برقراری رسمی روابط دیپلماتیک میان کوزوو و رژیم صهیونیستی

کوزوو و رژیم صهیونیستی به شکل رسمی روابط دیپلماتیک با همدیگر را برقرار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، کوزوو و رژیم صهیونیستی به شکل رسمی و در یک مراسمی که بر اثر همه گیری کرونا به شکل مجازی برگزار شد، امروز دوشنبه روابط دیپلماتیک با همدیگر بر قرار کردند.

«ملیناز هارادیناج استابلا» وزیر خارجه کوزوو و گابی اشکنازی، همتای اسرائیلی وی مراسمی مجازی را برای امضای اسناد برگزار کردند.

گابی اشکنازی مدعی شد: ما امروز در حال ساختن تاریخ هستیم. ما در حال ایجاد روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و کوزوو هستیم.
اشکنازی همچنین گفت که وی با درخواست رسمی کوزوو برای بازگشایی یک سفارت در بیت المقدس موافقت کرده است.

وزیر خارجه کوزوو نیز در سخنانی گفت: ما در حال رقم زدن فصل جدیدی از روابط تاریخی بین دو طرف هستیم.

گفتنی است پیشتر وزیر خارجه کوزوو از برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه (امروز) خبر داده بود.

ملیناز هارادیناج استابلا (Meliza Haradinaj Stubla) وزیر خارجه کوزوو با اعلام این خبر مدعی شده بود تصمیم برای به رسمیت شناختن اسرائیل، اقدامی تاریخی بوده که ناشی از دوستی طولانی مدت میان مردمان دو طرف است.

وزیر خارجه کوزوو در ادامه مدعی شده بود: به رسمیت شناختن اسرائیل، یکی از بزرگترین دستاورد‌های کوزوو به شمار می‌رود که به لطف آمریکا، در یک لحظه کلیدی اتفاق افتاد. خیلی زود، ما روابط دیپلماتیک را نهایی می‌کنیم.

ملیناز هاردیناج در ادامه اعلام کرده بود او و «گابی اشکنازی» همتای اسرائیلی اش قرار است مراسمی مجازی را در تاریخ اول فوریه برای اعلام این خبر که با میانجی گری آمریکا حاصل شده، برگزار کنند. کوزووو در ماه سپتامبر موافقت کرد که اسرائیل را به عنوان بخشی از توافق مورد میانجی آمریکا به رسمیت بشناسد.

کوزوو منطقه‌ای در شبه جزیره بالکان در جنوب خاوری اروپاست که در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد؛ صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از خاک خود می‌داند. اکثریت کوزوو را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار