اتحادیه عرب: دولت ترامپ رنج فراوانی را بر ملت فلسطین تحمیل کرد

دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد دولت پیشین آمریکا با اقدامات یکجانبه خود رنج فراوانی را برای ملت فلسطین موجب شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد در دولت قبلی آمریکا فلسطین تحت آماج فشار‌های کم سابقه‌ای قرار گرفت.

احمد ابوالغیط یادآور شد: در دولت دونالد ترامپ مسائل فلسطین با نوعی نابرابری و بی توجهی تعمدی مواجه شد. مسئله فلسطین مورد نوعی غفلت عمدی قرار گرفت و از رویکرد عدم تعادل که با یک چشم به قضیه نگاه می‌کند و حقوق را فقط از زاویه طرف اسرائیلی مشاهده می‌کند، گویی طرف دیگر - تحت اشغال - وجود ندارد، رنج برد.

دبیر کل اتحادیه عرب در سخنرانی خود تأکید کرد: شورای امنیت هنوز با اجماع راه حل دو کشور را تنها راهکار قابل قبول برای پایان دادن به درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌داند و شهرک سازی اسرائیل و تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را غیرقانونی می‌داند. این دو به عنوان یک رویه غیرقانونی با منطق راه حل مذاکره مغایرت دارد و هنوز اعتقاد بر این است که مرز‌های ۱۹۶۷ باید مرجع تعیین مرز‌های آینده بین اسرائیل و کشور مستقل فلسطین باشد.

ابوالغیط افزود: تمامی طرف‌های درگیر در مسئله صلح خاورمیانه باید در گام بعدی بر راه حل دو کشوری با اصول تائید شده آن تاکید داشته باشند. ما منتظر اصلاح دولت جدید آمریکا در اقدامات و سیاست‌های نامطلوب و تلاش برای بازگرداندن روند سیاسی به مسیری پربار هستیم. این امر بار دیگر به ملت فلسطین امید می‌بخشد که جامعه جهانی به تلاش و مبارزه طولانی مدت آن برای آزادی و استقلال عادلانه اهمیت می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار