رنگ بندی کرونا مرور جعبه مدادرنگی نیست/ تغییر رنگ‌ها را جدی بگیریم

همزمان با شیوع بیماری کرونا ویروس، ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور به منظور اطلاع رسانی آخرین وضعیت شهر‌های مختلف رنگبندی‌هایی از قرمز تا سفید در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن ماه پارسال خبر تولد کرونا ویروس شوم و بد قدم اعلام شد و یکی پس از دیگری گریبان شهروندان فارغ از زن و مرد، پیر و جوان و کوچک و بزرگ را گرفت.

براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا، برخی استان‌ها در وضعیت قرمز، برخی نارنجی و زرد و تعدادی از شهر‌ها هم سفید بودند.

اخیرا رنگ آبی هم به جمع رنگ‌های وضعیت کرونا پیوسته و وقتی شهر یا استانی از وضعیت کرونا خارج می‌شود، رنگش را آبی اعلام می‌کنند و عقیده بر این است که این رنگ خطرناک‌تر از زرد است و باید همچنان اصول بهداشتی را رعایت کرد، اما شهروندان این رنگ را با آسمان آبی رنگ و مهربان اشتباه می‌گیرند.

وضعیت شهری که سفید اعلام می‌شود، لباس عروس همرنگ وضعیت انتخاب شده و مراسم‌های عروسی با تعداد زیادی از افراد برپا می‌گردد، اما برگزاری مراسم‌های عروسی همانا و تغییر رنگ وضعیت به رنگ‌های دیگر و خطرناک‌تر همانا، سفیدی که به سیاهی می‌رسد بخاطر افزایش ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن.

دیروز فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد: طی روز‌های اخیر با افزایش ۲۷ درصدی ابتلا به کرونا در استان خوزستان مواجه شده ایم و تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن هستند و عامل آن‌ها کاهش استفاده از ماسک، حضور در اماکن پرتردد و شلوغ و سهل انگاری در رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی است.

او افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا را زنگ خطری برای افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری دانست و افزود: اگر شهروندان بخواهند به بی خیالی‌ها ادامه دهند، شاهد پیک چهارم کرونا در استان و تکرار روز‌های تلخ خواهیم بود، در زمان کنونی تنها راه مصون نگه داشتن خود از این بیماری مهلک و خطرناک رعایت اصول بهداشتی است.

عده‌ای گول رنگ‌ها را می‌خورند، ماسک‌ها از چهره‌ها برداشته می‌شود و در جیب‌ها می‌روند، برخی که اصلا کرونا را باور ندارند، چه قرمز باشد، چه نارنجی، زرد، آبی و سفید، آن را یک بازی سیاسی تلقی می‌کنند، بعضی می‌گویند واکسن آن کشف شده و حتی اگر مبتلا شویم، درمان دارد.

سهل انگاری ها، شوخی با کرونا، دوستی با بلای جان همه و همه در یک چشم بهم زدن، سبب بسته شدن چشم هزاران نفری شده اند که حتی نکات بهداشتی را رعایت می‌کردند، ولی بخاطر بی مسئولیتی عده‌ای دیگر مبتلا شدند و تاوان بی توجهی دیگران به هشدار‌ها را پس می‌دهند حالا زیر خروار‌ها خاک آرمیده اند و زندگی بر آن‌ها تمام شده است.

استفاده از ماسک، شست و شوی دستها، خودداری از برگزاری‌های مراسم‌های عروسی و ختم، اجتناب از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن پرتردد را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم، اگر می‌خواهیم کسی از نفس نیفتد و زندگی کند، پس کرونا را جدی‌تر بگیریم و با او دوستی نکنیم تا سیاه پوش عزیزان نشویم و روزهای عمر را به خوشی بگذرانیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.