معاون ساماندهی امور جوانان:

مشکلی در پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی نداریم/ باید راهکاری اساسی برای حل بحران جمعیت و فرزندآوری پیدا کنیم

تندگویان درباره فرآیند پرداخت وام ازدواج به جوانان توضیحاتی داد.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش رقم ازدواج برای جوانان، اظهار کرد: من با افزایش وام ازدواج مخالف نیستم.

او با بیان اینکه موضوعی که من همیشه مطرح می‌کنم این است که افزایش وام ازدواج چه منطقی دارد، گفت: افزایش حتی چند برابری وام ازدواج نیز مشکلی را از جوانان حل نمی‌کند و عملا با ۸۰ میلیون شدن یا ۱۰۰ میلیون شدن وام ازدواج نیز نمی‌شود کاری کرد.

معاون امور ساماندهی جوانان افزود: ما درخصوص پرداخت وام ازدواج از سال ۹۶ به صورت به روز عمل می‌کنیم و هیچ مشکلی در پرداخت نداریم و ماندگاری در صف مطرح نیست.


بیشتر بخوانید


تندگویان ادامه داد: سال ۹۶، ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج پرداخت شد و سال گذشته این رقم به ۵۰ میلیون تومان رسید و یک افزایش ۵ برابری را شاهد بودیم، در حالی که ۵ برابر شدن رقم وام ازدواج هیچ تأثیری در افزایش ازدواج نداشته است و ما هر سال شاهد سیر کاهشی آن بوده‌ایم.

معاون امور جوانان با بیان اینکه این اتفاقات نشان دهنده این است که سیاست پرداخت وام ازدواج برای تسهیل و افزایش ازدواج جوانان حتی با افزایش ارقام هم نتوانسته به هدف خود برسد، گفت: هدف افزایش ازدواج در راستای پرداخت وام غلط است، چرا که بحث تشکیل خانواده هدف واقعی است، به دلیل اینکه ما مشکل بحران جمعیت پیدا نکنیم.

او با بیان اینکه از نظرما تک فرزندی یک معضل و آسیب اجتماعی است، ادامه داد: ابتدا باید هدف اصلی را در نظر بگیریم و ثانیا مشوق‌های مقطعی برای ازدواج مثل پرداخت وام را تبدیل به مشوق‌های دائمی کنیم.

تندگویان تصریح کرد: به طور مثال عنوان شود که به ازای هر فرزند از یک چهارم مالیات معاف می‌شوید و اگر ۴ فرزند داشته باشید به طور ۱۰۰ درصدی مادام العمر از پرداخت مالیات معاف هستید.

معاون امور جوانان با بیان اینکه سوال اصلی این است که باید پرسید ۵۰ میلیون تومان به کدام قسمت ازدواج کمک می‌کند؟ ادامه داد: اقدامات اگر در راستای سیاست‌های جمعیت و خانواده انجام شود، تأثیر بیشتری دارد و مشکلات جمعیت حل می‌شود.

تندگویان افزود: در کل دنیا برای ازدواج وامی پرداخت نمی‌شود و چنین چیزی اصلا وجود ندارد، چرا که نباید یک زوج را در اول زندگی به وام بگیر و قسط بده تبدیل کنیم.

او با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها مطرح کردند که اگر خانواده‌ای دارای ۴ فرزند باشد مسکن رایگان در اختیارشان قرار خواهند داد، گفت: در قانون تسهیل ازدواج مواردی چون اشتغال جوانان، مسکن ارزان و... مطرح شده است، اما مشکل این است که باید صندوق ذخیره اندوخته جوانان در کشور با متولی‌گری وزارت اقتصاد و وزارت کشور شکل می‌گرفت.

تندگویان گفت: در قانون تسهیل ازدواج هیچ جایی برای معاونت جوانان ایجاد نشده و اعتبار آن تأمین نشده و به مرحله اجرایی نرسیده است.

معاون امور جوانان با بیان اینکه بنده به عنوان دولت نمی‌توانم رقمی را برای وام ازدواج مطرح کنم، چرا که مجلس وظیفه این امر را بر عهده  دارد، ادامه داد: ما از لایحه دولت دفاع می‌کنیم.


بیشتربخوانید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
تا ازدواجی صورت نگیره بچه ای به دنیا نمیاد عقل کلا گند بزن تو این مملکت جوووونا دارن فاسد میشن از این گرونی و بی پولی نمیتونن ازدواج کننن حالا شما بیا بگو به فرزند سوم وام میدن
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
با این تورم لحظه ای و آینده نامعلوم اقتصاد خب معلومه جوانان تن به ازدواج نمیدن. همه چی لحظه ای گرون میشه درآمد ها ثابت مونده .
Germany
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
شما دو روز قیمت خودرو و سکه و ارز و مسکن رو ثابت نگه دار، نمیخواد نگران فرزندآوری باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
وقتی اکثرجوانها مجردن ونمیتونندحتی یه شغل برا خودشون دست وپا کنند بچه بیارن بدنیا واسه ی چی ک مثل خودشون الاف وبیکار بشه شما اصلا فازتون چیه؟!!!
Pakistan
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اما نمی پردازیم
وگرنه گزارش به رسانه نمی رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
من۴۷سالم ۳بچه دارم کمرشکست یکشان جداشده ۲تا ماندیم با خدا ببینیم چه میشه تورم پدرمان درآورد
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۱:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مشکلی نیست وام هم بدین ولی مشکل اصلی اینه که آقایونی که ۳۰ سال کار کردن به هر بهانه ای بازم دارن کار میکنن و حاضر نیستن جاشون به جوانان بدن بعدم پسر خودشون یا فامیلشون میزارن تو اون پست یا کار. ما هم وام میگیریم بعدم میریم زندان چون کار نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خیلی هم خوبه 100میلیون وام میدهند 200میلیون پس میگیرند جوانی که تازه زندگی را شروع کرده چجوری میخواد قسط بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
عامل اصلی نداشتن مسکن و کار و بیمه و اینده ی فرزندان است چرا نمی فهمید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
آقای تندگویان شما میشی پارتی من یه شغل خوب بهم بدین تا ازدواج کنم 32سالمه سربازی رفتم شغل ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دولت اعلام کرده 37 هزار پرستار استخدام می کند ، اولویت را به افراد متاهل با 4 فرزند و بالاتر بدهید ، بعد افرادی که سه فرزند دارند ، بعد افرادی که دو فرزند دارند، این خود یک مشوق محسوب میشود، سپس کلیه استخدام های دولتی را با همین قاعده پیش ببرید ، فقط مشاغل خاص که افراد ویژه نیاز دارند و تعداد آنها نسبت به کل نیروهای استخدامی کم است مستثنی شوند ، چون این افراد دارای تخصص های ویژه هستند ، کلیه استخدام های قراردادی و پیمانی در ادارات دولتی و ادارات عمومی غیر دولتی مثل شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها ، تامین اجتماعی را هم به همین صورت کنید ، این خودش مشوق خوبی محسوب میشود،
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۲۲:۴۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
این وام واسه جوانانی که کارمند وغیره هستن خوبه بقیه نه واینکه وام سرجاش وبقیه مشکلات مثل شغل ومسکن هم وظیفه دولت هست اونم با اومدن آقای روحانی وآخوندزاده مسکن مهر کنار گذاشتید مسکن گرون شد باز با مسکن مهر وام خوب میشه یکارایی کرد...علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تا واممو نگیرم آروم نمیگیگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
پول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
جوانان امروزی و اغلب جوانانه ده هفتاد هیچ دلخوشی ندارن به زندگی مثعله اصلی گرانی های طاقت فرساست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
میدونند بااین مبلغ هاوروزهای کرونایی نمیشه ازدواج کرد حرفهای مفتی بیربطی میزنند یک زوج کارگرچطورصدملیون پول راباسودش پرداخت کند محاله ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
برای جوانان مظلوم وطن از آتش شما آبی گرم نمی شود و نخواهد شد ولی شما مصاحبه خودتان را بکنید بالاخره برای شهرت و خودنمایی بد نیست شاید یک روز بتوانید کاندید ریاست جمهوری بشوید.
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۱۹:۳۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
پس برادران افغانی و عراقی که مملکتو اشغال کردن برای چیه؟ الان که بهشون شناسنامه هم میدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خیلی خیلی عذر میخوام ازهمه مسایل گذشته دو سه تا بچه و دو پدرومادر چطور در خانه 40 متری زندگی کنند مگر موش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بچه دو ساله هم میفهمه که با دادن این وامها اولا فروشنده های بانصاف و خدا ترس !!!! قیمتها را صد برابر میکنن چون هم خدا را میشناسند و هم بیلیاقتی مسولان مربوطه را !!!!ثانیا همین الان هزاران نفر هستند که چند سال قبل وام پنج میلیونی گزفتن ولی حتی ( یک) قسط را هم پرداخت نکردن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
باشه پیدا کنید. گشتم نبود نگرد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ناباروری جز بیمه تامین اجتماعی وتکمیلی قرداده تسهیل پرداخت وام ازدواج وتامین بن کالا بدون ضامن مسکن ازرانبشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
همین وامو با هزار بدبختی میدن چرا دروغ میگین
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۷:۳۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
آیا قدیم این بدبختیها بود اما شغل بود مسکن بود ازدواج بود غذای سالم و ارزان و فراوان بود ده تا بچه هم بود عمرها هم طولانی بود شما خودتون این بلاها رو سرخودتون آوردین
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۲۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
شما اول یه فکر برا بیکاری این همه جوان بیکار بکن بعد فکر بچه و نسل بعد باش. مردم تو سیر کردن شکم خودشون موندن بعد شما فکر 4 تا بچه رو میکنید. شما اول خودت چهارتا بچه بزرگ کن تا حساب بیاد دستت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من 37سالمه و4تا بچه دارم کارمند هم هستم. کار واقعا سخت. و همه سختی روی دوش من.دولت و حکومت کجای کارند؟کدام کمکی به ما شده؟اگر ما در کشور کفار مثل سوئد و کانادا و....بودیم چجور به ما می رسیدند؟یک روز ما را باید فیلم بگیرند ببینید چی می گذره؟مسئله مالی حالا جدا
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دولت هم خدامیخواد هم خرما..‌
از یه طرف دلش میخوادمعظل کاهش جمعیت رو با تشویق به ازادواج وفرزندآوری حل کنه ازطرف دیگه دوست نداره اینکار زیاد براش هزینه سازبشه...
یه زمانی پیشنهاددادن که بازای هرنوزادیکمیلیون تومن به خانوادش داده بشه حالاهم بعداز یک دهه دوباره یه پیشنهادی مشابه همون دارن میدن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اون پیشنهاد را دادند ولی انجام نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
آقای محترم ما تازه صاحب فرزندشده ایم مای بی بی بسته ای 130000هزار تومن هزینه زایمان طبیعی دربیمارستان عارفان ارومیه 1400000 هزارتومن. بادفترچه تامین اجتمایی شما چه امتیازی به خانواده من می دهید نه خونه ای نه امید به آینده شغلی خودتان را مسخره کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
وقتی پول را بی ارزش می کنندسرمایه 4تابچه رابایدبرای یکی خرج کنی چون خونه شده ۴برابرجهاز۴برابرخرج خونه ۱۰برابر مردم اگه زورشان به مسئولین نالایق نرسه به خودشون که میرسه بایک حساب دو دوتا به این نتیجه میرسندکه یک بچه اون هم برای حفظ آبرو کافیه با وام و وعده وعیدگول نمی خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
واقعا متاسفم که به اینا کارشناس گفته می شه. تا زمانی که میزهای مدیریت کشور در اشغال این افراد باشه، همین آش است و همین کاسه. انگار تو این کشور نیستند و شهرهای پر ازدحام و هوای آلوده و محیط زیست ویران شده رو نمی بینند. ترافیک سنگین و نبود زیرساخت ها برای رفاه و ارامش جمعیت فعلی رو نمی بینند. زندگی سخت مردم در اپارتمانهای کوچک و تاریک رو نمی بینند و فقط حرفهای تکراری و نابخردانه. وظیفه و دغدعه شما ایجاد زیرساخت ها و فراهم کردن موجبات رفاه و آرامش مردم است. خود مردم می داند کی بچه دار شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تنها راه باقی مونده برای سر و سامان دادن به مشکل ازدواج کمکهای خیلی جدی تر از وامه. رسیدیم به جایی که باید فکر کمکهای بلاعوض اساسی باشیم. مثل خونه در اختیار زوج جوان گذاشتن حداقل برای ده سال بدون کرایه اونم با وسایل خونه. تازه اینجور راه حلها الان شاید جواب بده. چند سال دیگه خیلی جذابیت نداره.
Iran (Islamic Republic of)
بلک
۱۶:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بنده ۴ تا فرزند دارم از ۹ ماهه تا ۱۳ ساله هر جا میرم بخاطر داشتن ۴ فرزند خونه به من اجاره نمیدن
دولت هم که قربونش برم یارانه ما رو ۹ ساله قطع کرده
نه یارانه نه وام کرونا نه کمک معیشتی میدن اونم تازه با صد تا ضامن
ول کنید تورو خدا جُک نگید : فرزند آوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
یارانه را همین طوری قطع نمی کنند.ببین مشکل کجاست
Iran (Islamic Republic of)
زارع پور
۱۶:۰۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
وام چه مشکلی راه حل میکنه وامی که بایدتواین بیکاری ماهی ۲تومن پرداخت کنی ازکجابیاره پس خرج زندگی چی میشه مگه چقدردرامدهس اصلاشمابکن ۲۰۰میلیون وامی که بایدپراخت کنی چه کمکی هسس برای ازداوج
اگربلاعوض باشه درست
یه پوشاک بچه شده ۱۳۰تومن کی دیگه جرات داره بچه داربشه
باوام مشکلی حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تنها راهکارافزایش جمعیت وتشویق جوانان به ازدواج توسعه عملی روابط اقتصادی وتشویق سرمایه گذاریهای اقتصادی با کشورها مخصوصا کشورهای پیشرفته احیای ارزش پول ملی وبه تبع ان بهبود اساسی رفاه عمومی ومعیشت احاد جامعه میباشد نه وام وراهکارهای موقتی وشعاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اینا که شما فرمودی انجامش به عمر خیلی از جوونای الان کفاف نمیده. راه حل کوتاه مدت اینکه دولت سر کیسه رو شل کنه و کمک واقعی کنه نه با وام دادن بدهکارشون کنه.
Germany
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مشکل بعداز ازدواج هست. مسکن و شغل لازم هست. بااین تورم و گرانی افسار گسیخته مگه میشه ازدواج کرد وبه فرزندهم فکر کرد؟ قیمت شیرخشک و پوشک بچه و هزاران مورد دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خودش درست می شود
Iran (Islamic Republic of)
احمد احمد
۱۴:۵۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
پوشک بسته ای 100 هزارتومن
شیرخشک و ... خداتومن
هزینه های دوران بارداری ...

برخی خوووب میدونن که مشکل از کجاست اما هیچ اقدامی نمی کنند که واقعا جای سواله ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
برای رونق ازدواج جوانان، لازم است که تسهیلات بلاعوض در اختیارشان قرار بگیرد (برای مثال مسکن، تسهیلات خرید لوازم زندگی ایرانی، کمک هزینه و غیره)، با وام دادن مشکلی حل نخواهد شد. اگر قرار بر وام دادن باشد، ضمن افزایش آن حداقل به صد میلیون برای هر نفر، مدت بازپرداخت آن هم می بایست حداقل به 15 سال افزایش پیدا کند. جوانان از بیکاری رنج می برند، چطور اول تشکیل خانواده و البته بدون تنفس، بتوانند هر ماه 2 میلیون تومان قسط وام ازدواج را پرداخت نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
میترسم سردلت سنگین بشه نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
نیاز به فرزند آوری نیست همین فرزندانی که بیست وپنج سال پیش به دنیا آمده اند بیکار وسر گردان هستند خداییش یه فکری به حال جوانان بیکار مردم بکنید تا ازدواج کنند وبچه داربشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام بچه ۳ماهه دارم به پوشاک ۱۳۰ هزار تومانی نمیرسم .سرما خورده رفتم دکتر تمام داروهاش آزاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
برای هر فرزند هم وام صد ملیونی بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خوب خدا رو شکر همش فکر میکردم مشکلی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
الان متاهل هاشم دیگه نمیکشن و دارن طلاق میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
100 میلیون پول هیچ هست هیچ با این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
۱-کسانی که ازدواج کرده و صاحب‌یک فرزند شده اند رو از‌ خدمت معاف‌کنید
۲-کسانی که صاحب‌فرزند دوم شدند وام مسکن با بهره ۴ درصد بدین
۳- کسانی‌که صاحب‌فرزند سوم و بیشتر شدند رو هرماه یه مبلغی به عنوان کمک هزینه در اختیارشون بزارین چون الان مشکل اساسی ازدواج و فرزندآوری فقط مالی و اقتصادی هست با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۲۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مردم آسیب پذیر که با یک وام عاشق میشن وبا یه تورم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من اگر بخام ازدواج کنم میرم خارج نه اینجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ازدواج دیگه رویا شده
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۱۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دربحث اشتغال دهه 60 درالویت باشددهه های دیگه فرصت است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
کل پول و صرف چیزای بیخودی میکنن،بهتر که کلا وام نگیرن. به فکر قسط و
جوونا قسط بدن،حداقل خیالشون راحت باشه یکم سروسامون گرفتن خوشحال میشن.حتی اگه شده در لحظه.
وام ازدواج ۱۰۰ میلیون بشه،بگید کسی که نمیتونه ۵۰میلیون بگیره،کسی که نمیتونه ۱۰ میلیون بگیریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مالیات بدی به صرفه تره از این که بچه بیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
الان ن کسی میتونه ازدواج کنه ن بچه بیاره تو شکم خودمون موندیم.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۵۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
این دوتا 100 میلیون رو بلاعوض بدهید به شرط طلاق نگرفتنشون و اگر خواستن طلاق بگیرن ازشون پس بگیرید و چندتا بسته های مختلف مالی و غیره ... بلاعوض دیگر هم در نظر بگیرید برای فرزند دار شدنشان و بزرگ کردن فرزندانشان مسکن رایگان هم بهشون بدهید خودرو هم بهشون هدیه بدهید و همون اول بازنشستگی بهشون بدهید هر ماه 10 میلیون تومان ناقابل بهشون بدهید.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بقول مادربزرگم (یکی دادمی زد ازبینوایی.یکی دادمی زدشوهر نمی خواهی؟)هیچی نداریم بخوریم میگن ازدواج کن بچه دار هم شو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
همش شده وام وام وام چقدرمردموبدهکارمیکنیدچقدرسودبه بانک بدیم؟اشتغال ایجادکنیدگرونیوکنترل کنیدفقط هنرتون شده وام بدید.وام ازدواج وام مسکن وام خریدخودرو وام تولیدمثل وام طلاق وام خریدلوازم خانگی وام کرونا.بسه دیگه تاروزی که بمیریم بدهکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مشکل کار و حقوق هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
توبگو 1 ملیارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
چرامسئولان اینقدر از حقایق جامعه دور هستند،بقول خودتان ۷ دهک جامعه یعنی ۷۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
ما که تو صف سایت وام ازدواج موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
فرزند آوری برای چیه یه بچه بی گناه رو تو این وضع اقتصادی به دنیا بیاریش او چه گناهی کرده که بعدا اذیت شه،ما ۸ فرزند هستیم، همه یه دونه فرزند داریم هموشان جوان و نوجوان هستن.
Iran (Islamic Republic of)
قادر یاوری
۱۲:۰۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
جوانی که پول برای خرید لواز خانه نداشته باشد چطور می تواند ازدواج کند
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
آخه من پیرپسر39ساله (مجرد)بدون مدرک. چطوری وام بگیرم وچطوری پرداخت کنم؟باکدوم پشتوانه (خانه شغل پول ماشین )برم ازدواج کنم وبچه دارشم؟یکی بدنیابیاد ازخودم بدبخت تر؟؟؟؟؟ می دونم خدابزرگه هزاران هزاربارشکرش...
Iran (Islamic Republic of)
davar
۱۱:۵۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من 38 سالمه و مجرد هستم .برفرض مثال من این 200 میلیون رو بدهم به 4 تا قلم کالا برجی 2 میلیون به محض شب عروسی که اگر 1 فروردین باشد باید 30 فروردین 2 میلیون تومن اقساط این 4 قلم جنس را بدهم خب حالا من جوان چقدر باید حقوق بگیرم که 2 میلیونش یکجا باید برود.
پول بیمه و پول اجاره نشینی هم هست یعنی در بهترین شرایط منظورم حداقل حداقل پول ماهیانه من باید بالای 5 تومن باشد ایا جوانی سراغ دارید که بالای 5 تومن حقوق بگیرد؟؟شاید 20% جوانان ما بالای 5 تومن حقوق بگیرند اما 80% جوانان زیر 3 میلیون حقوق دارند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
شما بگین ۴تا بچه ، مسکن رایگان ،از فردا مشکل حل میشه ،بعدش هم که اجناس ثبات قیمت ندارن ،مردم بیشتر از اینکه از قیمت اجناس بترسن ، از فردای اون روز میترسن که اون جنسی که دیروز به یه قیمتی خریده باشن فرداش بشه دوبرابر .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بله شما با دادن وام مشکلی ندارید منتها چون شما سودش میگیرید سود دیر کرد میگیرید ،وگرفتنش هم از هفت خوان که چه عرض کنم ازصد خوان باید گذشت وتواین دوره زمونه کسی نیست ضامن بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
گفتین مشکلی در پرداخت ندارین ؟
پس چرا من 9 ماهه تو سف بانک هستم میگن اعتبار نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
واقعا چه اصراری به فرزند اوری دارید ما نمیدانیم؟؟اینده بچه مهم نیست...بهداشت مسکن...مسکن متری شده ۵۰ م.... مردم به چه امیدی بچه بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بچه رو بیخیال خودشون به چه امیدی زنده باشن؟
Iran (Islamic Republic of)
حامدی
۱۱:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام من یک معلم بازنشسته هستم با سه جوان تحصیل کرده بیکار با این حقوق چطور براشون زن بگیرم کو شغل کو مسکن شمافقط مسئله بیکاری بچه ها را حل کنید بقیه اش درست میشه گرانی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
فرزند آوری !با کدام امنیت شغلی ؟وبا کدام حمایت ؟با کدام دلخوشی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
در رابطه با ضامنش ایا فکری کردید؟یک کارمند باحقوق چهار پنج تومان چطور جرات میکنه ضامن وام صد میلیونی بشد؟یک جوان زمانی که ازدواج کند وشانسش بگد.وکارگیرش بیاد مگه حقوق اداره کاری بیشتر ااز2800 است؟؟بعد چطور میتونه قسط 2میلیونی بده اجاره خونه بده وخرج زندگی راهم بده؟معلومه که هیچ کس ضامن نمیشود اصل قضیه اقتصاد است که خراب است چرا ماهی میدید ماهیگیری یاد بدید اقتصاد را درست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
فرزنداوری؟
باید اول مردم تامین بشن بعد فرزند اوری
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
چاره اش حل کردن سوء مدیریت هاست
که نتیجه جز تورم و گرانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
آدم اگه کار و درآمد خوب نداشته باشه به ازدواج اصلا نباید فکرم بکنه چون فقط خودشو گرفتار میکنه. افراد هم اگه واقعا دنبال برطرف کردن موانع ازدواج هستن باید اول مشکل اشتغال و حل کنن و بعد ثبات اقتصادی درست کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۰:۲۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
کاری ندارد هر کس ازدواج کرد بجای وام های الکی یک اپارتمان بهش بدهند دو سال اول رایگان بعد به ازای هر فرزند دو سال سکونت رایگان بعد چهار فرزند یا پنچ فرزند خانه به نام او سند بزنند بینند چطور جوانان ازدواج می کنند و فرزند می اورند
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۲۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خیلی نظر جالب و قابل و تاملی بود
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خرج 4 تا بچه رو بدید ما دو برابر مالیات میدیم
کار نیست حقوق ها پایین تورم نجومی بعد همین وام ازدواج هم نمیخوان بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مشکلات بیکاری و گرانی الان برای چیه ؟ کار برای همه نیست و ما آب آشامیدنی برای این جمعیت 85 میلیونی نداریم هر سال تابستون مشکل داریم ح خیلی افرادی بزهکار هستن تو جامعه جوان و بیکار هستن.
Iran (Islamic Republic of)
پدر
۱۰:۰۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من یک پدر دهه هفتادی هستم که دو فرزند دارم!! من از نسل جوان هستم و البته شاغلم اما بعد از چند سال نه می توانم خانه بخرم نه ماشین!! شیرخشک و پوشک هر ماه گرانتر می شود!! آزمایش ها و سونوگرافی فرزند دوم هم خیلی بیشتر از فرزند اولم شده!! گوشت و مرغ و برنج و سایر اجناس گرانتر شده!! فرزندان من آینده می خواهند.. وقتی پدرشان نخواند سقفی بالای سر داشته باشد و از حداقل ا امکانات بر خوردار باشد..... فکری به حال عیال وارهای جوان کنید شما که دم از فرزند آوری می زنید
Iran (Islamic Republic of)
علی قربانی
۰۹:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام. جوانهابرای وام ۵میلیونی باید ۲تا ضامن ببرن و تا ۶ماه هم میکشه وام و پرداخت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تنها راه حل مشکل - درست شدن اقتصاد است .
*شغل
*مسکن

(ای که دستت میرسد کاری بکن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اول اول اول مشکل اشتغال حل کنید بعد به ازای 4 فرزند مسکن رایگان معاف از مالیت و سایر مشوق های دیگه را اجرایی کنید تازه می توانید به آینده امیدوار باشید ...
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۹:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
موضوع سکه و قیمت عجیب آن و کاسبی با مهریه را حل کنید خود به خود ازدواج مشکلش حل میشود. آخر با شرایط مهریه و قیمت سکه و زندان قسط مهریه مادام‌العمر و ...با کدام عقل سلیمی جوانی تن به ازدواج میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
عزیزم پنج انگشت ک مثل هم نیستن همه خانمها ک ازقضیه مهریه سواستفاده نمیکنند واقعا بعضیهاشون شوهرشون معتاده یا خیانتکاره یا اهل زندگی نیس یا دست بزن دارههمه.
-
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
چرا شوخی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۴۵ ۰۴ دی ۱۳۹۹
مرزداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من در آستانه ی بازنشستگی هستم ولی بااین حقوق خودم را به سختی اداره می کنم هنوزیک پرایدقدیمی دارم حالایک جوان بیکاربااین همه گرانی چه کند تا شاخص های رفاهی بالا نرود وحقوق هازیرخط فقرباشد انسان آرزوی مرگ دارد نه ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
دیگه هرکی هم ک ازدواج کنه فقط باید بفکراجاره خونه قسط وام خرج خوراک وپوشاک ودکترخودش باشه دیکه فرصتی نمیمونه.
وگرنه با کدوم پول وکارمردم میخوان بچه داربشن؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
با افزایش مبلغ وام چی سودی برای جوانان داره* چطور باید پرداخت کنن وام گرفته شده رو * شما اشتغال جوانان رو حل کنید وام نیاز نیست بدین
Norway
حمید
۰۹:۲۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
میگین معاف از مالیات میکنید
اولا که ما اصلا حقوقمون انقد کمه که دلشون سوخته و این مبلغ رو از مالیات معاف کرده که ابته تو خرید های زوزمره مالیاتش رو داریم میپردازیم
هر جایی که میخواین از خودتون هزینه کنید هزار تا نظر کارشناسی میدید که پول خوب نیست
من وام نگیرم واسه پول پیش خونه چیکار کنم ماهی ۳ ملیون اجاره بدم بهتره یا مثلا ۱ ملیون قسط وام؟
هیچکس به فکر ما جوونا نیست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من الان درحال پدر شدن هستم هیچ کدام از سونو ها و ازمایشات روی بیمه نیست پزشک زنان بابت ویزیت و معاینه هر دفعه 100 تومان می گیرد مکمل های ویتامینی هر کدام حدود 100 پولش هست و بیمه پوشش نمی دهد مای بی بی بسته ای 130 تومان و شیر خشک قوطی 35 تومان خودمم بیکار هستم با مدرک فوق لیسانس هرجا میرم پارتی ندارم لذا کار هم ندارم حتی یارانه معیشتی کرونا هم بهم ندادن واقعا درد اور هست بعد می گید بچه بیارید.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
با این گرونی ها و آمار بیکاری به نظر شما میشه ازدواج کرد؟؟چرا ی فکر اساسی برای رفع مشکلات جوانان نمیشه؟؟
فرض مثال ازدواجی هم رخ داد باز هم با این گرونی کسی ب فکر فرزند آوری نخواهد بود,!!
آخرین اخبار