آمریکا خواهان پیوستن چین به پیمان کنترل تسلیحاتی است

نماینده جدید آمریکا در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو می‌گوید چین نیز باید در پیمان کنترل تسلیحاتی لحاظ شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت وود، نماینده جدید آمریکا در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو از قصد دولت جو بایدن برای گنجاندن چین در پیمان کنترل تسلیحاتی با روسیه سخن گفت.

رابرت وود روز پنجشنبه با یادآوری اینکه دولت بایدن این هفته پیمان استارت نو را با روسیه تمدید می‌کند، گفت تمدید این پیمان به عنوان سرآغاز تعامل در موضوعات استراتژیک از جمله کنترل تسلیحات چند جانبه تلقی می‌شود.

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در ژنو در یک سخنرانی در کنفرانس خلع سلاح خواستار یک پیمان کنترل جدید تسلیحاتی شد که بر مبنای آن سلاح‌های بیشتر و در نهایت کشور‌های بیشتری را شامل شود.

وود خاطرنشان کرد: آمریکا همچنین در تلاش است تا چین را در زمینه کنترل سلاح‌های هسته‌ای و کاهش خطر درگیر کند. من امیدوارم که چین نیز در این تلاش به ما بپیوندد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که پیمان استارت نو به مدت ۵ سال دیگر تمدید شده است. هفته گذشته کاخ کرملین گزارش داد که «ولادیمیر پوتین» طرح تمدید ۵ ساله پیمان «استارت نو» با آمریکا را امضا کرده است.

پیمان استارت نو توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹) میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روس او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار