وزیر دفاع یونان: در سال گذشته ۳ بار تا آستانه جنگ با ترکیه پیش رفتیم

وزیر دفاع یونان فاش کرد در سال گذشته میلادی سه بار برای جنگ با ترکیه، بسیج نیرو‌های مسلح در این کشور صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گرک سیتی تایم، نیکوس پاناگیوتوپولوس، وزیر دفاع یونان اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ سه بار تا آستانه جنگ با ترکیه پیش رفتیم.

نیکوس پاناگیوتوپولوس در مصاحبه‌ای در خصوص تنش‌های ادامه دار با ترکیه گفت: سه بار بسیج سراسری نیرو‌های مسلح برای مقابله با ترکیه انجام شد. تا زمانیکه تهدیداتی از سوی شرق (ترکیه) مطرح باشد، بحث غیرنظامی شدن جزایر مورد مناقشه جایی ندارد.

یونان و ترکیه بر سر اکتشاف منابع نفت و گاز در دریای مدیترانه اختلاف نظر دارند. یونان منطقه‌ای را در شرق مدیترانه منطقه انحصاری خود می‌داند در حالی که ترکیه معتقد است تمامی کشور‌های همسایه آن منطقه حق استفاده از منابع آن را دارند، از این رو کشتی‌های حفاری خود را به آنجا اعزام کرده است.

تنش‌ها میان این دو کشور در چند روز اخیر به شدت افزایش یافته است. وزارت دفاع یونان چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قبرس، یونان، فرانسه و ایتالیا توافق کردند در منطقه مدیترانه شرقی در قالب یک مشارکت چهارجانبه حضور مشترک داشته باشند.»

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: «تنش‌ها و بی ثباتی در شرق مدیترانه باعث افزایش اختلافات در مورد موضوعات مربوط به فضای دریایی شده است.» در ادامه این بیانیه، یونان ترکیه را به نقض مکرر کنوانسیون حقوق سازمان ملل متحد در مورد قانون دریا متهم کرده است.

ترکیه نیز در این منطقه تمرین نظامی دریایی و هوایی انجام داد و اعلام کرده است تمرینات خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار