مدیر عامل بانک صادرات ایران خبر داد:

مهلت یک ماهه بانک مرکزی به مهاجران افغان برای دریافت کدشهاب

صیدی از موافقت رییس کل بانک مرکزی با اعطای مهلت یک ماهه به دارندگان حساب‌های فاقد کد شهاب همچون مهاجران افغان خبر داد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از مهاجران خارجی به‌ویژه اتباع کشور افغانستان، از روز ششم بهمن‌ماه، از دسترسی به خدمات کارت‌های بانکی محروم شدند که  بی اطلاعی از این موضوع مشکلاتی برای آن ها به وجود آورد .

صبح امروز  حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات توضیحاتی در این خصوص داد و تاکید کرد: دنبال حل مشکل مهاجران افغان هستیم.


بیشتر بخوانید

دنبال حل مشکل مهاجران افغان هستیم/ مهاجران می‌توانند از خدمت غیر کارتی استفاده کنند


مدیرعامل بانک صادرات همچنین از ارائه مهلت یک ماهه جدید به دارندگان حساب‌های فاقد شناسه هویتی خبر داد و اظهار داشت: در اقدامی ارفاقی و برای آخرین بار، ضمن فعال سازی موقت کارت‌های فاقد شناسه هویتی، از صاحبان این گونه حساب‌ها می‌خواهیم تا با احترام به قانون، حداکثر طی یک ماه آینده نسبت به تکمیل یا تصحیح اصلاعات حساب خود و اخذ کد شهاب اقدام کنند.

صیدی تصریح کرد: حل دائمی مشکل پس از اتمام مهلت یادشده، به همکاری و همراهی این گروه از صاحبان حساب در رفع نقص اطلاعات هویتی و اهتمام مهاجران محترم افغانستانی به اخذ کد فراگیر طی مدت مزبور بستگی داشته، با پایان این مهلت، ارائه هرگونه خدمات بانکی به حساب‌های موصوف متوقف خواهد شد.

 مدیر عامل بانک صادرات گفت: در ساعات گذشته کارت های بانکی شماری از صاحبان حساب فاقد کد شهاب ( شناسه هویت الکترونیکی) به موجب بخشنامه بانک مرکزی و در اجرای  قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی، آن هم  پس از  اطلاع رسانی های مکرر و  هشدارهای مداوم خبری و  رسانه ای مسدود شد.

وی افزود: هدف از این اقدام ، اجرای قوانین ناظر به  شفافیت در تراکنش های بانکی بود که   مستلزم صحت اطلاعات هویتی صاحبان حساب است؛ قاعده ای که نه فقط در ایران بلکه در اغلب کشورهای جهان و نه تنها نسبت به اتباع بیگانه بلکه نسبت به کلیه صاحبان حساب های بانکی به دلایل  مختلف از جمله پیشگیری از پولشویی رعایت می شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کد شهاب ، بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
این کد شها ب چه هست بیشتر توزیع بدهید کد فراگیر کداریم واین کد شهاب را از کجا دریافت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
کد شهاب میخوام
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۰۶:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
اطلاع رسانی کافی انجام نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
پدر مارو دراوردی حسن کی برج ۳ هزار و چهارصد میرسه هشت کیلو شیرینی بخرم پخش کنم به مناسبت هشت سالی که از جنگ با عراق هم سختر بود:)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
ما که ایرانی هستیم رفتیم بانک کارت مون رو تمدید کنیم . گفتن چون کارت ملی جدید ندارید خدماتی انجام نمیشه ! در حالی که هم شناسنامه عکس دار داشتم و هم کارت ملی قدیمی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
کابل بانک برایشان درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
مثل تمام اعمال مديريتي دولت روحاني اين كار هم یک كار بي حساب و كتاب با تبعات نا شناخته است. ٩٠٪؜ كساني كه بدون پاسپورت و بصورت قاچاق بخاطر جنگ وارد ايران شده اند كد شهاب ميخواهند كدي كه حتي ايرانيها هم نميدانند چيست. به يكباره در بيش از دو ميليون انسان مظلوم و اواره افغان تنش و التهاب ايجاد ميكنند و پول اين مردم را از دستشان خارج ميكنند. حاصل اين تصميم نابخردانه چيست؟ خروج دارايي انها از بانكها و پيامد ان ازدياد سرقت از انها و يا تبديل سريع اين نقدينگي به دلار كه نتيجه ان فشار بر بازار دلار نقدي و گران شدن ان خواهد بود.
دريغ از كمي تعقل
آخرین اخبار