کاخ سفید: ارتباط با عربستان از طریق پادشاه و نه ولیعهد خواهد بود

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت جو بایدن با عربستان از طریق پادشاه و نه ولیعهد این کشور ارتباط برقرار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا از طریق پادشاه با عربستان ارتباط برقرار می‌کند.

جن ساکی با تاکید بر اینکه دولت جو بایدن بازنگری در روابط با عربستان را در برنامه خود دارد، گفت آمریکا از طریق سلمان بن عبدالعزیز و نه محمد بن سلمان با ریاض ارتباط برقرار خواهد کرد. دبیر مطبوعاتی کاخ سفید تاکید کرد بایدن در زمان مناسب با ملک سلمان تماس خواهد گرفت.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید برغم اعلام بازنگری در روابط میان واشنگتن و ریاض، یادآور شد: آمریکا، عربستان را در تامین نیاز‌های دفاعی خود تنها نخواهد گذاشت. روشن است که سیاست ما در رابطه با پادشاهی عربستان سعودی مورد بازبینی قرار گرفته است. اما من در جریان برنامه‌های تماس با پادشاهی عربستان نیستم.

پیش از این، ساکی از پاسخ دادن به سوالی در مورد اینکه آیا دولت بایدن به دلیل قتل روزنامه نگار جمال خاشقچی توسط ماموران سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، تحریم‌هایی را علیه این کشور در نظر می‌گیرد، اجتناب کرد. وی همچنین  روز جمعه در جریان نشست مطبوعاتی کاخ سفید از اینکه رژیم صهیونیستی و عربستان را متحدان مهم واشنگتن بنامد، خودداری کرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانید بگویید دولت آمریکا چه برنامه‌ای در خاورمیانه دارد و اینکه آیا دولت آمریکا هنوز سعودی‌ها و صهیونیست‌ها را متحدان مهم خود می‌داند؟ از پاسخ مستقیم طفره رفت.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید را باید زمزمه تغییراتی در روابط میان عربستان و آمریکا در مقایسه با دوره دونالد ترامپ ارزیابی کرد. با این حال برآورد میزان دگرش در روابط دو جانبه ریاض و واشنگتن و منظور دولت آمریکا از بازنگری در روابط مستلزم گذر زمان است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار