باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

زود ازدواج کنید تا بیشتر وام بگیرید! / خط و نشان قانون گذار برای پرداخت وام ازدواج به جوانان

احتمالا نمایندگان با دید پایین آوردن سن ازدواج پرداخت وام را چند نرخی کردند، اما قطعا این تصمیم تبعات دیگری هم دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال متناسب با افزایش تورم و هزینه‌های زندگی علاوه بر ارتقای مبلغ دستمزد و خیلی چیز‌های دیگر مبلغ وام ازدواج نیز افزایش پیدا می‌کند؛ طی چندین سال گذشته مبلغ وام ازدواج افزایش‌هایی در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی و گا‌ها ۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است. اما ۱۴۰۰ گویا قرار است شاهد اتفاق دیگری در روند افزایش باشیم.

آذر ماه که بودجه سال جدید به مجلس تقدیم شد خبر رسید برای سال جدید هم فقط ۵۰ میلیون تومان وام ازدواج دست جوانان را می‌گیرد، اما بعد از بررسی این موضوع در کمیسیون‌ها خبر‌های تازه تری دراین خصوص به گوش رسید.

۷۰ میلیونی شدن وام ازدواج دل خیلی از جوانان را شاد کرد و تقریبا بر این روند در پیش بودیم که هر زوج در سال جدید ۷۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت می‌کند تا اینکه خبری جدید‌تر شوکه تازه‌ای بود که به خیلی از جوانان دم بخت وارد شد. آن هم دو نرخی شدن وام ازدواج!

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه حاکی از آن بود که براساس این مصوبه زوج‌هایی که در آقایان سن‌شان کمتر از ۲۵ سال و در خانم‌ها سن‌شان کمتر از ۲۳ سال باشد می‌توانند از وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۱۰ ساله بهره‌مند شوند.

خیلی از جوانانی که تا این سن نتوانسته بودند به هر دلیلی ازدواج کنند هجمه‌های زیادی را وارد کردند که چرا در شرایط کنونی که ازدواج کردن سخت شده مجلس و دولت به جای آنکه مسیر را برای همه جوانان هموار کنند چنین دل خوشی‌های کوچکی را هم از آن‌ها می‌گیرند؟

این بخش از مصوبه مجلس عجیب است چرا که نمایانگر نوعی "تبعیض" میان زوج‌ها است. مشخص نیست این سن‌ها بر چه اساسی در مصوبه مجلس تعیین شده است؟ آیا به تحصیل پسران در دانشگاه و سربازی آن‌ها در تعیین سن توجه شده است؟ و جوانانی که تا این سن سرد و گرم روزگار را نچشیده اند آیا می‌توانند هیجانی تصمیم نگیرند و ازدواجی عاقلانه داشته باشند؟ این سوالات و خیلی سوال‌های دیگر وجود دارد که عملا در این لحظه نظرات کارشناسی شده‌ای برای آن نیست.

معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان که این روز‌ها ساماندهی امور جوانان به دستش سپرده شده است انتقاد‌هایی را به این سبک پرداخت وام ازدواج وارد می‌کند.

زود ازدواج کنید تا بیشتر وام بگیرید! / خط و نشان قانون گذار برای پرداخت وام ازدواج به جوانان

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان می‌گوید: آیا نمایندگان نسبت به تبعات این تصمیم گیری کار مطالعاتی و آماری انجام داده‌اند که اکنون به سمت اجرا می‌روند؟ در سال‌های گذشته با افزایش مبلغ وام موارد انحرافی شکل گرفت که بار‌ها آن‌ها را تذکر دادیم و خواستار تدوین دستورالعمل ویژه برای نظارت بر پرداخت و دریافت آن بودیم، اما متاسفانه به آن توجه نشد و اکنون نیز ما نگران همان مسائل انحرافی گذشته هستیم.

تندگویان افزود: اکنون نگران ایجاد مشکلات انحرافی نسبت به سن ازدواج هستیم به طوری که برای دریافت وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی شاهد ازدواج و طلاق‌های صوری باشیم. متاسفانه علیرغم اهمیت تدوین دستورالعمل برای نظارت دریافت کنندگان وام ازدواج همچنان شاهد بی‌توجهی به آن هستیم درحالی که رسیدگی به چنین مسائلی به مراتب مهم‌تر از افزایش اعداد و ارقام وام ازدواج است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: آیا نمایندگان مجلس نسبت به تبعات حاصل از این تفکیک در پرداخت وام ازدواج کار کارشناسی، مطالعه و پایشی انجام داده‌اند؟ از کدام دستگاه مرتبط درباره این موضوع نظر کارشناسی اخذ شده است؟. تورم و مشکلات اقتصادی مربوط به اشتغال و مسکن سن نمی‌شناسند، پس چگونه ما برای پرداخت وام ازدواج تفکیک سنی قائل شده‌ایم؟ درباره تبعات اجتماعی این تصمیم چه نهادی پاسخگو خواهد بود؟

وی معتقد است که عمده جوانان سن ازدواج را حتی با فراهم بودن امکانات اقتصادی بالاتر از سن مورد تصمیم نمایندگان مجلس می‌دانند، اما با بی‌توجه به چنین مطالعاتی تصمیم گیری می‌شود.

بسیاری از جوانانی که سنشان از رقم تعیین شده بیشتر شده و می‌خواهند ازدواج کنند رقم ۱۰۰ میلیونی وام ازدواج می‌تواند راهگشای زندگیشان باشد، اما با تدبیر جدید این امتیاز از آن‌ها سلب می‌شود. از طرفی هم ممکن است زوج‌های زیر ۲۵ سال و ۲۳ سال با بدهی‌های سنگین بانکی دست به گریبان شوند و به جای حمایت، برای سال‌ها بر مشکلات شان افزوده شود؛ مشکلاتی که گاه سایه سنگینی بر زندگی ایشان می‌اندازند و یکی از عواملی می‌شوند که زندگی مشترکشان را تحت الشعاع قرار و به سمت جدایی می‌روند.

احتمالا نمایندگان با دید تشویق جوانان به ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج این تصمیم را گرفته‌اند، اما قطعا تصمیم تبعات دیگری نیز خواهد داشت که لزوما مثبت نیستند.

پیشتر دولت در لایحه بودجه رقم ۵۰ میلیون تومان را برای وام ازدواج در نظر گرفته بود، اما کمیسیون اجتماعی این رقم را به ۱۰۰میلیون تومان تغییر داد، حالا هم کمیسیون تلفیق وام ازدواج را دو نرخی کرده است. البته تصمیم کمیسیون تلفیق باید در صحن علنی مجلس نیز مورد بررسی و تائید قرار گیرد.

 
بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بسیاری از جوانان به علت مشکلات اقتصادی به ازدواج فکر نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بسیاری از جوانان به علت مشکلات اقتصادی به ازدواج فکر نمی کنند
Germany
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
برید ازدواج کنید بهانه نیارید میخواهین کارمندان دادگاهها بیکاربشوند
اگه به متاهلین هم وام بدین فوراهمه شون چند تا همسر میگیرن
چون ترسشون ریخته...
Iran (Islamic Republic of)
رضا زندی
۰۸:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
برای پرداخت اقساط باید شاغل باشی با این وضع اشتغال چه 1 تومان چه صد تومان.. به جای این که جوانان را درگیر ازدواج اقساطی کنید اشتغال درست کنید
بازنشستگی زودتر از موعد یا 25 سال سوابق و اجرا کنید تا جوانان سر کار برون
Iran (Islamic Republic of)
د
۰۸:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
اول ببینید خودرو ساز و بانک چطور نهاد خانواده های فعلی را به توپ بسته از هم میپاچن بعد فکر گرفتار کردن بقیه برین ! زوجی که هر دو شاغلن ومستاجر فقط 17 میلیون تعمیر خودروشون پول میخواد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
اصلا ازدواج نکنید مگر بیکارید؟آدم باید دیوانه باشه که با وجود اوضاعی که توش روغن گیر نمیاد تخم مرغ ومرغ وگوشت وبرنج و...خلاصه تقریبا قیمتش ثانیه ای شده وتازه یا بیکاری یا وقتی کار هم میکنی با چندرغاز حقوق ثابت هستی که فقط کفاف چهار روزت رو میده فکر ازدواج بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج چیه اخه. بابا اینجوری خیلییییی راحت تریم..
دوست نداریم دارو ندارمو نو بدین به خانمی که ۶ ماه مهمونه. الان دیگه اکثرا نیتشون فقط تیغ زدن(مهریه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
اگه راست میگند شغل درست حسابی ایجاد کنند حقوق اداره کار رو زیادکنند وام نمیخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام علیکم
جوانان مجرد بر خدا توکل کنند و وارد گود شوند. به خواستگاری بروند و برای تشکیل خانواده اقدام کنند.
ألیس الله بکافٍ عبده؛ آیا خداوند برای بنده اش کافی نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
وامه ها میخواید پس بگیرید با کارمزدش! منت نداره که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج کار خوبی است ولی چی بگم دخترا و خونواده هاشون خیلی گرگ شدن پول خون باباشونو از داماد میخوان
Iran (Islamic Republic of)
مجرد ابدی
۰۰:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
بااین وام برید ازدواج کنید وتو چاه ابدی بیفتید هرکی ازدواج کند باین شرایط جامعه حماقت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من با تمام سهام بورسیم ازدواج کردم هر روزم داره مثبت ده میخوره اینجوری ازدواج کنید که پول گیرتون بیاد تازه قسط هم نمی‌خواد بدین خخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
زود ازدواج کنید تا بیشتر وام بگیرید! حالا تکلیف ما دهه شصتی ها که اصلا نمی‌تونیم ازدواج کنیم چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۲۳:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
هر دم از این باغ، بری میرسد!
تبعیض در سهام عدالت! ، تبعیض در استخدام، تبعیض در وام ازدواج و... دیگه به تبعیض عادت کردیم.
این نماینده هایی که انتخاب کردیم. هر روز فکر اینن که یه گره دیگه به گرفتاری جوونا و. گرفتارا اضافه کنن.
نماینده با حقوق 10 میلیونی. از گرفتاری کارگر بدون قرارداد و جوونای بیکار خبر نداره، شایدم مقصر نیست. نماینده بخواد رای بیاره باید چندصد میلیون بسلفه. یعنی کسی که لای پرقو بزرگ شده، نماینده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۲۲:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج اول شروع مصیبت وانواع اقسام بدبختیهاست
باچشم بازانتخاب کنید
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
این نماینده ها از کجا اومدن؟! واقعا متاسفم برای خودم که همچین آدمایی شدن نماینده ملت!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
هیچ کس برای جوانها دلسوزی نمیکنه، کسی که تازه ازدواج کرده باشه چطوری هر ماه یک میلیون تومان فقط قسط وام ازدواج را بدهد. اغلب جوانها بیکار بوده و یا درآمد بسیار کمی دارند که تناسبی با هزینه های زندگی مشترک ندارد.برای حل معضل ازدواج لازم است که این مبلغ به عنوان هدیه در نظر گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
درست است که در اسلام ازدواج یک امر پسندیده و خوب است اما نباید جوانان خودمان را فریت بدهیم به ازدواجی که بدون برنامه ریزی باشد مثلا می گویند که ازدواج کن خدا کریم است . این درست است و ما هم آن را زمانی قبول داریم که عقلائی و برنامه ریزی شده باشد ، نه دیمی . یعنی اگر باران بیاید هندوانه دیمی خواهیم داشت . در :
ازدواج کردن گفته اند که : اول مردیت بیازمای وانگهی زن کن . با وام و قرض و گوله نمی شود پایه یک زندگی سالم را ریخت لطفا به جوانانمان بستر کار و زندگی را فراهم کنیم بعد دعوت به آرامش واقعی در زندگی کنار همسرش را از خداوند متعال بخواهیم . تا زندگی سالم و جامعه سالم را داشته باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
زندگی که با وام شروع بشه شکل نگیره بهترع ...آقا نه ازدواج نه وام و قسط و بدبختی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
یکی نیست به این ها بگه وام که مبلغش بالا می ره قسطش هم بالا می ره از کجا بیارند قسط بدهند جوانان بیکار .
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ولا ما که ۲۸ سالمونه سربازی هم نرفتیم یه کار درست هم نداریم حتی اگه صد ملیون هم وام بدن هرجا بخای کار کنی هی میگن سربازی استخدامی درکار نیس
ماهی پنج ملیون حداقل باید درامد داشته باشی که بشه ازدواج کنی
بنظرم اگه یه حرکتی بزنن کسی که سی سالش شد ازدواج کرده معاف بشه از سربازی خیلی ها ازدواج میکنن از وام هم بیشتر جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
وام رو زیاد میکنن،ولی واسه ضامن اینقدر سختگیری میکنم که جوانان یکیش خودم روزی شصت بار میگن ....
نکنید ای کسانی که دست دارید تو این کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
وام چیه!!،کو شغل ،کو مسکن،کو..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
سربازی و به تبع آن، ادامه تحصیل بی هدف که منجر به ایجاد هزاران فارغ التحصیل بیکار و بی پول و ناامید می شود، اصلی ترین عامل تاخیر در تشکیل زندگی است. اگر سربازی نبود، من سالها پیش به جای دانشگاه، یک کار ساده پیدا می کردم اما به خاطر به تعویق افتادن سربازی، چندین سال است در دانشگاه بدون اینکه یک کلام درس یاد بگیرم مشغول نوشتن مقاله های بی فایده برای ارتقای استادها هستم. بعد از آن هم باید به سربازی بروم و پس از سربازی تازه به فکر پیدا کردن کار باشم! همین حالا هم اضطراب سربازی موهایم را سفید کرده، چه رسد به بعد از آن! گاهی فکر می کنم سرنوشت من این است که آرامش را به چشم نبینم.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۰:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اولا باید ریشه کار را درس کنید اشتغال و دارمد خوب ازدواجهایی ساده بر فرض وام ازدواج دادید کی میخواید این وام را پس بده ایا با حقوق ۲ یا ۳ میلیون میشه هم زندگی کرد هم وام پس داد انم تو این شرایط گرونی شب میخوابی صبح قیمتها ده برابر شده ولی حقوقها ثابت مونده با حقوق کم یا حقوقها را همسان سازی کنید همه به یک شکل حقوق بگیرند مساوی نه اینکه فردی ۲ میلیون بگیره یک نفر دیکه ۲۰ میلیون یک نفر دیگه ۸۸ میلیون خدایش سزاوار نیست این شکلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
جوانان مجرد باور کنید بیشتر کامنت هایی که دوستان گذاشتن و میگن ازدواج نکنید همشون از طرف کسانی هست که مث من متاهل هستند و تمام مشکلات زندگی رو درک کردن اصلا گول وعده و وعیدهای پوچ رو نخورید زندگی خیلی واقعی شما رو درگیر میکنه و کوچکترین مشکل اقتصادی بیشترین تاثیر منفی رو تو زندگیتون میذاره و از عشق و علاقه شما به هم کم میکنه زنی سرد و بی معنی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
افرین به این تدبیر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بزرگترین اشتباه زندگیم ازدواج بود خواهش میکنم خانواده ها اینقد به جوانان اصرار نکنید واسه ازدواج باور کنید روزگار عوض شده دیگه هیچ زن و شوهری نمیتونن با فقر زندگی کنن.زندگی ما بخاطر مشکلات اقتصادی شده یه باتلاق هرچی دست و پا میزنیم بیشتر غرق میشیم.افسوس زمان به عقب بر نمیگرده وگرنه هرگز ازدواج نمیکردم
Germany
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ایکاش نمایندگان عزیز اصل مشکل را حل کنند. کار و مسکن جوانان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
حالا که اینطور شد اصن ازدواج نمیکنیم
خیلی اقتصاد خوبی داریم خیلی کار و شغل داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
خخخ من فقط میام کامنت ها رو می خونم می فهمم تو جامعه چه خبره نیازی نیست اون مطلب بالا رو بخونید :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
امیدی به زنده ماندن نداریم چون استرس و فشارگرانی وبیکاری زندگی بسیاراست بعدشما از ازدواج می گویید همان بچه های مسولان ازدواج کنند کافیست ماراچه به ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اولن دولت که مخالفه چرا نمایند میاد از کم بودنش گله میکنه این یک ریا بحساب میاد دومن بعضیا طوری حرف میزنن انگار باید بشینن کنار دولت بهشون پول و خونه و کار تقدیم کنه بعد ازدواج کنن نخیر شما چطور 25 سال سن داری ی پس انداز نداری این وام برای کمک به ازدواج نه همه ازدواج بله شما توقعت رو بیار پایین جهاز معقول بخواه برای زندگیت کار کن خیلیم کافیه من ن پولدار ن آقازاده از بچگی کار کردم الانم 29 سالمه 95 ازدواج کردم با 12 ملیون تومن یعنی هم وسیله هام هم پول پیش خونم هم عروسیم الانم راضیم نمیگم مشکلات نیست ولی همت آدم هم شرطه
Iran (Islamic Republic of)
شیک
۱۸:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
خطاب به همسر بالقوه من:

کورخوندی که بیام باهات ازدواج کنم بعد بری مهریه بذاری اجرا. باید خواب منو ببینی.
خداحافظ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
با با نگاه نگارنده و تنظیم کننده این گزارش کاملا مخالفم.این حرکت مجلس کمک به ازدواج به هنگام و حتی زود هنگام که در دین ما هم توصیه شده هست و موجب رقبت بیشتر جوانان برای هرچه زود تر سرو سامان گرفتن هست.بهار جوانی هم در این سن هست.و مبلغ بالای وام برای جوانانی که زودتر ازدواج میکنن کمک حالی خواهد بود هرچه اندک در این شرایط بد اقتصادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بنظرم ازدواج بزرگترین اشتباه زندگی است مخصوصا تو ایران ک ن کارهس ن شغل هس تورم بالاس تازه خودمونیم بیکاریم ب زنمون چی بدیم بخوره وقتی خودمون بیکاریم تا جوانیم جوانی کنیم !!!ما خودمونم اضافیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
همه از گرانی ، خرید یخچال ،مسکن و ... ولی هیچ کدوم در مورد مهریه صحبت نکردید حالا با هر سنی لطفا مهریه رو حواستون باشه بیشتر از 70 میلیون نکنید که همون خونه پدری رو هم از دست می دید با پدر و مادر باید برید اجاره نشینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه مسئولین یا خوابن یا خودشونو زدن به خواب. به نظرم دومی درسته. چون خودشونم میدونن حتی اگه وام ۲۰۰ ملیونم بشه خیلی تاثیری تو بالا رفتن آمار ازدواج نمیذاره. به خاطر عدم ثبات اقتصادی و بالا رفتن هر روزه قیمتها جوونا اکثرا جرات ازدواج کردن و از دست دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
وام ازدواج را بلاعوض کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
این مبلغ را هدیه بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
وام بلاعوض بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
گرانی و بیکاری و بی پولی ازدواج چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
پول نداریم کار نداریم ازدواج کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
گرانی و بیکاری ازدواج کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج با این گرانی و بیکاری حماقت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج در این شرایط توهمی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
انگار دارن میبخشن وامه وام باید ماه به ماه قسط بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
آخه با صد میلیون چی بخریم وسایل خونه بگیریم یا خونه یا خرج عروسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید با یک میلیارد هم نمیشه کاری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دلخوش به ازدواج با این وام نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار وام نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دلخوش به این وام نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید با یک میلیارد هم نمیشه زن گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید با یک میلیارد هم نمیشه ازدواج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
نخیرم مجلسی ها به فکر ازدواج نیستند چونکه امار بالای ۲۵ سال زیاده و بودجه زیاد میخواهد مقدار وام رو برای این قشر کاهش دادند تامام مجلس انقلابی ! خخ توهمی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اگر ازدواجی صورت نگیره مسلما بعد چند سال طلاق به صفر میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
مشول مسکن مسکن
به جای وام ازدواج وام مسکن بدین با نرخ بهره کم
Poland
مظلوم بی چاره
۱۵:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
به نظرم بریم منقرض شیم راحت تره
من 3 ساله ازدواج کردم یه روز خوش ندیدم از این مملکت
همون وام هفت ملیونی رو هم نمیتونم پس بدم
هر سال داریم میریم یه محله پایینتر
و سال بعد هم باید بریم چادر بزنیم چون دیگه نه پولی برای خونه هست نه زندگی
همینجوری ادامه پیدا کنه احتمالا دو سال بعد هم طلاق میگیریم
فقط برا اینکه درامد نداریم ، نه اینکه با هم مشکلی داشته باشیم
اون خونه باباش ، منم خونه بابام
بعدشم برمیگردیم مدرسه احتمالا
بعدش هم مهد کودک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
خو بگید نمی‌خواهید وام بدید ، امثال من تازه تو ۲۵ سالگی مدرک رو میگیرن ، سربازی و طرح و .... هم هست ، مبنای این سن ها و اختلاف سنی حداقل دو سال چیه ؟ مثال من ۲۵ ساله با هم سن خودم ازدواج کنم مشکل داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
فقط دلم میسوزه واس اون بدبختی که واسه صد تومن یه عمر زندگی و جوونیشو به باد فنا میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اگه زوجهای جوان با مبلغ این وام اقدام به مهاجرت به خارج کردند(هرچند با این مبلغ فقط در ترکیه میتونند چند ماه زندگی ساده ای داشته باشند) اونوقت بانکها از کجا میخوان اقساط وام رو پس بگیرند؟ ضامنها هم معمولاً قادر به بازپرداخت نیستند و بعنوان بدهکار تحت تعقیب قضایی قرار میگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
مردم را ساده فرض کردید؟
با 100 میلیون تومن میشه خونی خرید؟
شما جلوی فساد را بگیرید یه راهکار بدید جوانان بتوانند خانه بخرند با این یک قرون دوزار ملت ساده نمیشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
وام دادنتون اگه راحت هم باشه کی کار میده به جوان ها تا بیاد اقساطش رو بعد ازدواج با این گرونی پرداخت کنه ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
جوانهایی که قصد ازدواج دارن اول برن پیش متاهل جماعت که دو سال از ازدواج شون گذشته باشه حالشون بپرسن بعد فکر کنن که حالا چیکار کنن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۴:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
باشه خوب شد گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اولا هفتاد میلیون مگه چی میشه خرید ثانیا پسر ۲۵ ودختر ۲۳ ساله باکدوم َشغل میخواهند پس بدهند مگر اینکه بازم پدرومادر بدبخت تازه اگرم بخواهند اول زندگی وام بدهند ازکجا بخورندمنهای مخارج دیگر زندگی که سر به اسمانه خدایا خودت بفریاد همه برس
Canada
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
توی این گرونی مخارج کی جرات ازدواج داره ! درسته وام میدید اما پول مفت نمیدید که باید ملت اون پول رو پس بده هر چقدر بیشتر هم وام بدید بیشتر مردم رو بدهکار میکنید چرا باید جوان ها تن به این بدهی های سنگین بدن و با مخارج گرون زندگی نمیشه چرخید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
والا ازدواج نکنید بهتر هست با این همه قیمت های جورباجور عدم اعتماد به همه چیزی ....چرا دردسرها استرس اضطراب نمی ارزه...من خودم ۷ ماه نامزد کسی بود بدون دلیل رفت حتی توان اون نداشت بگه ما بدرد هم نمی خوریم
پس به این ماه ۲۰۰ میلیون دل خوشی نیست اونم به سن پایین میدن ..حالا کار و شغل درآمدی کجاست

تنهای خودتت عشق هست
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۴:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
پوشک کلی پول میخواد.الان یک فردروانی مبتلابه صرع که34سال سن داره با ازدواج دفترچه بیمه تکمیلی نداره.کار نداره و خانه نداره جز خانه باباش.چجوری بده خواستگاری؟
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۴:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
اینقدر چونه نزنید...اگه با همین فرمون پیش بره مملکت دو روز دیگه یخچال هم نمیتونید بگیرید. پس بدویید برید ازدواج کنید حداقل بی یخچال نمونید!!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سلام
۱۳:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
یعنی با لای 25 سال میره لوازم ارزان بهش میدن . مگه همه مردم یخچال سی میلیونی و تلویزیون بیست میلونی و فرش ده میلیونی نمی خرند . دیگه گفتن نداره از شاهکاراشون .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
همش تهدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ای خدا ۷۰ میلیون وام حتی نمیتونی یخچال بخری ..دل کدوم جوان شاد شد.....حالت خوش نیستا عمو...جوونای ما حتی فکر ازدواج ب سرشون نمیزنه چ برسه ک بخوان برن جلو ی قدمی بردارن.....۷۰میلیون !!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۳:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
پس کسانیکه بالا25هستن چی اونا انسان نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بخشید شما از کجا میدونید وقتش چه موقست که میگید زود ازدواج کنید؟
ضمنا یکم ضرر به جون بخرید شرط نذارید بذارید راه بیافته بعد بگید هرکی وام گرفت فلان یا بهمان.
جمع کنید بابا .ول کند چی میخواید از جون مردم.
اه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
از نمایندگانی که میزنن زیر گوش سرباز توقعی هس..؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
واي واي با اين حركت ، جوان‌ها ترغيب مي‌شن برن ازدواج كنن ، چقدر مسئولان با فكر و باشعوري داريم !!!!!!!!
آيا واقعا مشكل جوانان ما ازدواج نكردنه ؟؟؟؟؟
اي كاش ميفهميديد اگر مشكل كار و معيشت حل بشه مشكل ازدواج هم حل ميشه ، اما افسوس ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
وام بگیرم قسطشو چجوری بدم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
26 سالمه فوق لیسانس دارای مسکن.

فقط بیکارم. فقط یارانه...

اگر کسی قصد ازدواج داره اعلام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج بی ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
باگرانی های روزانه، هرجقدر وام ازدواج رازیاد کنند، راه به جایی نمی بره!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
فقط در یک کلام متاسف
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
فقط بااینکارامارطلاق رو زیادمیکنن.اخه یعنی چی؟؟؟؟؟ یعنی جوون بالای۲۵سال به وام ۱۰۰ میلیونی نیاز نداره؟؟؟؟؟بااین همه توررررم با۷۰تومن چیکارکنن؟؟؟؟؟
وام ازدواج بالای۴۰سال رو حذف کردین.یعنی نبایدزندگی کنن؟؟؟؟؟
چرادلت باحق بیت المال اینقدرخودخواهانه و هرطوردلش میخوادتصمیم میگیره؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
جوان بدبخت ایرانی
۱۲:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
یعنی کسی که 27 سالشه و تازه داره شرایط ازدواجش مهیا میشه و ب یه امیدی ب اون 100 میلیونی ک شما گفتین داره میره تو زندگی جدیدش چرا باید با این طرز فکر مزخرفتون باعث شین آدم سرد شه بااین وضع اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
این طرحها مسخرتونم فقط به نفع ثروتمنداست.کدوم فقیری کسی ضامنش میشه.یا ا‌گ هم بگیرش از پس قسطش برمیاد؟این وام هیچ تاثیری روی ازدواج نداره.بخصوص فقرا.درضمن yjcمیشه پیگیرباشی اون وام ودیعه مسکن۱۵تومنی چی شد ک همش اعلام میکردن ضامن نمیخواد؟من ۵۰۰تومن هزینه کدرهگیری کردم اخرش ک رفتم بانک بهم گفتن ضامن اونم ضامن رسمی.حتی ضامن قرار دادی ک ۱۰سال سابقه کار داشت برا ۱۵میلیون قبول نکردن.اگ از اول میگفتن ضامن میخواد بخدا پی گیر این وام نشدم.خدا شاهد من پول نون شب نداشتم قرض گرفتم ک کد رهگیری گرفتم. ..yjcازت خواهش میکنم پی گیر این وام ودیعه مسکن شو بینم چرا اعلام کردن ضامن نمیخوا۱۵تومن ولی الان بانک میگ حتما ضامن رسمی.من ۲بانک رفتم هم ملی و هم تجارت.هر دوگفتن ضامن رسمی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
وام ازدواج بالاتر برای سنین پایینتر یعنی ازدواجهای احساسی بیشتر.یعنی افزایش جمعیت از نظر کمی و نه کیفی.یعنی طلاق بیشتر.یعنی بیشتر شدن مشکلات اجتماعی استانهای مرزی و سنتی.یعنی افزایش ازدواج دختران در سنین پایین.مهم تعداد و امار ازدواج نیس یک ازدواج موفق در ۴۰ سالگی بهتر از ۵۰ ازدواج ناموفق در سنین پایینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید هیچ جوانی دیگه ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
آخه کدوم آدم الان میره ازدواج میکنه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
کدوم جوانی الان ازدواج میکنه ؟!
Singapore
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
گیرم وامو هم دادن چه کسی قراره قسط هاشو بده؟:| خودشم با این میزان کود و نبود کار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
هر کی الان ازدواج کنه باید به عقلش شک کنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج نکنید بدبخت میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج مساوی است با بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج = بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
ازدواج چطوری با این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من ازدواج نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
هیچ عاقلی زن نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام علیکم. ببخشید ولی نظرتون کاملا اشتباهه
۱۲
آخرین اخبار