، با سفیر لبنان بحث و تبادل نظر کرد.

پانزدهمین دور مذاکرات ایران، ترکیه و روسیه بر سر چگونگی پایان‌دادن به بحران سوریه روز سه‌شنبه، ۲۸ بهمن (۱۶ فوریه) در شهر سوچی روسیه برگزار و بر اهمیت تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در ژنو تاکید شد.

سعد حریری، مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم لبنان بعد از بازگشت از سفر به امارات و فرانسه به دیدار میشل عون، رئیس جمهور لبنان رفت و پس از این دیدار با تاکید بر مواضع قبلی اش گفت: ایده اصلی تشکیل دولت با وزرای تکنوکرات خواهد بود و هرکسی به جز این فکر کند اشتباه است. به رئیس جمهور این موضوع را گفتم؛ اما با او به توافق نرسیدم.

بر این اساس، حدود چهار ماه از انتخاب سعد حریری به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید لبنان می‌گذرد، اما اصرار او بر انتخاب ۱۸ وزیر بدون نظر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، تشکیل دولت جدید را با بن بست مواجه کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار