مشهد؛

سفر معاون استاندار خراسان رضوی به افغانستان با هدف توسعه همکاری های امنیتی، اقتصادی دو کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی به منظور توسعه مناسبات امنیتی و اقتصادی میان دو کشور به افغانستان سفر کرد و با استقبال رسمی معاون اجرایی استاندار هرات وارد این کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در راس هیئتی با استقابل رسمی معاون اجرایی استاندار هرات وارد این شهر شد و با استاندار هرات دیدار کرد.

سید محسن صادقی ضمن حضور در ضیافت شام رحیمی، استاندار هرات درباره موضوعاتی از قبیل تامین امنیت مرزهای مشترک، تسهیل در تردد خودروهای ترانزیت ایران، تکمیل خط آهن هرات به اسلام قلعه و توسعه بازارچه های مرزی با وی به تبادل نظر پرداخت.

همچنین توسعه و تسهیل مبادلات مرزی، توسعه صدور سوخت و صادرات گاز و همکاری های علمی، آموزشی و دانشگاهی از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

در این سفر جلسه کمیسیون همکاری های دو کشور با حضور معاونان استانداران خراسان رضوی و هرات برگزار و بر روند اجرایی تفاهمات گذشته بین دوکشور و شتاب روند توسعه مناسبات تاکید شد.

برگزاری کمیسیون امنیتی دو استان و جلسه کمیسیون اقتصادی خراسان رضوی و هرات به ریاست مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در مشهد از جمله مصوبات این دیدار بود.

همچنین هیات ایرانی از تاسیسات گمرکی و ترانسفر گمرک اسلام قلعه بازدید و با مسوولان مرزی مذاکره کردند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.