رئیسی در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم:

مردم نمی‌پذیرند که یک فساد مشابه برای چند بار در جامعه تکرار شود/ باید ریشه‎های مفاسد خشکانده شوند

رئیس قوه قضاییه گفت: مردم نمی‌پذیرند که یک فساد مشابه برای چند بار در جامعه تکرار شود؛ باید ریشه‎های مفاسد خشکانده شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که امروز سه شنبه (۲۸ بهمن) برگزار شد، با بیان اینکه تصمیمات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید با نگاه پیشگیرانه و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها همراه باشد، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در کشور ماموریت پیشگیری از وقوع جرم دارند؛ نمی‌توان دستگاه و مدیریتی را بدون ماموریت پیشگیری از وقوع جرم تصور کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی هدف از برگزاری جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم را هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در این زمینه دانست و گفت: جلسات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم با شرکت نمایندگان سه قوه و نهاد‌های مرتبط که قانون آن‌ها را مشخص کرده تشکیل می‌شود و این شورا وظیفه دارد سازوکاری برای کاهش جرم در کشور ایجاد کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: برای نظام اسلامی ما که بیش از ۴۰ سال از آن می‌گذرد و هم در نگاه جهانیان توفیقات بسیاری داشته و هم افق روشنی را پیش روی خود می‎بیند، زیبنده نیست که نرخ جرایم در آن بالا داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به مسئولیت دانشگاه‎ها، حوزه‌ها، خطبا، علما، نویسندگان و صاحبان رسانه در حوزه مسائل اخلاقی و تربیتی جامعه، مسائل تربیتی و فرهنگی را جزء ریشه‌های اصلی نظام اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: هر اندازه معنویت و اخلاق در جامعه افزایش پیدا کند، آمار جرم و جنایت کاهش می‌یابد.

رئیس قوه قضاییه خودکنترلی را به عنوان کارآمد‌ترین نظام مراقبتی عنوان کرد که در نتیجه اخلاق مداری به وجود می‌آید و در همین باره تاکید کرد: اگر فردی در یک ساختار اداری قبل از هر مسئله‎ای خود را در محضر پروردگار متعال ببیند، مرتکب جرم نمی‎شود لذا گسترش اخلاق و معنویت یکی از زمینه‌های کاهش آسیب‌ها و جرم‌ها در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مقوله فساد اداری را عاملی برای نگرانی مردم، مدیران و دلسوزان کشور ذکر کرد و با اشاره به اصلاح قانون ارتقا سلامت اداری در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور، گفت: اگر همه ابعاد این قانون اجرایی شود، گامی بزرگ در جهت ارتقا سلامت نظام اداری برداشته خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه توافق بر «اجرای قانون» را مسیر صحیح اجرای عدالت دانسته و افزود: اجرای قانون مساله‎ای است که هر خط و جناح و جریان سیاسی و هر قوه‎ای می‌تواند بر آن توافق کند و خود را موظف و ملزم به اجرای آن بداند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچکس نباید در کشور اجازه نقض قانون را به خود بدهد، به گزارش برخی اعضاء جلسه نسبت به اجرا نشدن بخش‌هایی از احکام برنامه توسعه و قانون هوای پاک اشاره کرد و افزود: در موضوع قانون هوای پاک، این یک قانون مصوب بود که بخشی از دستگاه‎ها به وظایف خود عمل کردند و بخشی دیگر دچار ترک فعل شدند. نتیجه این ترک فعل‌ها همین می‌شود که در هر سال ما شاهد وضعیت تکراری سال‌های قبل هستیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر لزوم ریشه ‎یابی علل بروز مفاسد به عنوان یکی از راهکار‌های پیشگیری از وقوع جرم گفت: هر زمان که در راستای رفع علت‌های وقوع جرم حرکت شود، معلول‌ها هم از بین خواهند رفت. برای مردم قابل قبول نیست که یک تخلف یکسان برای دو، سه یا چهار مرتبه تکرار شود. اگر ریشه‎ها به درستی شناخته و خشکانده شود دیگر فساد زمینه بروز پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین تاکید کرد که باید اولویت‌ها در طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» تعیین شده و برای هرکدام راهکار‌های مشخصی پیش ‎بینی شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، به دنبال اجرای قوانینی است که قبلا مجلس شورای اسلامی آن‌ها را به تصویب رسانده است، سهم پیگیری در موفقیت اجرای قوانین را بیشتر از تصمیم گیری و سندسازی دانست و گفت: باید در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، اجرای قانون مطالبه و پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر لزوم زمانبندی برنامه‌های گنجانده شده در طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» تاکید کرد و گفت: مدیران باید خط قرمز‌هایی که قانون برای آن‌ها مشخص کرده است را بسیار جدی بگیرند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «محمدباقر الفت» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه نسخه نهایی طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» دارای ۱۲ راهبرد، ۱۲۷ اقدام و ۱۱۱ گام اجرایی است که برای راهبرد، چندین برنامه عملیاتی پیشبینی شده است، گفت که برای هر راهبرد، مستندات قانونی آورده شده است.


بیشتر بخوانید


وی در تشریح راهبرد‌های ۱۲ گانه طرح تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری گفت: «شفاف سازی گردش اطلاعات مالی و اداری در دستگاه‌های اجرای و تسهیل و روانسازی افراد ذی ربط به آن»، «جلوگیری از تعارض و تزاحم منافع»، «جلوگیری از ایجاد رانت و انحصار و تبعیض در معاملات دستگاه‌های اجرایی»، «تقویت مسئولیت پذیری در انجام تکالیف قانونی و حفظ بیت المال و پاسخگویی مقامات، مدیران و کارکنان در کشف و اعلام جرایم و تخلفات با دستگاه‌های ذی ربط»، «افزایش مشارکت آحاد جامعه، سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها و شرکت‌های خصوصی در افشاگری فساد»، «افزایش و نشر آگاهی در پیشگیری از فساد»، «ارتقای بستر‌های شناسایی خدمت گیرندگان و بهره برداران حقیقی و حقوقی از خدمات و تسهیلات در بخش دولتی و غیردولتی»، «استفاده موثر از ظرفیت نمایندگان قوه قضاییه در کمیسیون‌ها و هیات ها»، «ارتقای انگیزش سازمانی و افزایش رضایت شغلی کارکنان»، «بازنگری و اصلاح ساختار و ایجاد ساختار‌های سازمانی» و همچنین «ارتقا و بهبود فرآیند رسیدگی‌های قضایی در محاکم قضایی»، این راهبرد‌ها را تشکیل می‌دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: مجموعا ۹۰۰ گام برای اجرای برنامه‌های این ۱۲ راهبرد پیشبینی شده است.

«امیرحسین قاضی زاده هاشمی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: عناوین طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» را جامع و کامل دانست و بر لزوم محدود شدن زمانبندی گام‌های اجرایی این طرح تاکید کرد.

حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» تنقیح قوانین در راستای اجرای طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» را ضروری دانست.

حجت الاسلام «غضنفرآبادی» رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برخی راهبرد‌های طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» بر لزوم توجه بیشتر به مقوله تعلیم و تربیت در این طرح تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال در موضوع پیشگیری از وقوع جرم، باید آموزش و پرورش را مجاب کرد که آموزش‌های لازم را در حوزه خطر‌های موجود در فضای مجازی به دانش آموزان ارائه کند.

«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهور، نگاه عمل گرایانه به طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» را ضروری دانست و گفت: در صورتی که در این طرح به جای ۱۲ راهبرد بر روی ۲ راهبرد تمرکز شود، امکان بیشتری برای حصول نتیجه وجود داشت.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به کشور عراق این سفر را موفقیت آمیز عنوان کرد و ضمن تقدیر از تدوین طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، شفافیت را از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از وقوع جرم در کشور دانست و پیشنهاد کرد که در هر جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، یکی از راهبرد‌های ۱۲ گانه این طرح بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» بر ضرورت اجماع عوامل مهم اشکالات ساختار اداری کشور تاکید کرد و گفت: آسیب فساد‌های فرهنگی و اجتماعی برای کشورمان کمتر از آسیب فساد‌های مالی نیست و نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام والمسلمین «جعفر منتظری» دادستان کل کشور با بیان اینکه در تدوین راهبرد‌ها و تصویب قانون‌ها و آیین نامه‌ها باید به قابلیت اجرایی آن‌ها توجه کرد، بر ضرورت بررسی بیشتر طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» از سوی کمیته‌ای فرعی مرکب از برخی اعضای شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد.

«علی عسگری» رئیس سازمان صداوسیما بر لزوم نظارت حداکثری مقام مسئول بر زیرمجموعه خود تاکید کرد و با بیان اینکه نباید این تلقی ایجاد شود که فساد در کشور به صورت سیستماتیک است، گفت: باید سازوکاری برای صیانت از گزارشگران فساد و تخلف پیش بینی شود.

«فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد، اولویت گذاری برای اجرای راهبرد‌های طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» را ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» مشاور رئیس قوه قضاییه بر لزوم توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» تاکید کرد و یادآور شد که در اسلام «عقیده و اخلاق» در حکم زیربنا و «اجراییات» در حکم روبنا هستند.

«مهرداد بذرپاش» رئیس دیوان محاسبات توجه به جزئیات در طرح «تعیین ساز و کار و نحوه مشارکت قوای سه گانه در پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری» را قابل قبول دانست و بر وجود بستر‌های شفافیت در شرایط فعلی کشور تاکید کرد.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور نیز در این جلسه تعریف صحیح از عنوان «فساد» در کشور را ضروری دانست و بر لزوم توجه به مقوله دانش در انتخاب مدیران تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
تا کی سکوت در مقابل فساد!!!!!!
اگر کشوری جدی مثل چین‌داشتیم که کسی با قانون شوخی نداشت الان کشور ما بهشت بود
ما ادعای اسلام
آنها کمونیست
وای بر ما......................


الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
میخواستین درست انتخاب کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
مردم فساد را نمی‌پسندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
اقای رئیسی دیگه مردم توان خرید چیزی را ندارند پس جکار می کنید از حرف کم و بیشتر عمل کنید رعن پیدا نمیشه برنج چند برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
الف
۰۵:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه الان دیگه اگه یک مسؤل فاسد نباشه و درست کار کنه مردم متعجب میشن...
این فسادها که عادی شده واسمون, حتی چندین بارش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
حالا چرا این شعار ها و آرمان ها رو واسه مردم دارید بازگو میکنید.
اینها رو همه میدونن
بنظرم کافیه حرهای قشنگتون به عمل تبدیل بشه در یک لحظه ایران گلستان میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه با شو انتخاباتی که عوامل دشمن بیرونی راه انداخته اند مجلس را عملا"از کار انداخته اند وقوه قضاییه هم مات ومبهوت نگاه می کند وعدهای تازه کار در مجلس نیز اسباب دست آنها شدهاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
گرونیییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا مهریه های خلاف شرع ثبت می شود که هم اکنون بحران طلاق متاثر آن است؟!؟! آیا در صدر اسلام هم زندانی مهریه داشتیم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
با توجه به معضل مسکن در کلان شهر ها :آیا بهتر نیست دادگاه مخصوص مسکن راه اندازی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا قوه قضاییه به صدا وسیما تذکر نمی دهد که از حالا جهت گیری انتخاباتی نداشته باشد در حالی که بیت المال است و شبکه شخصی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
الان که دوره انتخابات است چرا قوه قضاییه رویکرد وراهکار انتخاباتی ندارد وریش و قیچی را داده اند به دست شورای نگهبان ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
پس کی خشکانده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
حکومت اگر درختی باشد 42ساله با:ریشه ،تنه ،و شاخ وبرگ اکنون ریشه آن قوا ونهاد های بین قوا هستند متاسفانه نظارتی بر شورای نگهبان طی این 42 سال نبوده ودو قوه مهم مملکت سرنوشتش بی چون وچرا دست شورای نگهبان بوده ودر واقع عملکرد آنها عمل شورای نگهبان بوده........
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۲۳:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام ، راه مفاسد را ببندید . نمی شود مقداری جواهر را در دشت رها کرد بعد بگوییم اگر مردید از آن سرقت کنید ؟ بعد افرادی قربانی فرادستانشان شوند . لذا راهکار ساده است اگر نمی دانید بنده آمادگی ارائه راهکار ایمن را برای شما تشریح کنم اگر از دلالان و اختلاسگران و رانت خواران و قاچاقچیان نمی ترسید می توانید با ایمیل اینجانب ارتباط بر قرار نمایید . مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
آقای گودرزی
لطفا ساکت
اختلاف 15 برابر حقوق زمان شاه خائن هم وجود نداشت این اختلاف وحشتانک که شما ایجاد کرید
دیگه همه چیز را در مورد شما بیان می کنه لطف کن و ژست مردمداری به خود نگیر
Iran (Islamic Republic of)
تهمینه
۲۳:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
کردم عمل میخواهند نه شعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
مهم نیست مردم چی میخوان چون مسئولین خوب میپسندن و کسی بهشون کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
شاکر
۲۲:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
درود بر رئیسی عادل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
قوه قضائيه بايد فساد رو جمع كنه يا مانع آن بشه
حرف تا عمل فاصله است جناب رئيسي
عمل كنيد
عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
میریم هر مغازه ایی میگیم چرا جنس رو به قیمت رو جلد نمیدید،میگن به ما هم با قیمت بالا دادن،این چیزا قبل از آقای ریسی نبود،عجیبه اینقدر شعار نتیجه ای به این شدت بد داده،دلار پایین اومد جنسا گرون شد ،دلار داره میره بالا باز جنسا گرونتر،دلار نوسانات داره اما بلطف نظارتهای قوه قضاییه قیمتها نوسان ندارن و مستقیما درحال صعود اند،مانند بورس که مستقیما درحال سقوت است
Iran (Islamic Republic of)
fuyou
۲۱:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
تو مملكت ما همه چیز با قیمت دلار بالا میره الا حقوق. ماشین و گوشی و خونه و طلا كه درجا بالا میره.بقیه چیزا مثه مواد غذایی و.. چند ماه بعدش كه الان باشه.قیمت مرغ. گوشت .مواد غذایی.و.
بعد میگی حقوقو ببر بالا دلار بالا رفته. میگه دلار چكار داره به تو!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
رییسی اومون ذوق کردیم گفتیم انسان سختگیری هس فسادو ریشه کن میکنه صدبرابر شده ک.... کل کشور شده دلال ودزدی حتی تو ایی اوضاع کرونا هم رحم ندارن مث روغن ک انبارشون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا باید بگذاریم که فضا پر بذر فساد که همان برنتابیدن و زدن افراد دلسوز است و .... بشود و تبدیل به ریشه شود...پاکسازی بذر هرزه گی آسان تر از مبارزه با ریشه های آن است ؛اگه بخواهید چنین کنید باید انقلابی عمل کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
اقای رئیسی متاسفانه در کشور اینقدر تاکید به حمایت از تولید میشه ولی متاسفانه هیچ گوش شنوایی نیست نه در دولت ونه خود دستگاه قضایی من یه زمین کشاورزی در استان فارس حدود ۵ سال قبل جهت کسب و کار کشاورزی وتولید محصولات کشاورزی خریده ام متاسفانه از ان موقع تا العان از سال ۹۵ به جای کار کشاورزی مرتب باید در اداره اب شهرستان ممسنی وپرونده کمیسیون و دیوان عدالت و دفتر خدمات قضایی ونهایت هم بی نتیجه .. دیگه خسته شدیم واقعا کسی به فکر تولید و ابادانی نیست چرا باید در کشور اینقدر تولید کننده مظلوم واقع بشه چرا عملا ۵ ساله من که به قصد تولید کشاورزی که شاید هزینه تولیدهم گیرم نیاد ولی حداقل اگه دانه روغنی ویا گندم ویا سیفی تولید بکنم منافع عموم مردم هست واقعا این چه طرز فکریه بابا یک تولید کننده مولد وزاینده یک محصول هست که عمده منافع اش به عموم بر میگرده
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۲۱:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
آقای رئیسی متاسفانه دزدی و کلاه گذاشتن سر مردم به یک شغل و حرفه تبدیل شده از پزشکان و اداره جات دولتی وسایرین گرفته مثل آب خوردن جیب مردم رو روزانه دستبرد میزنن در لوای قانون و متاسفانه اگه بخوای به خاطر مبالغ چند میلیونی پیگیر شکایت بشی اولا باید مبلغ زیادی هزینه کنی وبعد هم معلوم نیست به حقت برسی یا نه و روند ادارییش هم که چند سال طول میکشه وبعد هم اگه طرف مقابلت آشنا در محکمه داشته باشه که دیگه نباید حرفشو بزنی لطف کنید برای موارد فساد کم در استان‌ها دفاتری بزنید بتونن به اینجور فسادهای روزانه که از جیب مردم دزدی میکنن پیگیر شکایت مردم بشن که میتونه تاثیر گذار باشه و مردم رو به نظام خوش بین کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
یعنی سال ۱۴۰۰ رئیس نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
بله
مردم
نمی پذیرند ولی شما با برخورد بسیار ضعیف با مفسدان می پذیرید تکرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
فشار فساد از فشار تورم بالاتر وهر دو از فشار تحریم !!
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۲۰:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
جناب رئیسی حرف تا عمل خیلی فاصله داره حرف زدن همیشه راحته .شما اگه نتیجه پروندهای قبل را اعلام کردید مشخصه کارتون درسته این همه دزدی مسولین که باکلاسش کردید ومیگید اختلاس کشور را نابود کرده مردم شاید تحریم وگرانیهایی که به خاطر تحریم است تحمل کنن ولی اختلاس بدبختی های که از جانب مسولین هست خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا کسی بفکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
فقط حرف حرف حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
40 سال کج روی وفساد حکومت را از جاده حق خیلی دور کرده وکار جهادی می طلبد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا دادگاهی اختصاصی مخصوص رسیدگی به جرایم وکلا ی جرم درست نمی شود اکثر وکلای دادگاه ها از مجرم وجرم حمایت وباعث تقویت وگسترش فساد وجرمند وکسی نیست که به آنها بگوید بالای چشم شما ابرو ست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
قشر زنان این روزها به جای شوهر داری شمشیر مهریه را از رو بسته ودست به هر فسادی می زنند در حالی که اسلام در خصوص مهریه حرف از طلاق دادن می کند نه اینکه زنی خودش طلاق ردیف کند ومهریه هم بخواهد !!!!و.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
لعنت به مفسدان اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
به پرونده فولاد مبارکه رسیدگی شود
Germany
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
42 سال هست همین را میگوید باز دمه انتخابات شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
قوه قضاییه باید برانتخابات نظارت کند ونگذارد لابی های قدرت طلب جلو جلو برای مردم رییس جمهور انتصاب کنند آبرویی برای ما این سهامداران نفوذی قدرت نگذاشته اند وهیچ دغدغده ای جز دغدغه خود را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۲۰:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سیستم مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
نه تنها ثبات قوا بلکه ثبات در قوای مسلح وحتی در بقیه ارکان حکومت از انتخابات برای کشور مهمتر است یعنی هر کس نباید به خود اجازه دهد آلت اغراض دیگران شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
شان ایشان خیلی بالاتر از این است که بخواهند خارج از دستگاه قضا کار کنند هر چند آرزوی خیلی ها است که به ای نحو ایشان دنبال مقامات دنیوی باشند ولی ایشان به فرموده مرحوم رفسنجانی :به نظر انسان بسیار عاقلی می آید این حرف مال 30 سال پیش است که ایشان دادستان کرج ظاهرا"بودنحالا کوهی از تجربه قضایی که پشت سهم خواهان قدرت ودزدان وغارت گران باید بلرزد برای رییس جمهور شدن اگر استاد ظریف که کوهی از تجربه سیاسی وروابط بین الملل دارند مناسب اند قبول زحمت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
لطفاً آقای رییسی به درد دل کارمندان اداری قوه قضاییه گوش کنید ، اخیرا فقط و فقط حقوق قضات رو چند میلیون تومان بالا بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
آقای رییسی حکم اعدام طبری خاِئن کجاست ؟ تکلیف کسانی که به این مملکت خیانت کرده اند و اسامی و تصاویر آنها را رسانه ای کرده اید چه شد ؟ چرا چند روزی صحبت از اختلاس شدن عده ای میشد و دیگرحرفی از آنها زده نمی شود؟ ملت می خواهند سر انجام کسانی که رانت خواری و اختلاس کرده اند را بدانند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
راست میگی ورود کن به بخش بورس به خدا 3 روزه دارم تو منفی 2 میخورم شنبه مثبت بود و حالا هر روز منفی این طوری دولت قصد جبران کردن زرر مردم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
ریشه فساد یعنی چی یعنی سفته بانکی شده ابزار سو استفاده یه عده آدم کثیف کلاه سر آدم می زارن میگن پول ندارم برو شکایت کن بعداز یکسال دوندگی برای کلاه بردار اقساط میزارن میشه وام بدون بهره اونم اقساط بعداز یکسال جالبه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
حاج آقا، اصلاتصورش رانمی کردیم درنظام اسلامی، این همه فساد وکلاهبرداری که منشٱآن دولت است، راببینیم، کلاهبرداری به انواع مختلف رواج داره، وپیگیری کلاهبرداری ها، زمانبربوده ومالباخته هزیه زیادی راباید بپردازد!؟!! که اغلب ازپیگیری ورد مال خود، پشیمان می کند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
اقای رئیسی شعار نده عمل کن مردم حیلی ازرفتارهای شماهارا نمی پذیرند بروید اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
شریعتی
۲۲:۳۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
کدوم مردم؟نکنه شمام جز یک درصدین؟اگه بله تکلیفت مشخصه پس از این به بعد اقلیتو مردم خطاب نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
آقای ریسی چرا اینقدر شعار میدین ؟؟ هنوز نتوانستن یه قیمت مرغ را تثبیت کنند؟خسته شدیم از این همه حرف حرف حرف خجالت بکشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
من گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
قیمت مرغ رو از روحانی بپرس . موقع گرونی چرا به رییسی میگید . اشتباه میکنید برید سراغ رئیس جمهور منتخب مردم .
Canada
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
جناب رییسی همه مشکلات ما و دینا بخاطر عدم شفاف سازیست .و همه پشت نقاب اش قایم شده اند و
ماندگاری در پست و مقام است
یک شخص چند دهه در پست و مقام است
فقط از یک وزارتخانه به دیگری میرود
در این مدت طولانی در قدرت بودن باعث میشه
برای خودش یار و قال جمع کند و بعد جرایم از همینجا شروع میشه و چونکه باهم میخورند .هوای همدیگر را دارند که لو نروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
مردم امور رو سپردن به افرادی و ناظر هم که وجود داره، قبل از اعتراض مردم، در کشور مسلمان ما، باید مسئولین و ناظرين صداشون دربیاد و به وظیفشون عمل کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
یعنی ۱۴۰۰ رئیس جمهور نداریم چه باحال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
اعدام اختلاسگران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سید خدا فساد حدی دارد در این مملکت فساد از حد خودش گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۹:۰۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
عجیبه
این جناب رئیسی چند وقتی هست خیلی خوب دارن کار میکنن
نمیدونم فقط برای ریاست جمهوری هست یا واقعا دل سوز هستند
امیدوارم صرفا برای ریاست جمهوری نبوده باشه و اگرم همینجور ادامه بدند و رئیس جمهور بشن بتونن همینجوری کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
خدا طول عمر با عزت به رهبرمان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
والله فعلا فقط دارن حدف میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا برای برادران مسئولین مهربانانه حکم میزنید درصورتی که بیشترین فساد از همین کانون های قدرت و نفوذ است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا به فساد رییس تبری رسیدگی نشد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
اگر راست میگید پس چرا فساد حق قی های بورسی رو جل شو نمیگیرید!!!!!؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار