ترامپ خواهان قطع ارتباط جمهوری‌خواهان با مک‌کانل شد

رئیس‌جمهور آمریکا، رهبر جمهوری‌خواهان در سنا را شایسته هدایت حزب متبوعش نمی‌داند و خواستار قطع ارتباط میان هم‌حزبی‌هایش با او شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ خواستار قطع ارتباط جمهوری خواهان با سناتور میچ مک کانل شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا که بار دیگر توانست از محاکمه استیضاح قسر در رفت، به نظر می‌رسد با در پیش گرفتن رویکرد انتقامی علیه مخالفان خود برگشته است. ترامپ، مک کانل را فردی لجوج خواند که شایسته رهبری حزب جمهوری خواه نیست. در بیانیه‌ای که از سوی کمیته اقدامات سیاسی «سیو امریکا» منتشر شد، ترامپ تا حد زیادی مسئولیت از دست دادن اکثریت سنا در سال ۲۰۲۰ را متوجه مک کانل دانست و گفت وی به دلیل آنکه کنترل کنگره در دست دموکرات‌ها بود، هیچ اقدامی نکرد.

در بخشی از این بیانیه طولانی آمده است: حزب جمهوری خواه هرگز با رهبران سیاسی همانند سناتور میچ مک کانل در راس خود قابل احترام و قدرت نیست. تعهد مک کانل به کار معمول خود، سیاست‌های موجود، همراه با عدم بینش، خرد سیاسی، مهارت و شخصیت، او را به سرعت از رهبر اکثریت به رهبر اقلیت تنزل داد. دموکرات‌ها و چاک شومر [رهبر اکثریت سنا] مک کانل را بازیچه قرار داده اند می‌خواهند وی را به همین شکل حفظ کنند.

این بیانیه می‌افزاید: اگر سناتور‌های جمهوری خواه قصد داشته باشند با او بمانند، آن‌ها دیگر پیروز نخواهند شد. او هرگز آنچه را که باید انجام شود یا آنچه برای کشور ما مناسب است انجام نخواهد داد. ترامپ، که بشدت از مک کانل کینه به دل گرفته، در بیانیه خود خاطرنشان کرد که در صورت لزوم از رقبای اصلی خود در برابر مک کانل حمایت خواهد کرد.

این بیانیه تا حد زیادی شکاف روزافزون میان اعضای حزب جمهوری خواه بر سر ترامپ آشکار می‌سازد. شکافی که در واکنش به اقدامات پساانتخاباتی ترامپ خود را نشان داد و پس از یورش ۶ ژانویه به کنگره به اوج خود رسید.

مک کانل به عنوان عضو ارشد حزب جمهوری خواه، اگرچه رای به تبرئه رئیس جمهور سابق آمریکا از استیضاح داد، اما بالافاصله در همان جلسه سنا، ترامپ را از نظر عملی و اخلاقی مسئول آشوب‌های ۶ ژانویه دانست.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار