فرمانده نیروی دریایی سپاه در جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع):

خدمت سربازی تمرینی برای مقابله با سختی‌های زندگی است

سردار تنگسیری دوران مقدس خدمت سربازی را تمرینی برای مقابله با سختی‌های زندگی دانست و گفت: راه سربازان باید راه شهیدان باشد.

به  گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) جوان سرباز امروز چهارشنبه به میزبانی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیرو دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین این نیرو و برخی سربازان نمونه در بندرعباس برگزار شد.

سردار تنگسیری در این مراسم گفت: شما سربازان آینده‌سازان این کشور هستید تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی شما سربازان را مورد احترام قرار می‌دهند و به ما فرماندهان تاکید فرمودند که سربازان برای ایثار و شهادت، سربازی می‌کنند و ما مقام سرباز را ارج می‌گذاریم.

وی با اشاره به جایگاه مقدس سرباز در دین اسلام افزود: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند «سرباز زینت کشور و دژ مستحکم است»؛ چرا که همچون محافظی در برابر کسانی که چشم طمع به ناموس و خاک کشور دارند، ایستادگی می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه دوران مقدس خدمت سربازی را تمرینی برای مقابله با سختی‌های زندگی عنوان کرد و گفت: شما سربازان باید از این دوران طلایی بیشترین بهره‌برداری را داشته باشید و قطعاً مهارت‌ها و حرفه‌هایی که در این دوران فرامی‌گیرید در کار و شغل آینده‌تان به کارتان خواهد آمد.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه در دوران پهلوی رفتار نامناسب و بی‌شرمانه‌ای با سربازان داشتند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با ایثارگری‌های نیرو‌های وظیفه در جبهه‌های دفاع مقدس، ارج نهادن به مقام بالای سرباز در نیرو‌های مسلح به‌عنوان یک اصل پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه راه شما سربازان باید راه شهیدان باشد، گفت: سربازی در نیروی دریایی سپاه افتخاری ارزشمند است؛ چون شما سربازان حافظان امنیت در مرز‌های آبی کشور هستید و من به‌عنوان فرمانده نیرو دست به سینه در برابر شما سر تعظیم فرود می‌آورم و از تلاش‌ها و مجاهدات شما عزیزان و نقش مسئولیت تربیتی که والدین گرامیتان برای شما زحمت کشیده‌اند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

همچنین در حاشیه این جشنواره، دریادار دوم پاسدار «مرادی» دبیر سیزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان گفت: ۱۳ سرباز از رده‌های مختلف نیرو و هشت پاسدار ساعی در اجرای امور سربازان به‌عنوان برترین‌های این جشنواره معرفی شدند.

سردار مرادی با اشاره به اینکه افراد برگزیده این جشنواره بر اساس ۱۰ سنجه و شاخصه مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: ۲ خانواده معزز شهیدان طهماسبی و مهربان طلب و ۲ سرباز جانباز نیز در این جشنواره تجلیل شدند؛ همچنین در این جشنواره از چهار سرباز حافظ کل قرآن کریم تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.