فرماندار دشت آزادگان:

بازگشایی مدارس نباید سلامت دانش آموزان را قربانی کرونا کند

سیلاوی گفت: با توجه به ابلاغ دستور‌ها مبنی بر بازگشایی مدارس، به گونه‌ای باید عمل کرد که سلامت دانش آموزان قربانی کرونا نشود.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شورای آموزش و پرورش شهرستان به منظور بررسی بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس در شرایط کرونایی تشکیل شد.

او با اشاره به دستور‌های واصله مبنی بر بازگشایی مدارس با جمعیت ۵۰ نفر در شهرستان افزود: سلامت دانش آموزان امری مهم تلقی می‌شود و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که هیچ مشکلی برای دانش آموزان و کادر آموزشی رخ ندهد و سلامتی آن‌ها قربانی کرونا نشود.

سیلاوی با بیان اینکه عملکرد مدیریت آموزش و پرورش دشت آزادگان در مقابله با بیماری کرونا ویروس و اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای هیچ دانش آموزی از شهرستان در مدارس گزارش نشده، قابل تقدیر است، اظهار داشت: همه کادر آموزش و پرورش اعم از معلم ها، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها باید در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مشارکت کنند.


بیشتر بخوانید

سلامتی دانش آموزان و معلم‌ها در دشت آزادگان قربانی کرونا نشود

هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد

آموزش و پرورش خوزستان آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس دارد


فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: البته مدارس با جمعیت ۵۰ نفر فقط در حوزه بعضی روستا‌ها هستند و مناطق شهری شامل ابلاغیه بازگشایی مدارس نمی‌شوند، اگر چه حضور دانش آموزان اختیاری بوده و معلم‌ها نمی‌توانند دانش آموزان را مجبور به حضور در مدارس کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش دشت آزادگان به آموزش غیرحضوری و مجازی آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: فضای مجازی و شبکه‌های امن و پیام رسان‌های داخلی با توجه به لزوم استفاده از آن‌ها در این موقعیت نقش مهمی ایفا می‌کنند، ولی مشکلات فراوانی در این زمینه وجود دارد و از مدیریت آموزش و پرورش خواهان رفع این مشکلات برای جلوگیری از اُفت تحصیلی و به تبع آن ترک تحصیل دانش آموزان هستیم.

سیلاوی بیان داشت: مدیریت شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش باید گشت ویژه بهداشتی (گشت ماسک) در منطقه و به ویژه مدارسی که قرار است بازگشایی شود راه اندازی شده تا بر نحوه رعایت اصول بهداشتی نظارت کنند، ضمن اینکه بخشداران، خانه‌های بهداشت روستایی و دهیاران نیز مکلف هستند ضمن نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در این مدارس با آموزش و پرورش همکاری نمایند، ادارات خدماتی نیز قبل از افتتاح مدارس با تشکیل کارگروه ویژه‌ای، مدارس مورد نظر را برای فعالیت مجدد آماده کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.