ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تشریح جزییات طرح پیمان دفاعی_امنیتی گروه‌های مقاومت

عضو کمیسیون شوراهای مجلس جزییات طرح پیمان دفاعی_امنیتی گروه‌های مقاومت را تشریح کرد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده‌ مردم نجف آباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، با اشاره به تدوین طرح پیمان دفاعی_امنیتی گروه‌های مقاومت گفت: بعد از ترور شهید فخری زاده، نیاز بود تا به تجاوزات گستاخانه رژیم نامشروع صهیونیستی در مقیاس وسیع تری پاسخ دهیم و به تجاوزات آنها در کشورهای منطقه، همسایه و کشورهای محور مقاومت واکنش نشان دهیم.

وی افزود: این تجربه در دنیا وجود دارد که از پیمان‌های دفاعی امنیتی جهت رسیدن به منافع خاصی بین کشورهای مختلف استفاده می‌شود، بنابراین ما هم براساس همین تجربه‌ طرحی را با عنوان «پیمان دفاعی_ امنیتی گروه‌ مقاومت» طراحی کردیم و تمام کشور‌ها یا جنبش‌های آزادی بخشی که مورد تایید شورای عالی امنیت ملی کشورمان هستند در صورتی که مورد تجاوز نظامی یا اقدام تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند، سایر اعضای این پیمان برای دفع خطر متحد و با آن مقابله کنند.

ابوترابی با بیان اینکه همه کشورها می‌توانند عضو این پیمان دفاعی_ امنیتی شوند ادامه داد:  امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی حتی در سایر کشورهای فرامنطقه ای هم اقدامات تروریستی انجام می‌دهد، بنابراین  آن کشورها هم می‌توانند در این پیمان عضو شوند.

عضو کمیسیون شوراها تصریح کرد: در صورت تجاوز یا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه کشور‌های عضو این پیمان، سایر کشور‌های عضو موظف هستند تا از طریق حضور نظامی، امنیتی، اقتصادی، فنی و سیاسی به کشوری که مورد حمله‌ صهیونیست‌ها قرار گرفتند کمک کنند.

وی تاکید کرد: البته این پیمان شامل اقدامات نظامی یا تروریستی رژیم صهیونیستی می‌شود و در برگیرنده‌ تجاوز از سوی سایر کشور‌ها یا گروه‌های تروریستی نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار