پنتاگون: نخستین چالش ما چین است

وزیر دفاع آمریکا نخستین چالش پنتاگون را چین توصیف کرده و از ناتو برای مقابله با آن کمک خواست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، کشور چین را مهمترین چالش واشنگتن عنوان کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: چین چالش اولی است که با آن مقابله خواهیم کرد. از ناتو می خواهیم تا در مقابله با این چالش به ما کمک کند.

آستین در ارتباط با عربستان نیز گفت: جو بایدن به صراحت اعلام کرده است؛  از  حملات و عملیات عربستان در یمن حمایت نمی کنیم، در مکالمه ام با بن سلمان بر این موضوع تاکید کردم.

وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با افغانستان یادآور شد: خشونت در افغانستان باید پایان یابد و همه طرف ها باید برای تحقق صلح در این کشور تلاش کنند.

او تاکید کرد: به گونه ای از افغانستان خارج نخواهیم شد که نیروهای ناتو تهدید شوند؛ در واقع هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده ایم.

لوید آستین شب گذشته نیز در بیانیه ای خطاب به متحدان این کشور گفت: واشنگتن در حال بررسی کامل شرایط توافق خود با طالبان است.

وی تصریح کرد: درباره این تصمیم با متحدان و شرکای خود مشورت می‌کنیم و اقدام به خروج عجولانه از افغانستان نخواهیم کرد.

دولت بایدن در اوایل ماه جاری اظهار داشت که پس از تصمیم دولت قبلی برای عقب نشینی تعداد قابل توجهی از نیرو‌ها، هنوز در مورد وضعیت نظامی خود در عراق و افغانستان تصمیم نگرفته است.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین در پایان دوره ریاست جمهوری خود از کاهش قابل توجه نیرو‌های نظامی در افغانستان و عراق خبر داد و تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان را از ۱۴ هزار نفر به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش داد.

 توافق صلح طالبان و آمریکا، پس از بیش از ۱۸ سال جنگ، که در فوریه سال گذشته امضا شد، واشنگتن را موظف کرد همه نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کند. با این حال مقامات آمریکایی مدعی هستند که طالبان طبق توافق نامه هنوز از گروه تروریستی القاعده جدا نشده  و با این گروه همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار