ادعای بلینکن: در کنار متحدانمان برای مقابله با ایران آماده‌تر هستیم

وزیر خارجه جدید آمریکا مدعی شد این کشور در کنار متحدانش از موقعیتی بهتر برای مقابله با تهدیدهای ایران برخوردار خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه پیشنهادی «جو بایدن» مدعی شد که آمریکا در کنار متحدانش از موقعیتی بهتر برای مقابله با تهدید‌های ایران برخوردار خواهد بود.

بلینکن در جلسه سنا برای وی ادعا کرد: «در کنار متحدانمان موقعیت بهتری برای مقابله با تهدید‌های ناشی از روسیه، ایران و کره شمالی خواهیم داشت.»

وی در ادامه افزود: «دولت بایدن به جلوگیری از تحقق هدف ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متعهد است. توافق هسته‌ای در محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران موفق بود و خروج از آن به ایران فرصت برای کار بر روی غنی سازی داد.»

وزیر خارجه پیشنهادی «جو بایدن» درباره تصمیم رئیس‌جمهور منتخب درباره بازگشت به برجام، گفت: در حقیقت وی بر این امر اعتقاد دارد که اگر ایران به توافق بازگردد، آمریکا نیز به این توافق باز خواهد گشت.

وی تصریح کرد: به عقیده من، توافق برجام علی‌رغم محدودیت‌هایی که داشت، اما توانست در مأموریت خود در جهت بستن مسیر‌های دستیابی ایران به مواد هسته‌ای لازم بمنظور ساخت سلاح هسته‌ای موفق عمل کند.

بلینکن ادامه داد: برجام علاوه بر این موارد توانست شدیدترین بازرسی‌ها را در طول تاریخ کنترل تسلیحاتی مستقر کند.

این مقام آمریکایی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «ما به دنبال توافقی طولانی‌تر و قویتر با ایران هستیم، آمریکا مسئولیت جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌‌ای را دارد.»

بلینکن در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت «توافق ابراهام از امنیت اسرائیل و ثبات در منطقه حمایت می‌کند. به دنبال راه حل دو دولتی در خاورمیانه هستیم اما شک دارم در کوتاه مدت به آن برسیم.»

بلینکن در اظهاراتی بی‌اساس ضمن دفاع از جنایت دولت آمریکا مبنی بر ترور سردار سلیمانی، مدعی شد «از کشته شدن قاسم سلیمانی ناراحت نیستم، زیرا باعث ریخته شدن خون‌های زیادی بود. سربازان آمریکایی پس از کشته شدن سلیمانی زخمی شدند.»

او در ادامه با اذعان به اینکه جنایت ترور سردار سلیمانی باعث افزایش امنیت در آمریکا نشده است، گفت: دولت‌های قبلی از جمله دولت بوش و دولت اوباما به این نتیجه رسیده بودند که ما (امن‌تر) نخواهیم شد. چیزی که ما بعد از مرگ او (شهادت سردار قاسم سلیمانی) دیدیم از جمله حملات به مواضع ما در عراق که اگر باعث صدمات مغزی به صد‌ها نظامی آمریکایی نشده باشد، باعث صدمه مغزی به شمار زیادی از نظامیان شده است!

این مقام آمریکایی همچنین گفت: «از رویکرد سفت و سخت ترامپ در مقابله با چین حمایت می‌کنم.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
شما آمریکاییهای جنایتکار و متجاوز آرزوی توافقی دیگر با ایران را انشاالله به گور خواهید برد.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۵۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
هی آنتونی: به چند گاوشیرده تکیه و اعتماد نکن تو مثلاً وزیر خارجه هستی.....قبلی ها در حالیکه دستان شما در دست هایشان فشرده میشد و لبخند می زدند در پشت صحنه از کمربا خنجر زهرآلود شما را نشانه رفته بودند و باز تکرار تاریخ خداوند ترامپ را مورد هدایت قرار دهد که این قمارباز احمق درجه یک شفاف و بی پروا صریح حرفش را علنی میزد و تکلیف ما معلوم بود رجال سیاسی دقت کنند غرب زده های شیفته غرب وحشی دقت کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
حالا ببرید با آمریکا برجام امضا کنید چقدر عزت
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
قابل توجه سینه چاکان غربزده حامی آمریکا و رجال سیاسی :
دشمن خودش با زبان خودش و با تریبون خودش و با رسانه های خودش نقاط ضعف و قوت قراردادبرچام نافرجام را شفاف واکاوی میکند پس چرا؟ هنوز عده ای در داخل چشم امید به دستان بیگانه دوخته اند والا ترامپ و بایدن هیچ فرقی در اساس و اصل دشمنی با ملت ایران ندارند.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سگ زرد برادر شغال است
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۸:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آقای آنتونی بلینکن خیلی افراد از شما آماده تر بودند و خیلی افراطی تر از جمله ترامپ ملعون و پمپئوی شیطان . آنها در مقابل اراده ملت شریف ایران به زانو در آمدند و حسرت یک عکس یادگاری با سیاسیون ایران را به تاریخ سپردند . شما که عددی نیستی بخواهی برای ملت ایران عرض اندام کنی
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۴:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ستون پنجم برگشته از دین و ملّت (اصلاحیون) که اخیراً بی‌حیا ابراز تأسف از رفتن ترامپ را علنی نمودند
و ساده لوح‌هایی که گذاشتند: سوگند وفاداری خوردگان برای پاسپورت ارباب، به مقامات عالیۀ نظام نفوذ کنند [تا شاید زمین بدهند و زمان بخرند]
بزودی خواهند دید: این شغال، برادر همان سگ زرد است! امّا 1000 بار خبیث‌تر
Germany
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سر و ته یک کرباس!
مراقب استعمار نرم و مخملی باشید!
هدف انها 50 سال است. حالا هر کی سر کار بیاید.
سیاست خارجی آمریکا را موسسات مالی اسرائیلی می گیرد.
Germany
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
بفرمایید آقای روحانی و آقای ظریف.
آخرین اخبار