سنتکام پایگاه‌های لجستیکی را در غرب عربستان توسعه می‌دهد

سخنگوی سنتکام از توسعه چند پایگاه نظامی در غرب عربستان برای بهره برداری به عنوان پایگاه لجستیکی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریست آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد توسعه چندین پایگاه نظامی در غرب عربستان سعودی به عنوان پایگاه‌های لجستیکی اضطراری در دستور کار سنتکام قرار گرفته است.

بیل اوربان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت طرح آماده سازی این پایگاه‌ها پس از حمله موشک‌های کروز و هواپیما‌های بدون سرنشین به پایتخت عربستان شکل گرفت و سنتکام اخیراً مسئولیت توسعه بسیاری از این پایگاه‌ها را عهده دار شده است. برخی پایگاه‌ها در غرب عربستان سعودی به عنوان پایگاه‌های احتمالی لجستیکی برای تأمین تجهیزات عمل خواهند کرد.

سخنگوی سنتکام یادآور شد عربستان هزینه توسعه پایگاه‌های نظامی مذکور را پرداخت کرده است. اوربان ادامه داد این یک طرح اضطراری برای اقداماتی است که دسترسی ایمن ارتش را تضمین می‌کند و نباید به عنوان افزایش حضور آمریکایی‌ها در منطقه تفسیر شود.

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام نیز هفته گذشته با بازدید از برخی از این پایگاه‌ها اعلام کرد که نیروی انسانی، هواپیما و تجهیزات نظامی به این پایگاه‌ها منتقل شده است تا نحوه استفاده از آن‌ها به عنوان مراکز لجستیک اضطراری مورد بررسی قرار گیرد. پایگاه‌های مورد بحث شامل بندر ملک فهد، پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک و پایگاه ملک فهد در طائف است.

این خبر همزمان با اعلان دیروز پنتاگون مبنی بر خروج ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز از آب‌های خلیج فارس رسانه‌ای شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار