آمار مخوف تلفات روزانه تیراندازی در آمریکا

آمار‌ها نشان می‌دهد میزان تلفات و خشونت مسلحانه در آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خشونت‌های خیابانی و مرگ و میر ناشی از تیراندازی در آمریکا در سال گذشته میلادی نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

بر این اساس، پلیس شهر شیکاگو اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ میلادی سه هزار و ۲۲۲ حادثه تیراندازی به ثبت رسانده که این آمار در مقایسه با سال قبل از افزایش ۵۳ درصدی خشونت با سلاح گرم حکایت دارد.

مقامات پلیس شهر شیکاگو در آماری اعلام کردند در سال گذشته میلادی ۷۶۲ مورد منجر به قتل با سلاح گرم به ثبت رسیده که این میزان کشتار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مایکل فلجر، یکی از سازمان دهندگان راهپیمایی‌های اعتراض آمیز در شیکاگو در این باره گفت: برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ طرح‌های سخت گیرانه داریم، اما برای برخورد با خشونت با سلاح گرم هیچ طرحی وجود ندارد، ما خواهان طرحی برای برون رفت از خشونت‌های خیابانی هستیم.

بر اساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا حمل سلاح توسط شهروندان عادی در این کشور قانونی است. لابی‌های قدرتمند تسلیحاتی آمریکا همواره مانع از هرگونه تغییری در این قانون شده اند. به طور میانگین روزانه ۳۱۳ نفر در آمریکا هدف گلوله قرار می‌گیرند که از این میان ۱۰۳ نفر کشته و ۲۱۰ تن زخمی می‌شوند. این آمار شامل تیراندازی از سوی دیگران و نیز خودکشی افراد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار