چگونه ارزیابی روانشناسی می‌تواند در بحران به نوجوان کمک کند؟

اگر در خانه نوجوانی دارید که با بحران دوران نوجوانی دست و پنجه نرم می‌کند، ارزیابی روانشناسی می‌تواند کمک بزرگی برای او باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر یک نوجوان در خانه دارید که با بحران روبه‌رو شده است، شرایطی را فراهم کنید که آن نوجوان در یک ارزیابی روانشناسی شرکت کند چراکه این ارزیابی می‌تواند یک گام مهم برای قدم برداشتن در کمک رساندن به نوجوانان باشد.
بیشتر بخوانید

ارزیابی روانشناسی چیست؟

ارزیابی روانشناختی فرآیند کاملی از ارزیابی و غربالگری است که توسط یک روانشناس نوجوانان انجام می‌شود و روش‌های مورد استفاده برای ارزیابی به نیاز‌های نوجوان شما بستگی دارد که این آزمایش ممکن است شامل برخی آزمایش‌های روانشناسی یا عصب روانشناختی رسمی یا ساختاری و همچنین مصاحبه‌های بالینی باشد که برای شناسایی و توصیف مشکلات عاطفی، رفتاری یا یادگیری که ممکن است در ایجاد مشکل در نوجوان شما نقش داشته باشند، طراحی شده است و این فرآیند چندین ساعت طول می‌کشد و طی چندین جلسه مختلف به پایان می‌رسد.

نقش روانشناس در ارزیابی، شبیه کارآگاهی است که به دنبال سرنخ‌هایی برای حل یک رمز و راز است و هرچه تعداد بیشتری از سرنخ‌ها قابل شناسایی باشند، اطلاعات بیشتری برای درک آنچه که در نوجوان شما اتفاق می‌افتد و همچنین تصمیم‌گیری در مورد گزینه‌های مناسب برای کمک به آن‌ها بیشتر خواهید داشت.

چگونه ارزیابی روانشناسی می‌تواند به نوجوان در بحران کمک کند؟

در مواردی که عدم اطمینان از دلایل مشکل نوجوان در خلق و خو، رفتار یا یادگیری است، ارزیابی روانشناختی باید مورد توجه قرار گیرد.

ارزیابی روانشناسی چه اطلاعاتی می‌تواند ارائه دهد؟

این ارزیابی می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد نوجوان شما از جمله شدت علائم افسردگی یا اضطراب، وجود ناتوانی در یادگیری، نقاط قوت و ضعف آکادمیک، دلایل اصلی مشکلات عاطفی، سبک‌های مقابله‌ای مثبت و منفی، دلایل رفتار پرخاشگرانه، اطلاعاتی درباره نوع نگاه نوجوان شما به جهان، مسائل یا درگیری‌هایی که نوجوان شما با آن دست و پنجه نرم می‌کند و بینش در مورد سبک شخصیت نوجوانان را فراهم کند.

جوانب مثبت و منفی خود را بسنجید

نکته مثبت ارزیابی روانشناختی، اطلاعات ارزشمندی است که می‌تواند ارائه دهد و نکته منفی زمان و هزینه است. گاهی اوقات بهترین راه برای تکمیل این تست از طریق منطقه مدرسه یا هنگامی که یک نوجوان در یک برنامه درمانی مسکونی قرار می‌گیرد، به عنوان بخشی از روند ارزیابی اولیه است.

چگونه ارزیابی روانشناسی می‌تواند به نوجوان در بحران کمک کند؟

تعداد آزمایش‌های مورد نیاز متفاوت است، بنابراین لازم است مشاوره اولیه با یک روانشناس نوجوان انجام شود تا بفهمید چه آزمایش‌هایی توصیه می‌شود و هزینه و زمان کلی آن چیست.

ارزیابی روانشناسی ممکن است گامی مهم در جهت کمک به کنترل بهتر مشکلات نوجوان شما باشد و ممکن است در ارائه اطلاعات دقیق برای راهنمایی در تصمیم‌گیری در مورد گام برداشتن برای کمک‌های تخصصی مورد نیاز نوجوان مفید باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار