در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جزئیات حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی از اول اسفند ماه اعلام شد

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی از اول اسفند، توضیحاتی داد.

شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات حذف دفترچه بیمه، اظهار کرد: دفترچه‌ بیمه تامین اجتماعی از اول اسفند ماه به طور کامل در تمامی مراکز ملکی و غیر ملکی سازمان تامین اجتماعی حذف می‌شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: حدود ۲ سال است که نسخه نویسی الکترونیک در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی اجرا شده است و افراد در مراجعه به پزشک از دفترچه فقط برای احراز هویت خود استفاده می‌کردند و نسخه به صورت الکترونیک برای آن‌ها نوشته می‌شد، اما گاهی نسخه نویسی الکترونیک نبود و پزشک در دفترچه درمانی نسخه را برای بیمار می‌نوشت.

غفاری با اشاره به اینکه با حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی از اول اسفندماه احراز هویت افراد توسط پزشک از طریق کارت ملی انجام خواهد شد، گفت: افرادی که کارت ملی هوشمند برایشان صادر نشده و یا سنشان زیر ۱۸ سال است می‌توانند شناسنامه خود را برای احراز هویت همراه داشته باشند و افرادی هم که دفترچه آن‌ها موجود است می‌توانند در صورت نداشتن کارت ملی از همان دفترچه استفاده کنند.

وی افزود: اگر پزشک مربوطه به صورت الکترونیک نسخه نویسی انجام ندهد و فرد با کارت ملی به مرکز درمانی مراجعه کند، پس از استحقاق سنجی وضعیت بیمه فرد توسط پزشک، نسخه در سربرگ خود پزشک نوشته می‌شود و پزشک در بالای نسخه کدملی فرد مراجعه کننده را وارد می‌کند تا فرد هنگام مراجعه به داروخانه برای دریافت دارو بدون پرداخت هزینه آزاد، دارو را با پوشش بیمه دریافت کند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: داروخانه با وارد کردن کد ملی فرد در سیستم خود از طرف سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه استحقاق سنجی می‌کند و جواب سازمان برای آن داروخانه ارسال شده و بدون مشکل و تحت پوشش بیمه دارو به فرد داده می‌شود.


بیشتر بخوانید 


غفاری درباره دلایل حذف دفترچه بیمه بیان کرد: سیستم مکانیزه این امکان را برای ما فراهم کرده که فقط از طریق کارت ملی احراز هویت کنیم، چرا که در حال حاضر در هیچ جای دنیا دیگر شاهد وجود دفترچه‌های بیمه به شکل موجود در کشور، نیستیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی این بود که وقتی دفترچه بیمه آن‌ها تمام می‌شد و یا اعتبار آن به پایان می‌رسید باید به کارگزاری‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کردند تا دفترچه جدید دریافت کنند، لذا تمدید و صدور دفترچه باعث شده بود سالیانه ۶۰ میلیون بار مراجعه به کارگزاری‌های تامین اجتماعی توسط بیمه شدگان صورت گیرد و این برای بیمه شدگان سخت بود و حذف دفترچه بیمه موجب راحتی حال بیمه شدگان است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سالیانه ۶۰ میلیون بار مراجعه به کارگزاری‌های تامین اجتماعی فقط برای تمدید اعتبار دفترچه و صدور دفترچه بیمه بود که با حذف تمدید اعتبار از ابتدای خرداد ماه ۳۸ میلیون بار مراجعه کاهش پیدا کرد و همچنین با اجرای این طرح از اول اسفند ماه، ۲۲ میلیون بار مراجعه برای دریافت دفترچه هم کاهش پیدا می‌کند.

غفاری خاطرنشان کرد: این که با حذف دفترچه در منابع سازمان صرفه جویی شود حرف درستی نیست، زیرا هزینه کاغذ و صدور دفترچه حذف شده است، اما هزینه نگهداری از سیستم‌های مکانیزه و بروز کردن آن‌ها بیشتر از کاغذ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
اصلای هیشکی به فکر این مردم بیچاره و قدر شناس نیست میری دکتر مگه ما به سیستم وصل نیستیم می خوای درخواست دفترچه بدی تامین اجتماعی قبول نمیکنه پس فشار باز روی ملت می فته و ما باید از کجا بدونیم که چه دارویی رو برا ما تجویز کرده و داروخانه چه دارویی رو به ما داده زمانی زیر ساختش رو ندارین خیلی خیلی اشتباه می کنین طرحی رو اجرا میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
نسخه الکترونیکی اصلا مدیریت شده نیست ونقایص زیادی داره یا سیستم پزشک اشکال داره بعلت سرعت کم نت یا سیستم داروخانه ....البته بسیار وقت گیر وزمانبر شده جلوی داروخانه ها صف زیادی دیده میشه ولی متاسفانه بیمه ها اصلا مشکلات این نسخ الکترونیکی را قبول نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
یا لاقل نسخه بیمار باشه پزشک وداروخانه الکترونیکی باشند الان دفترچه ها ما استفاده نشده اند ولی اعتبارشون گدشته وباید جدید بگیریم خب بهتره تاریخ اعتبار بیشتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام مشکل عمده واساسی در حدف دفترچه اینه که داروخانه دارو اشتباهی میده معمولا وما از رو نسخه پزشک باید تشخیص بدیم الان من داروی آمیدارون میخواستم آملیودپلین داروخانه پیچیده پس اعتمادی نیست ما باید نسخه داشته باشیم یا رو گوشی هامون یا روبرگه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
از اونجایی که سیستم های پوشش دهی آموزشی دانشگاهی با سایت ها و سرورهای یک پارچه نتونست ۲ میلیون دانشجو رو سرویس دهی کنن و ما یک سال اذیت شدیم، من نمی دونم چه سروری می خواد حالا بگیم ۲۵ میلیون بیمه شده رو سرویس بده اونم ۲۴ ساعت. قطع شدن سرور به دلیل حجم داده یا تعمیرات پی در پی برای بهبود (در صورتی که باید این مرحله در آزمون و خطای آزمایشی یک منطقه یا بیشتر انجام بشه) برای دکتر، داروخانه و دستگاه های مرتبط بیمه های تکمیلی و ... رو شاهد خواهیم بود. مدیریت باید پاسخگوی این بی تدبیری باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
حذف دفترچه طرح اشتباهی است.چون زیر ساختهای تامین اجتماعی ضعیف است.الان حضوری کار مردم را انجام نمیدهند چه برسه به غیر حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
حذف دفترچه طرح اشتباهی است.چون زیر ساختهای تامین اجتماعی ضعیف است.الان حضوری کار مردم را انجام نمیدهند چه برسه به غیر حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
لطفا اطلاع رسانی کنید برای کسانی که جهت بیمه تکمیلی به دفترچه استناد میگردید وکپی از صفحه مشخصات و ص نسخه پیوست میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام
اگر از اسفند در مطب و داروخانه ساعتها منتظر بالا آمدن صفحه تایید تامین اجتماعی شدیم و یا با دیالوگ (اینترنت قطع هست)مواجه شدیم تکلیفمون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
بانکدار
۲۱:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
همین حالا تو بانک همینطوره میگه باید بشینی منتظر باشی ساعت کاری هم تمام بشه میگه از بانک برو بیرون فردا بیا.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۴۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام
با توجه به اینکه بیمه تکمیلی جهت تکمیل پرونده نسخه پزشک و داروخانه رو نیاز دارد،تکلیف ما بیمه شده گان تامین اجتماعی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستیم با این مساله چطور حل میشود.+؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
به قول معروف اومدید چشم رو درست کنید زدید ابرو رو هم خراب کردید خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
غفاری خاطرنشان کرد: این که با حذف دفترچه در منابع سازمان صرفه جویی شود حرف درستی نیست، زیرا هزینه کاغذ و صدور دفترچه حذف شده است، اما هزینه نگهداری از سیستم‌های مکانیزه و بروز کردن آن‌ها بیشتر از کاغذ است پس لطف کنید طرح رو اجرا نکنین چون اولا هزینش بالاست مخصوصا قیمت و هزینه بالای دستگاههای الکترونیکی اعم از سرورها و..... ثانیا هنوز بستر این کار رو ایجاد نکردین چون ما تامین اجتماعی ها صدا مون به جایی نمیرسه موش آزمایشگاهی هستیم که این طرح رو تو این موقعیت میخواین اجرا کنین حداقل از قبلش تو یک استان امتحان میکردین نقطه ضعفاشو در میاوردین بعد تو کل کشور اجرا میشد آخه من که سواد مدیریت ندارم این چیزا رو میفهمم دیگه!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا برای دفترچه های درمانی کامندان دولت اینکار انجام نشده ؟؟؟؟؟

اگر خوب بود باید اول دفترچه های کارمندان رو حذف می کردن .

چنان دولت روحانی ، تامین اجتماعی رو بدبخت کرده که برای تامین پول کاغذ دفترچه درمانی کارگران پول ندارد .

مطمئنم که برای کارگران بدبخت که خودم از جمله آنها هستم ، زحمت و دردسر ایجاد خواهد شد و باز دوباره دفترچه ها رو احیا خواهند کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
داروخونه تو اون شلوغي مياد كدملي تو سيستم وارد ميكنه كه ببينه نسخه رو آزاد حساب كنه يا با بيمه؟! بعد با اين سرعت اينترنت ها، واقعا خنده داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
آقا یا خانم ناشناس هر دفترچه بیمه که به داروخانه ارائه شود در سیستم بیمه وارد میشود تا ببینند دفترچه اعتبار دارد دارو از طرف بیمه گذار تایید میشود و مقدار مورد تایید چه تعداد است بهتر نیست اول تحقیق کنیم بعدا"نظر دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
شما خودت بهتره اول تحقیق کنی بعد حرف بزنی این بخشی از متن نامه انجمن داروسازان به سازمان تامین اجتماعی است
ثبت انلاین نسخ عادی در سامانه بیمه مستلزم وارد نمودن نام و نام خانوادگی کد ملی تاریخ ویزیت استحقاق سنجی ثبت کد پیگیری و شکل و نوع و دستور مصرف دارو ها میباشد که این کار مستلزم امکانات سخت افزاری نرم افزاری و نیروی انسانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
واقعا حذف دفترچه کار درستی و صحیحی نیست
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۰:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
البته برای کسانیکه قبلا با دفترچه این و اون میرفتن پیش پزشک کار درستی نیست چون شماها دیگه نمی تونید برید پیش این و اون کولی بازی دربیارید که حالا دفرتچه نشد لطفا کارت ملیتون رو بهم بدید برم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
اتفاقا درسته شما ها به عیر از لشکری ها وکشوریها دفترچه تان را رد و بدل میکردید یعنی برادرت مریص بود میدادی به همسایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
علی حرف مفت نزن من به عینه دیدم که برخی لشکریها دفترچه شان بهم قرض می دادند وقتی به آنها گفتم اشکال شرعی داره گفتند همه همین کار را می کنند چرا ما نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
یک سوال یک پزشک برای گرفتن حق بیمه اگه بدون مراجعه مریض کد ملی بیمار وارد کند نمثلا در روز 50 تا کد ملی را وارد کند این موضوع برای صاحب دفترچه بیمه چطور قابل پیگیری است؟ بنظر من این روش از اساس ایراد دارد باید یک فکر اساسی شود که برخی از پزشکان از دفترچه بیمه مراجع که الان شده فقط کد ملی سو استفاده نکنن و فردای روز این صاحب کد ملی وقتی مثلا بخواد استخدام بشه میبینه در دفترچه که الان کد ملی شده هزاران بیماری براش ثبت شده و بدین شکل از استخدام محروم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
یعنی شما نمیدانی برای سابقه استخدامی ملاک نسخه بیمه نیست بلکه باید از طرف سازمانی که در آن استخدام میشوی مورد آزمایش قرار بیگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
خیلی هم بد شد کارت ملی گم بشه چقد هزینه داره الان دوساله ک اصلا کارت ملی صادر نمیشه
آخرین اخبار