قوانین مختلف با قانون اساسی همسانی ندارند/ قانون مالیات بر ارزش افزوده تقریبا حل شده است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال برطرف شدن است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها درحاشیه سی و نهمین جلسه شورای عالی استان‌ها و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مهمان ویژه مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی بود و از آنجایی که طرح‌های مجلس باید زودتر به نتیجه برسند گفتمان خوبی با رئیس مجلس داشتم.

وی ادامه داد: درباره بعد نظارتی شورا‌ها و سامانه ثبت تخلفات صحبت‌هایی شد و مشکلات مردمی از طریق این سامانه احصا می‌شود.

احمدی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها باید با یکدیگر پیوستگی داشته باشند و طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی مدت هاست که درحال بررسی است و اگر امروز شاهد شکوفایی و پیشرفت در شهر‌ها هستیم دلیل آن شورا‌ها هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اصلاح قوانین اظهار کرد: امروز در قوانین تناقض زیادی وجود دارد و قوانین با قانون اساسی همسان نیستند و از رئیس مجلس خواستیم تا این موضوع را رفع کند و به سمت اصلاح قانون شورا‌ها برویم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مشکلات حل نمی‌شوند گفت: طی مدت اخیر با دعوت از مسئولان مشکلات ما حل شده است و تفاهم نامه‌های متعددی به امضا رسیده است و برای مثال نماینده‌ای از شورای عالی استان‌ها در نشست‌های هیات عمومی دیوان عدالت اداری حاضر می‌شود ما به دنبال رسیدن به درجه مطلوب هستیم و هر روز دغدغه این موضوع را داریم.


بیشتر بخوانید


احمدی درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: این موضوع تقریبا حل شده است و اکنون عوارض جزو وظایف شورا‌ها است، اما باتوجه به مغایرتی که وجود داشت در ماده ۵۰ قانون قبلی مالیات بر ارزش افزوده جایگزین ماده ۵۳ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار