قانون ضد انحصارطلبی اپل به تصویب نرسید

قانون پیشنهادی جهت مقابله با انحصارطلبی اپ‌استور در ایالت داکوتای شمالی تصویب نشده و شرکت‌های معترض به اپل ناکام ماندند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انحصارطلبی اپل در زمینه موافقت با عرضه اپلیکیشن‌های مختلف در اپ‌استور خود از یک سو و سود پایین پرداختی از محل فروش و بارگذاری هر یک از این برنامه‌ها موجب نارضایتی و اعتراض بسیاری از برنامه نویسان و شرکت‌های فناوری ثالث شده است.

از همین رو  مجلس سنا در داكوتای شمالی لایحه جدیدی را پیشنهاد کردند تا که بر مبنای آن اپ‌استور اپل باید برخی سختگیری‌های خود در زمینه تأیید اپلیکیشن‌ها و تقسیم درآمد با برنامه نویسان را کاهش می‌داد. اما در نهایت این قانون با ۳۶ رأی منفی در برابر ۱۱ رأی مثبت رد شد.

گزارشگر نیویورک تایمز

اریک نوینشواندر ، مهندس ارشد حفظ حریم خصوصی اپل هفته گذشته علیه این لایحه صحبت کرد و گفت: این قانون با تهدید به از بین بردن آیفون، باعث تغییر در "حریم خصوصی ، امنیت ، ایمنی و عملکرد" ​​iphone می شود.

كایل دیویسون ، سناتور داكوتای شمالی ، كه این لایحه را معرفی كرد، گفت: این طرح برای "ایجاد شرایط بازی" برای توسعه دهندگان برنامه در داكوتای شمالی و محافظت از مشتریان در برابر "هزینه های ویرانگر و انحصاری اعمال شده توسط شركت های بزرگ فناوری" مانند اپل و گوگل ساخته شده است.

اپل ادعا کرده است که تصویب این لایحه موجب اجباری شدن اعمال تغییراتی غیرقابل جبران در آیفون شده و بر اپ‌استور اپل و شرکت‌های دیگری مانند گوگل نیز تأثیر منفی می‌گذارد. در عین حال شرکت‌های فناوری مختلف کماکان با اپل و انحصارطلبی اعمال شده از سوی آن به علت محبوبیت اپ‌استور این شرکت مخالف هستند و احتمالاً به شیوه‌های دیگری برای به چالش کشیدن آن تلاش خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت اپل ، اپ استور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار