آخرین خبرها از گمرک اسلام قلعه/ از آغاز حرکت کامیون ها تا بررسی خسارت حادثه دیدگان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: حرکت برخی از کامیونها به جز اقلام سوختی از مرز دوغارون ایران به سمت گمرک اسلام قلعه از سر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با پیگیریها و کمکهای انجام گرفته، از ساعتی قبل حرکت برخی از کامیونها به جز اقلام سوختی از مرز دوغارون ایران به سمت گمرک اسلام قلعه در کشور افغانستان از سر گرفته شده است.

نجات افزود: به دستور استاندار خراسان رضوی به طرف افغانستانی اعلام شده است که خراسان رضوی آمادگی کامل برای روان سازی، پاکسازی محل حادثه و تسهیل تردد کامیونها را دارد.

او اضافه کرد: همچنین این آمادگی از طریق وزارت امور خارجه به مقامات افغانستانی و والی هرات اعلام شده و دستگاه های اجرایی ایران مانند اداره کل راهداری و شهرداری‌ها و سایر دستگاه های مستقر در مرز آمادگی دارند وسایل نقلیه سنگین را برای پاکسازی منطقه حادثه دیده در اختیار طرف افغانستانی قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ایران آمادگی دارد کالاهای تاجران ایرانی و افغانستانی را تا مشخص شدن وضعیت، از گمرک اسلام قلعه به داخل مرزهای ایران بازگردانند و همچنین طرف ایرانی آمادگی کامل دستگاه های بحران مدار خود را با موضوع پیشگیری از حوادث احتمالی و مشارکت و پشتیبانی در امور زیرساختی و اجرایی به طرف افغانستانی اعلام کرده است.

نجات افزود: تاکنون هیچ اطلاعات یا گزارشی در مورد تانکرهای سوختی که در آتش سوختند و همچنین خسارت ناشی از این آتش سوزی به دست استانداری خراسان رضوی نرسیده است اما دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال بررسی میزان خسارات وارده ناشی از این حادثه و تعداد کامیونهای خروجی از مرز ایران هستند و در مجموع هرچند هنوز برآورد قطعی از میزان خسارات ناشی از حادثه آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه انجام نگرفته است اما به نظر می‌رسد خسارت ایرانیان در این حوزه ناچیز باشد.

او تاکید کرد: به طور قطع نشست مدیریت بحران فرماندار شهرستان تایباد با حضور اعضای شورای مدیریت بحران و شورای تامین برگزار و تصمیمات لازم برای تفکیک توقفگاه‌ها با اولویت مواد فاسدشدنی و مواد سوختی اتخاذ خواهد شد.

ساعت ۱۳ روز ۲۵ بهمن ماه آتش‌سوزی وسیعی در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان واقع در نقطه مقابل گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی رخ داد که انفجار اولیه به خاطر حضور تانکرهای حامل سوخت و گاز در منطقه سبب دهها انفجار پی در پی و گسترش سریع آتش شد اما با کمک سریع آتش نشانان ایرانی این آتش سوزی گسترده مهار گشت. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.